|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Ringer på telefon, svarer ikke på epostEr det greit at et foretak som har oppdrag på vegne av det offentlige (spesialsko) ikke svarer på epost, men tydeligvis finner ut av telefonnummeret mitt og ringer meg istedenfor å svare på spørsmål på epost?
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epostJeg fikk svar nå, på epost.
![]() |
#3 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epostEnig i at det er merkelig å ikke svare på e-post når det er gitt som kontaktinfo. Noen ganger kan det likevel være greit med en telefonsamtale for å avklare at man forstår hva avsender egentlig lurer på/trenger. Kan du ringe de på et tidspunkt som passer for deg? Eller er problemet at de ikke svarer når du ringer opp igjen?
![]() |
#4 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epost
Greia var at de ringte for andre gang, etter at jeg presiserte at jeg ønsket svar på epost, etter at de ringte første gang. Men fikk svar på epost like etter 2. oppringning, med svar på det jeg spurte om i første epost.
![]() |
#5 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epostOg nå, etter at de har svart meg på epost, prøver de å ringe meg en tredje gang..?
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Kanskje de ikke er så glade i å skrive mail? Det er jo også noe man kan tenke seg.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epostJeg synes det er innafor. Noen ganger er det lettere å avklare ting på telefon.
![]() |
#9 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epostJeg skjønner de godt. Mange ting jeg kan tenke meg som er mye lettere å svare på pr telefon enn på e-post. Så slipper man mange e-poster frem og tilbake. Et svar kan ofte generere et nytt spørsmål. Det er ikke alltid svarene er helt rett frem. Så jeg forstår godt at de valgte å ringe.
![]() |
#10 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epostMen kan man ikke da svare på mailen og spørre om det er greit å svare på telefon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Jo, det kan man selvsagt. Men menneskelig kontakt og interaksjon består av hundrevis av små avgjørelser og vurderinger, og ulike mennesker vil vurdere forskjellig hva som er best i den aktuelle situasjonen. Så livet blir litt lettere om man prøver å gi litt slækk og ikke bli indignert når noen velger anderledes enn hva som er optimalt for en selv. En firmamail kan det være mange ulike som leser, og som kanskje ikke er helt samkjørte på hva som er sagt og gjort.
![]() |
#12 |
Tatt på
|
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epostEr det et offentlig foretak eller etat, så finnes det et felles register med kontaktopplysninger der også telefonnr som regel er registrert.
![]() |
#13 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ringer på telefon, svarer ikke på epostSelvfølgelig. Jeg er en del av flere slike mail i organisasjoner. Men jeg opplever stadig vekk at de som liker å ta ting på telefon virkelig ikke respekterer oss som er mest glad i skriftlig kommunikasjon. Jeg tar ofte telefoner for å møte telefonpratere, men opplever ikke ofte at de samme respekterer mitt behov for å ikke gjøre det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|