Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kø-kutyme ved flere felt?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-24, 21:58   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kø-kutyme ved flere felt?

Jeg står neste aldri i kø. Og hvert fall ikke på flerfelts vei.
Men i dag gjorde jeg nå det da (fra Alnabru til Gardemoen faktisk)
Som en erfaren bilist, men ikke veldig glad i flere felt og mye bil, ser jeg min begrensing i slike situasjon og ligger stødig i midt feltet eller høyre felt, uavhengig av hvilket som beveger seg raskest.
Jeg ser at mange byttet felt hyppig. Og ikke for å ta av, for de er jo der lenge.
Det ser ikke ut som det er noe å hente tidsmessig på det, for de samme bilene dukker gjerne opp både forran og bak i løpet av noen mil.
Men det må jo være noe som gjør at de bytter fil?
På Olavgård kom det på en politibil som la seg i venstre felt. Jeg trodde en stund den forsvant. Men så, rett før Gardemoen tok jeg den plutselig igjen der jeg lå å loka i høyre felt.
Hvorfor bytter folk felt hyppig (selvom de ikke skal av) og burde alle gjøre det?
Og hvor gjør man av seg om det kommer en bil med sirener? Er det noen felles regel om at de kjører på venstre side dekar og alle skviser seg sammen til høyre?

Hilsen landeveiskjører

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.