Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Det lange håret er vår kulturs hijab"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-21, 08:41   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Det lange håret er vår kulturs hijab"

"Det er en forventning om at kvinner skal ha langt hår. Det er det jeg mener med at det lange håret er vår kulturs hijab, sier Trine Skei Grande (V) til Aftenposten"

Link

Attehæ?!! Hun sammenligner en valgfri hårsveis preget av mote med et religiøst hodeplagg?? (Hijab betyr forøvrig å gjemme eller å skjule, uten at jeg skal begi meg noe videre utpå akkurat den glattisen).

Og så sier hun at det å ha kort hår er å frigjøre seg fra et skjønnhetsideal.

Altså, jeg er enig i at man kan se på press på kvinner og forskjell på kvinner og menn og hvordan illusjoner om skjønnhetsideal blir en tvangstrøye for kvinner og sånt. Men da hadde jeg ikke gjort kort hår til min kampsak altså; det er jo noe de fleste tross alt kan gjøre noe med om de ønsker, det er andre ting det hadde vært langt viktigere å ta tak i - kroppspress og slankehysteri f.eks, kosmetiske operasjoner og forherligelse av dem, osv

Nei denne saken tok meg mothårs altså uten at jeg helt klarer å sette fingeren på det.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.