|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Jeg skal lage denne kaken til dessert på en Halloweenfest jeg arrangerer, men trenger sårt hjelp til å erstatte med norske ingredienser. Jeg har ikke bakt mye i mitt liv, og er vant til ferdigmikser hvor man bare har litt vann og olje oppi. Det har jeg ikke funnet så mye av i butikkene her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Sorry, det er ikke mye av det der du får i Norge altså. Når amerikanerne baker "fra grunnen" så betyr det at de blander halvfabrikata.
Sist redigert av Miss Norway : 24-09-07 kl 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Forøvrig var det en sykt kul Halloween-kake, så jeg skjønner godt at du har lyst å lage den!
![]() |
![]() |
#4 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Ultra kul kake
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Gå på biblioteket og se etter en barnekokebok med heksematoppskrifter i. Der er det noe lignende som denne.
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Kakene er jo greie, jeg hadde laget en enkel sjokoladekake, og en sukkerbrødbunn.
![]() |
#7 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Hvis du bor i nærheten av en Smart Club, kan det hende du finner noe der. De har i hvert fall hatt en del amerikanske bakemixer. Eller du kan lage en norsk variant, burde ikke by på så store problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!
Jeg ville ha gjort det samme. Pudding mixer har vi jo nok av her i landet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ræv med ører
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Hvis det bare er utseendet du er ute etter, så ville jeg lagd en vanlig langpannekake (sjokolade eller hva som helst annet). Så ville jeg tatt et tykt lag med smørkrem eller annen glasur på, og blandet en grå-grønn farge i det med konditorfarger, og blandet inn finhakkede mandler/griljermel for å få en "kattesand"-overflate.
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Se her ja, her strømmer jo tipsene inn! Tusen takk!! Dette hjelper en ikke-bakende husmor en hel del. Skal se det blir en norsk versjon av denne kaken til Halloween! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Da har jeg snakket med min danske kusine, som skal ta en harrytur over grensen til Tyskland. (Kaller man det harrytur, mon tro?) Der har de det vi trenger til denne kaken, så da er jo problemet løst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Bruk en vanlig sjokoladelangpannekakeoppskrift:
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please!Nesten alle de ingrediensene selger de på Ultra her. De har egen "amerika-avdeling" med tootsie-rolls, kakemixer, mac & cheese-pakker, geleer, masse snop, brusbokser (cherry coke osv) og lignende. Har dere Ultra der du bor?
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Og på Deli de Luca.
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Ja, selvfølgelig kan jeg legge ut bilde. Jeg gleder meg som en liten unge til denne festen og deler gjerne bilder av alt vi lager jeg. Menyen er forresten som følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Teller ned
![]() Sv: Erstatte denne oppskriften med norske ingredienser -- hjelp, please! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|