|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() HASTER Hvordan vet jeg om noe inneholder gelatin fra svin?Jeg skal ha barnebursdag og ene gjesten skal ikke ha svin...deriblant gelatin fra svin... Hvordan vet jeg at det inneholder det? Jeg spør sikkert steindumt, men jeg lurer på ekte.
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER Hvordan vet jeg om noe inneholder gelatin fra svin?Er det gelatin i, ville jeg som utgangspunkt regnet med at det var fra svin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: HASTER Hvordan vet jeg om noe inneholder gelatin fra svin?https://www.rema.no/nyheter/vegansk-...hos-rema-1000/
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: HASTER Hvordan vet jeg om noe inneholder gelatin fra svin?Jeg pleier å dra på butikker som selger internasjonal mat, der selger de massevis av gummigodteri uten gelatin fra svin.
![]() |
#6 |
Tatt på
|
![]() Sv: HASTER Hvordan vet jeg om noe inneholder gelatin fra svin?Jeg trodde det var så enkelt at det står gelatin i innholdsfortegnelsen. Om det er gelatin fra okse så står det i parentes. Mulig gelatin også kan kalles noe annet.
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: HASTER Hvordan vet jeg om noe inneholder gelatin fra svin?Haribo uten animalsk gelatin er merket halal. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|