|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva gjør du med det nystekte brødet? | |||
Spiser det gamle først |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 3,73% |
Spiser nybakt brød og lar det gamle ligge |
146 | 90,68% |
Annet |
6 | 3,73% |
Dustepoll! |
3 | 1,86% |
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvor protestantisk er DU?Ok, du har et nybakt brød fra ovnen, akkurat passe temperert til å spise lunkent med for eksempel smør og brunost eller syltetøy.
![]() |
#4 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Tar selvfølgelig det nye nybakte brødet.
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Hva tror du?
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Klart man må kvalitetskontrollere baksten.
![]() |
#8 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?
Nybakt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Min mann - protestanten - mener nemlig jeg er i overkant dekadent, mens jeg selvsagt synes jeg er helt normal når jeg gasser med med nybakt brød.
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Jeg ville nok ha spist det ferske brødet først, og spart det gamle til neste morgen. Jeg er nok ganske protestantisk, og går ikke av veien for å knaske flere dager gammelt brød. Grensa går ved mugg.
![]() |
![]() |
#13 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Det nye brød! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Jeg skryter ofte på meg å være en skikkelig protestant, ettersom jeg er litt sånn "slite først, kose seg etterpå"-dame. Men jeg er en real hedonist på enkelte områder, og mat er ett av de. Jeg spiser ikke gammelt brød, så sant det kan unngås, livet er for kort. Gammelt brød kan man lage krutonger, strøbrød, brødpudding eller toast av.
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Jeg spiser selvsagt det nybakte |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Min gamle mormor sa alltid at vi måtte spise det gamle brødet først, for vi ble vonde i magen om vi spiste det ferske, så hun bakte brød som hun lot ligge i skuffen i 2 dager før hun spiste det. Min svoger, som mener mye rart, sier at ferskt brød metter mindre enn gammelt brød. Ferskt er uansett best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Presiserer: Det andre brødet er ikke GAMMELT. Det er godt, hjemmebakt brød som fint kan ligge og være godt i morgen tidlig også. Det er bare ikke varmt og deilig.
![]() |
#20 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor protestantisk er DU?Varmt og deilig er tross alt varmt og deilig. Med brunost. |
![]() |
![]() |