Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kunstige «avskårne» blomster med kvalitet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-24, 23:40   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunstige «avskårne» blomster med kvalitet

Finnes det kunstige blomster av god kvalitet? Jeg mener ikke grønne planter, men blomster til å ha i vase.

Jeg ser at med interiør i nøytrale farger, så hjelper det helt sykt på uttrykket i huset med friske blomster. Men det blir dyrt å kjøpe friske blomster hver femte dag, og dessuten er det ofte ikke blomster i de fargene jeg ønsker. Akkurat nå har jeg en blanding av rustrøde nelliker og greiner med nyper fra naturen i vase, men disse blomstene er på hell.

Jeg kunne tenke meg noen kunstige blomster jeg kan sette i vase i perioder jeg ikke har friske blomster. Men de må ikke se plæstik ut. Jeg var innom Kremmerhuset, siden blomstene deres så nokså fine ut på nettsiden, men i virkeligheten kunne man se limet på bladene. Ikke pent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 23:45   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstige «avskårne» blomster med kvalitet

De trenger ikke se ut som ekte blomster, altså, det er ikke et poeng at de skal være naturtro, nødvendigvis. Men de må ikke være stygge…

For tiden har jeg dilla på rustrøde blomster, eller dempet oransje, og fersken.

Gammel 27-09-24, 03:41   #3
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et par av disse, synes de funker fint: https://jysk.no/interior/dekorasjon/...0cm-flerfarget

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 07:53   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Europris sine ser sånn ut etter 2-3 år
Jeg synes (åpenbart) at de funker.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_7388.jpg (14,6 KB, 265 visninger)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 07:55   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tusen takk!

Jeg søkte litt i natt (fikk ikke sove) og ser at Bohus har mye jeg må sjekke ut også.

Gammel 27-09-24, 08:21   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

De aller fineste falske blomstene får du uten tvil hos Bolina. De er ikke billige, men det synes definitivt på kvaliteten Så klart er det best om du kan gå dit og se dem i virkeligheten, men de har nettbutikk https://bolina.no/collections/blomster-planter

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 08:59   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noen fra bolina og noen fra Ikea. Ikea har mange fine som ser bra ut, jeg har både gerbera og nelliker som ser veldig ekte ut. De har også fin eukalyptus.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 09:10   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har og fra IKEA, men ser jo at de er fake hvis man er helt bortpå, men de er fine på avstand. Har noen jeg liker som jeg tror er fra Kremmerhuset også da, så mulig jeg ikke er kresen nok.

Har en katt som spiser på alt av friske blomster så jeg er avhengig av plast. Har friske også innimellom, men er så pes å passe på om de er gifitige eller ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 10:03   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var innom Nille i går, og der var det overaskende mye fint: https://www.nille.no/produkter/kunst...Popular&page=2

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 10:12   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Synes Feel sine er fine. Jeg har Mongolia derfra som ser ekte ut.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 10:15   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Oi, her var det mange tips! Tusen takk!

Hvor har forresten Bolina fysiske butikker?

Gammel 27-09-24, 10:15   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns papirblomster er finere enn plast. De ligger det ordentlig håndverk bak, og de er ikke skadelige for miljøet, verken i produksjon eller når de etterhvert går i oppløsning eller kastes.

Jeg har også noen innmari fine av garn som er kjøpt på en bedrift med arbeidssamvirketiltak. De ser jo ikke ut som ekte blomster, men er veldig flotte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 10:46   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oi, her var det mange tips! Tusen takk!

Hvor har forresten Bolina fysiske butikker?

Ja, men bare en butikk så vidt jeg vet. På Stabekk.

Gammel 27-09-24, 10:58   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller du kan kjøpe en eller flere av disse:
https://www.lego.com/nb-no/themes/ad...ficial-flowers

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 11:39   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Eller du kan kjøpe en eller flere av disse:
https://www.lego.com/nb-no/themes/ad...ficial-flowers

Hihi! En kompis av meg har et bonsaitre i Lego. Til pynt i stua, faktisk.

Gammel 27-09-24, 12:45   #16
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hihi! En kompis av meg har et bonsaitre i Lego. Til pynt i stua, faktisk.

Jeg skulle foreslå lego-blomster, vi har en bukett stående på spisebordet, hehe.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 12:51   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har sidan midten av juni hatt en stor bukett med farga brudeslør. Det er ferske blomster som på eit vis tørkar inn etter et par veker men det vises ikkje. Så om du vil ha ferske blomster som står ekstremt lenge kan det vere verdt å sjekke ut.

Gammel 28-09-24, 09:31   #18
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Det er flere ulike blomster som tørker fint av seg selv slik som brudeslør. Artisjokkblomster og hortensia er to eksempler. Jeg tar vare på slike og bruker dem igjen og igjen. Pleier også å kjøpe eller plukke strå og ha innimellom og de holder seg også lenge. I tillegg har jeg kunstig eukalyptus fra Bolina som fyllstoff. Blander ofte en eller flere av disse tingene sammen med friske blomster for å få en litt "ny" bukett eller fargepalett.

Gammel 28-09-24, 09:48   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en flott bukett roser fra nille som jeg tar frem når jeg mangler noe annet å ha på bordet. I perioder står de lenge fremme. Nå har jeg veldig mange potteplanter, fikk en stikling kinesisk rose og den har bare formert seg så nå har rosene fra nille hatt lang pause.

Gammel 28-09-24, 09:51   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.