|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Drageløperen - steike for en bok!!Åh...utrolig fin fortelling, og nydelig skrevet. Den beste jeg har lest på lenge |
![]() |
![]() |
#3 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Drgeløperen - steike for en bok!!Jeg har den liggende på skrivebordet nå. Mamma venter veldig på at jeg skal lese den, sånn at hun har noen å diskutere med. Foreløpig har jeg nok med HP. Må mote meg opp litt før jeg klarer å sette meg inn i noe nytt, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Drgeløperen - steike for en bok!!Jeg sto på venteliste på den på bibilioteket, men var midt i eksamensforberedelser da jeg skulle få låne. Hmmm..... kanskje jeg skal bestille den på haugenbok.no. Da får jeg lest den i ferien. Det har kommet en ny bok fra samme forfatter nå http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?...1_9&cid=173845 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Drgeløperen - steike for en bok!!Ja, veldig bra.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Drgeløperen - steike for en bok!!Det er sjeldent jeg gråter etter å ha lest ei bok - men etter å ha lest ut Drakeløperen, gråt jeg som en unge, jeg var helt ødelagt.
![]() |
#7 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Drgeløperen - steike for en bok!!Jeg er veldig enig, jeg leste den i sommer jeg også. Vakker, vakker, vakker!
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drgeløperen - steike for en bok!!Nå ble jeg nysgjerrig. Er den opprinnelig skrevet på engelsk, eller er de engelske utgavene også oversettelser?
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Gjett om det første jeg skal gjøre, er å kjøpe den nye han har kommet med også? |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Drgeløperen - steike for en bok!!
Jeg mener bøkene er skrevet på engelsk som originalspråk. Forfatteren bor i hvertfall i USA.
![]() |
#12 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Både The Kite runner og A thousand splendid suns er begge fantastiske bøker. Er en stund siden jeg leste den første nå, men husker at jeg hadde store problemer med å legge den fra meg og jeg ble slukt av historien og driven i den. Det samme med den siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Jeg synes The Kite Runner er litt ujevn, jeg, da. Barndomsskildringen av Amir og Hassan er helt fantastisk, noe av det beste og mest forferdelige jeg noen gang har lest, tror jeg. Men jeg stiller meg litt mer tvilende til resten av boka. Jeg synes ikke hovedpersonen er engasjerende nok, og kjøper ikke slutten helt heller.
![]() |
#14 |
Borte
|
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Jeg er enig med Tinetoff. Barndomsskildringen var fantastisk, resten var ikke fullt så bra. Men absolutt en bok det er verd å lese - jeg slet med å legge den i fra meg.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Jeg har ikke fått lest den ut enda - har kommet til bryllup. Så langt er den knallbra. |
![]() |
![]() |
#16 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Jeg er bare nødt til å få tak i den boka kjenner jeg. Jeg har nettopp lest ut "Tusen strålende soler" av samme forfatter, og den var kjempeflott, så forventningen til "Drageløperen" er stor.
![]() |
#17 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Bestilte boken i dag. Gleder meg til å lese den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Jeg holder på med den som lydbok i bilen, men det begynner å gå opp for meg at den fortjener mer enn det.
![]() |
#19 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Jeg likte Drageløperen godt, men synes Tusen strålende soler var enda bedre. Les den også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drageløperen - steike for en bok!!Jeg gleder meg til Tusen strålende soler! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|