|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Se og gjøre i OsloJeg skal til Oslo en tur 2.-9. juli, og vil gjerne ha tips til aktiviteter, museer, spisesteder og annet som er verdt å få med seg.
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Se og gjøre i OsloMøter deg gjerne til lunsj eller kaffe hvis jeg er hjemme.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Se og gjøre i OsloJeg synes det er veldig fint på Nasjonalmuseet. Ta med headset, og så har de flere skikkelig bra audioguide i appen til museet. Den får den gjennom hele (eller deler av) utstillingen, og er både informativ og variert.
![]() |
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Se og gjøre i OsloTakker for tips!
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Se og gjøre i OsloØyene! Du må ta en tur med båten som går til øyene- det holder med vanlig ruterbillet. I fjor var jeg på restaurantene på Gressholmen og Hovedlye - begge steder er superkoselige og det er en helt spesiell stemning ute på øyene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Se og gjøre i OsloJeg vil også anbefale Nasjonalmuseet og turen ned Alnaelven. Og du må spise Oslos beste Cæsarsalat på Klosterkroa på Hovedøya. Og gå tur i Botanisk hage i tillegg. Sist redigert av Shun : 10-06-25 kl 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Se og gjøre i OsloHvis været er bra hadde jeg personlig dratt en tur til øyene, enten bare båten rundt eller stoppet på en øy, og så hadde jeg dratt til Botanisk hage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Se og gjøre i OsloMange gode tips, takk! Vurderer å gå på Teknisk museum, har ikke vært der siden jeg var barn, og gjøre meg ferdig med Naturhistorisk. Var der sist for et par år siden, men kom ikke gjennom alt. Og så må jeg definitivt innom Reptilparken.
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Se og gjøre i OsloMulig jeg også er hjemme/i Oslo noen av de dagene, så jeg blir gjerne med på en FP-lunsj eller kaffe om det passer.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Se og gjøre i Oslo
Den er dessverre lagt ned. Det finnes masse andre vietnamesiske restauranter i nærheten, men jeg har ingen konkret å anbefale.
![]() |
![]() |
#17 |
koko
|
![]() Sv: Se og gjøre i Oslo
Eg åt der i går, så ingen fare.
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Se og gjøre i OsloJeg synes jo Folkemuseet på Bygdøy alltid er verdt å få med seg.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Se og gjøre i OsloLiker du å trave rundt?
![]() |
#20 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Se og gjøre i OsloHar ei veke Staycation med 12-åringen den veka, så mogleg eg og kan bli med på ein felleslunsj. Eg vil i alle fall følge med på når det blir.
![]() |
![]() |
|
|