Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikea - gi meg tips til fine eller nyttige varer! ⭐

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-25, 13:48   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ikea - gi meg tips til fine eller nyttige varer! ⭐

Vi skal prøve seng på Ikea, og vi har ikke Ikea her vi bor, så vi skal innom når vi drar til Trondheim på tur neste helg. Mannen min har ikea-panikk så jeg har lovet at vi "bare" skal prøve seng, og ikke svime rundt der i timesvis. Men jeg kan jo nettshoppe på "klikke og hent", problemet mitt er at Ikea har tusen trillioner ting og jeg orker ikke leite og leite, så da frir jeg til dere om dere har noen tips til meg! Litt tid kommer jeg nok til å bruke på nettsiden selv også, men jeg vil veldig gjerne ha tips.

Gammel 05-02-25, 13:56   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea - gi meg tips til fine eller nyttige varer! ⭐

Vi har kjøpt madrass beskytter til alle våre senger som er enkelt å vaske å tørke kontra overmadrassen.

Gammel 05-02-25, 15:28   #3
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sønnen min kjøpte seng på IKEA hvor sengerammen knakk etter et år. Det var i Tyskland og de påstod at det bare var tre måneders garanti på sånt. Så sjekk dette eller kjøp kvalitet. Det var en 140 bred seng, sikkert av de billigste, men likevel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 15:28   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Og lykke til meg kjapp runde på IKEA. De har jo lagt det opp sånn at man MÅ gjennom alt for å finne det man egentlig vil ha. Hahahaha.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 15:36   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg sendte mannen inn på IKEA for å kjøpe en serveringsbolle mens jeg gjorde noe annet, tok han 30 minutter for han skjønte ikke at det fantes snarveier. Han er vant til at jeg viser vei.

Jeg kjøper alltid ziplock-bags når jeg er innom, så det er et spennende tips fra meg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 15:41   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange er opptatt av mikroplast om dagen. Hvis du vil bytte ut mikrofiberkluter på kjøkkenet med bomull, eller lin-/bomullsblanding, så er det muligheter for det. Det samme hvis du vil bytte ut kjøkkenredskap og skjærefjøler i plast med tre.

Gammel 05-02-25, 16:18   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er nok den blomstervasen jeg bruker mest av alle jeg har. Tror det er den i alle fall, min er noen år gammel.

https://www.ikea.com/no/no/p/beraekn...lass-20327945/

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 17:22   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Blomstervasen var fin ja! Keep it coming!

Gammel 05-02-25, 17:48   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper også planter og orkideer der.

Gammel 05-02-25, 17:51   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

telys, kubbelys, ziploc-poser
(det finnes snarveier på ikea, dersom man skal rett til plukk-selv-lageret, men trenger han jo ikke å vite om)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 19:04   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Liker du litt små kaffekopper uten hank så er disse gode og fine. (Jeg skjønner det godt skal gjøres at de trenger disse )

https://www.ikea.com/no/no/p/entusia...-bla-10417244/

Vi har mye fra ikea, små søppeldunker til badet, dobørste, skjærefjøler, ziplockposer, vannkanner, blomster, små lamper.

Gammel 05-02-25, 19:19   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dokost med utskiftbar kost.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 19:30   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker servietter fra IKEA, ingen andre steder. Måtte krisehandle servietter på Kid på lillejulaften, og bestilte 8 pakker i posten fra IKEA som kom etterpå.

Jeg synes laken DVALA er de beste lakenene som finnes, til og med bedre enn det ekstremt overprisede fra Myyk.

Dings for at kjelelokkene skal holde seg fint på plass inni skapet: https://www.ikea.com/no/no/p/variera...stal-70154800/

Dette skohornet er ET MUST for alle som bruker skohorn. Langt, hardt, går ikke i stykker, og er ekstremt godt å bruke. Får skryt av alle som kommer på besøk som tester det. Eneste minus er at det bråker når det faller ned på flis-gulv. https://www.ikea.com/no/no/p/omtaenk...sitt-70378070/

Ziplock-poser. Har ikke sammenliknet pris med de man får kjøpt i andre butikker, så det er ikke sikkert det er et godt kjøp, men jeg kjøper de alltid uansett. https://www.ikea.com/no/no/p/istad-g...rosa-80525674/

Ungene mine har hver sin sånn, de mente at det var poppis da vi kjøpte de, vet ikke om du også er ute etter møbler til ungene, og om de evt liker å stille ut pene ting på rommet sitt: https://www.ikea.com/no/no/p/lack-hylle-hvit-60282186/

Stikkontakt med 3 USB-uttak: https://www.ikea.com/no/no/p/smahage...hvit-60539177/

Skittentøyskap som gjemmer vekk klesvasken, og du kan sortere etter hvert. Jeg har tenkt å kjøpe to sånne til ungene, siden de har et h"€&#£ kaos med klesvasken sin. På voksen-badet er det helt strøkent ( tidvis, iallfall) pga disse skapene: https://www.ikea.com/no/no/p/nysjoen...hvit-40496471/

Og nevnte jeg serviettene? Og skohornet.

Gammel 05-02-25, 19:35   #14
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Kjøper og alltid dokoster, pga de er billig

Gammel 05-02-25, 19:48   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dette skohornet er ET MUST for alle som bruker skohorn. Langt, hardt, går ikke i stykker, og er ekstremt godt å bruke. Får skryt av alle som kommer på besøk som tester det. Eneste minus er at det bråker når det faller ned på flis-gulv. https://www.ikea.com/no/no/p/omtaenk...sitt-70378070/

Dette har vi, det har blitt bøyd.

Gammel 05-02-25, 19:55   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hæ, er det fysisk mulig?

Gammel 05-02-25, 20:18   #17
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hæ, er det fysisk mulig?

Jepp! Mitt er også bøyd.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 20:27   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Bevis

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20211024_203951.jpg (229,8 KB, 28 visninger)
Filtype: jpg 20211024_204001.jpg (239,0 KB, 14 visninger)
Gammel 05-02-25, 21:17   #19
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker lakenene som heter Nattsjasmin. De er veldig gode og glatte.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 21:55   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg liker lakenene som heter Nattsjasmin. De er veldig gode og glatte.

Enig. Har berre desse i skapet no. Einaste type laken eg ikkje blir sveitt av å legge på!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.