Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Regnjakke/allværsjakke

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-24, 14:37   #1
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Regnjakke/allværsjakke

Litt usikker på om dette kvalifiserer til motehjørnet, men jeg prøver meg. Jeg trenger ny jakke som jeg kan bruke på tur i marka i all slags høstvær. For sånn 10-15 år siden kjøpte jeg Norrøna skalljakke i tro om at den skulle vare livet ut, det gjorde den dog ikke. Den er ikke vanntett lenger. Krav er egentlig bare at den er vanntett, puster og behagelig å bevege seg i.

Gammel 12-09-24, 14:46   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regnjakke/allværsjakke

Jeg fikk nylig tips om å reimpregnere skalljakken min fremfor å kjøpe ny. Tenkte jeg skulle teste det. Fikk anbefalt Nikvax. Det finnes mange varianter, men jeg tror jeg skal kjøpe denne til Bergansjakken min: https://www.xxl.no/nikwax-2-pk-tech-...194799_1_Style

Gammel 12-09-24, 14:58   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vask med den ene og reinpregner med den andre fra en eller annen sånn produsent. Om det ikke holder, så kan jo jakken være utslitt, det har jeg opplevd selv, men det er selvsagt verd å forsøke om det ikke er i den regelmessige vedlikeholdsrutinen.

Min nåværende vanntette jakke kommer fra sport outlet av merket vertical som jeg aldri har hørt om utenom der, men den funker.

Gammel 12-09-24, 16:42   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har veldig lyst på Northern Playground sin The last jacket. Den er laget for å vare, og kan repareres. Men den er veldig dyr, og jeg har noen jakker jeg bør bruke opp før jeg kjøper ny.
https://www.northernplayground.no/nb...et-4?fit=women

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 16:55   #5
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har veldig lyst på Northern Playground sin The last jacket. Den er laget for å vare, og kan repareres. Men den er veldig dyr, og jeg har noen jakker jeg bør bruke opp før jeg kjøper ny.
https://www.northernplayground.no/nb...et-4?fit=women

Den er jo ikke vanntett uansett.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-24, 21:59   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haglöfs LIM Goretex-jakkene er min favoritt. Lette, helt vanntette, og med god passform. Eneste minuset er at stoffet knitrer litt. Bergans sine Dermizax-jakker er mindre knitrete, men også tykkere og mindre nette.

Gammel 13-09-24, 12:31   #7
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg fikk nylig tips om å reimpregnere skalljakken min fremfor å kjøpe ny. Tenkte jeg skulle teste det. Fikk anbefalt Nikvax. Det finnes mange varianter, men jeg tror jeg skal kjøpe denne til Bergansjakken min: https://www.xxl.no/nikwax-2-pk-tech-...194799_1_Style

Hm, sånt brukte jeg jo på ungenes dresser da de var små. Det er nok helt klart svikt i vedlikehold av egne klær så det skal testes.

Takk for tips, Niobe! Fungerer ikke reimpregnering som ønsket så ser det ut som en jakke jeg kan bruke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.