Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Mest irriterende julesang?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 22:19   #1
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Mest irriterende julesang?

Inspirert av andres julestemningstråder - spør jeg som følger.

Hvilken julesang får deg til å gå fra konseptene, til å slå av radioen i det du hører de første taktene skjære gjennom eteren.

For meg er det "Vi må finne skjegget, vi hakke tid" bare jeg tenker på sangen, og kan ikke tenke meg noe mer irriterende enn den julesangen.

På en god andreplass kommer lengtekkelige gospelversjoner (toner som aldre blir ferdige med å snirkle seg avgårde på jakt etter neste tone) av ellers normale julesanger.

Flere som plages i julestria?

Sist redigert av Pamina : 09-12-07 kl 22:24.
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:21   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mest irriterende julesang?

"vi må finne skjegget" er grusom! *grøsser*

Og så er jeg ikke begeistret for den norske versjonen av "winter wonderland".

Gammel 09-12-07, 22:25   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For noen år siden ble det i enkelte butikker spilt en versjon av "Bjelleklang" hvor vokalen er erstattet av en sample av et hundebjeff som er justert opp og ned. Jeg har store problemer med å skjønne at noen syns det var en god ide å lage låta, og enda mindre å spille den!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:29   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så går vi rundt om en enebærbusk. Jeg får helt neller av den.

Gammel 09-12-07, 22:52   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

For noen år siden ble det i enkelte butikker spilt en versjon av "Bjelleklang" hvor vokalen er erstattet av en sample av et hundebjeff som er justert opp og ned. Jeg har store problemer med å skjønne at noen syns det var en god ide å lage låta, og enda mindre å spille den!

Denne holdt på å drive meg til vanvidd under fjorårets julehandel. Det må være det verste og tåpeligste jeg noen gang har hørt.

Ellers stiller som vanlig Chris Reas "Driving Home for Christmas" høyt på denne lista, sammen med de fleste julesanger som er voldtatt av Mariah Carey (og Josh Groban, mistenker jeg, men det bygger jeg med skam å melde kun på fordommer .)

Gammel 09-12-07, 22:55   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

de fleste julesanger som er voldtatt av Maria Carey (og Josh Groban, mistenker jeg, men det bygger jeg med skam å melde kun på fordommer .)

Det er helt vanvittig hvor ille det er. Fordommenen dine er jeg med på 100%

Gammel 09-12-07, 22:57   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sang Wenche Myhre synger. "Jeg så mamma kysse nisseeeen, jeeeeg".
Hun synger vel gjerne Bjelleklang også, når jeg tenker meg om.
:grøss:

Jeg har ikke hørt julesanger av Josh Groban, men jeg vet jeg ikke liker dem.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:02   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

En sang Wenche Myhre synger. "Jeg så mamma kysse nisseeeen, jeeeeg".
Hun synger vel gjerne Bjelleklang også, når jeg tenker meg om.
:grøss:

Jeg har ikke hørt julesanger av Josh Groban, men jeg vet jeg ikke liker dem.

Å herregud ja den kysse nissen sangen er grusom! *litt irritert for å ha blitt minnet på den*

Gammel 09-12-07, 23:03   #9
Nebbia
Passiv

Standard

Ellers stiller som vanlig Chris Reas "Driving Home for Christmas" høyt på denne lista, sammen med de fleste julesanger som er voldtatt av Maria Carey (og Josh Groban, mistenker jeg, men det bygger jeg med skam å melde kun på fordommer .)

Chris Rea er veldig bra, men akkurat denne julesangen kan jeg også styre min begeistring for. Det samme kan sies om Josh Grobans vokalonani. Men når man snakker om å voldta julesanger er Heidi Hauge i en egen klasse. Maken til lydforurensning og ødelegging av julestemning etter 15 sekunders reklamespott skal man lete lenge etter.

Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:04   #10
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så går vi rundt om en enebærbusk. Jeg får helt neller av den.

Uff, ja. Med den blir gang rundt juletreet en særdeles langdryg affære. Og gang rundt juletreet er ikke akkurat favorittaktiviteten i utgangspunktet.

Mariah Carey? Grøss. Med og uten julesanger på repertoaret. Den stemmen gir meg gnagsår i ørene og hodepine.

Gammel 09-12-07, 23:05   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Den der "Det var juuuuulekveld i sko-o-gen" er helt forferdelig. I tillegg får jeg generelt spader av vokalonani, det være seg julesanger eller vanlige sanger.

Gammel 09-12-07, 23:09   #12
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

de fleste julesanger som er voldtatt av Mariah Carey (og Josh Groban, mistenker jeg, men det bygger jeg med skam å melde kun på fordommer .)

Mariah Carey er grusom.. å alt hun synger er også grusomt!!

Gammel 09-12-07, 23:17   #13
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu

de fleste julesanger som er voldtatt av Mariah Carey

(Kilde: youtube.com)
er da såååå nyyyydelig

Gammel 09-12-07, 23:20   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Den der "Det var juuuuulekveld i sko-o-gen" er helt forferdelig.

He-he, jeg tenkte også på å nevne den. Teksten er også til å bli gal av. (Dessuten har jeg korpskompet i hodet, og det låter ikke bra.)

Gammel 09-12-07, 23:27   #15
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Julekveld i skogen" er jo stor! Det er en flott skillingsviseparodi, både melodi og tekst. :helt seriøs nå:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 00:00   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

"Rocking around the christmastree" er irriterende.

Gammel 10-12-07, 05:50   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

"Julekveld i skogen" er jo stor! Det er en flott skillingsviseparodi, både melodi og tekst. :helt seriøs nå:

Jeg er helt enig. Det var akkurat det jeg skulle si også, bare jeg hadde kommet meg over forskrekkelsen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 07:14   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Christina Aguileras versjon av Oh Night Divine. Ohohohaoahaoahaoah na-a-i-ai-ai-ai-aiagt di-vai-ai-ai-aia-aiaiiaiaiiaiaiaiaiiaiane. Dette må da være vokalonani av det sykelige slaget.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 07:56   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sangen om å finne skjegget, sangen om mamma som kysser nissen og sangen om "all I want for xmas is my two front teethhhhhhhhh"

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 07:59   #20
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

sangen om "all I want for xmas is my two front teethhhhhhhhh"

Ja!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.