Bytte badekar
Vi har et hjørneboblebadekar. De siste 10 år har det så å si bare blitt brukt som badekar, da minsten synes det er skummelt med boblelydene, og vi andre bruker den en gang i skuddåret, max.
Da vi hadde rutinekontroll på el-anlegget i høst, så oppdaget kontrolløren jordingsfeil e.l. fra boblebadet, så han hjalp oss å koble det i fra. Nå funker det bare som badekar. Men selv om dyser ikke blir brukt, og den brukes max en gang i uka, så går jeg ut i fra at det kan bli liggende igjen noe vann i rørene når vi ikke får blåst det ut. Det ble kjøpt "nybrukt" (noen kjøpte litt for stor, så solgte nesten ny) for nesten 20 år siden, så jeg tror neppe det er verdt å fikse det.
Så vi tenker på å kvitte oss med det. Nå ser jeg på finn at noen i nærheten selger et hjørnebadekar (uten bobler) som ser helt ok ut.
Men vi må ha hjelp av rørlegger både til å koble fra det gamle, på det nye, og ev ta med det gamle om mulig. Vil en rørlegger gjøre det når de ikke selger oss badekaret?...
Føler det er unødvendig dyrt å kjøpe helt ny når det brukes så lite. Badet er stort, så det vil se veldig rart ut uten noe i hjørnet.