Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Masai-sko - noen med erfaring?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-07, 23:11   #1
TBM
Passiv

Standard

Masai-sko - noen med erfaring?

Hei!

Har lurt lenge på å kjøpe meg Masai-sko: http://www.swissmasai.no/Default.aspx

Siden de koster ganske mye, blir det ikke aktuelt å kjøpe mange par akkurat, så jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe et par innesko (til jobben) eller et par utesko til å gå tur med.

Noen som har litt erfaring med skoene og kan fortelle litt om hvor de er best å bruke?

Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 23:18   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Masai-sko - noen med erfaring?

Jeg har sandalene, og er storfornøyd! Jeg sliter med rygg, nakke og bekken og klarer å yte MYE mer med disse skoene. Dessuten retter jeg naturlig opp en ganske krum rygg, i tillegg til å hele tiden trimme legger, lår og balanse. Jeg bruker de både til jobb, til trening/gåturer og til hverdags ellers. Har funnet ut at jeg må kjøpe meg to par til, siden sandalene ikke egner seg utendørs vinterstid. Et par joggesko og et par vanlige "hverdagsutesko".

Svaret hjalp ikke så mye sier du? Hvis jeg måtte velge et par, tror jeg at jeg hadde gått for et par som er litt utesko/joggeskoaktig. Dersom du går veldig mye på jobben ville jeg kanskje satset på et par innesko først. Husk på at de må brukes forsiktig, max 20 min av gangen i starten.

Gammel 08-08-07, 23:23   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg sliter med kronisk bekkenleddssyndrom/bekkenløsning, og er veldig glade i mine Masai-sko. Har joggesko som jeg bruker til hverdags samt når jeg trener (hos fysioterapeut) på tredemølle.

For meg er de supre å gå med, men jeg blir veldig sliten av å stå stille i dem siden det er balansetrening!

Jeg anbefaler dem på det varmeste!!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 23:54   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble fortalt at det var vanskeligere å venne seg til joggeskoene enn sandalene. Hvorfor fikk jeg ikke med meg.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 06:34   #5
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg ble fortalt at det var vanskeligere å venne seg til joggeskoene enn sandalene. Hvorfor fikk jeg ikke med meg.

Det er vanskeligere å jogge med skoene enn å gå, det er nok det de mener.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 06:35   #6
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Jeg har akkurat kjøpt sånne, men har ikke fått prøvd de ordentlig ennå.

Jeg har valgt et par joggesko, for jeg skal bruke de til å gå tur med hunden.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:40   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte hvite skinnjoggesko for noen uker siden, og er superfornøyd. Det samme er bekkenet.

Men kan ikke se for meg å jogge i masaisko, altså? Har noen forsøkt?

Skoene er veldig varme, og jeg som går og står litt på jobb ville hatt bedre nytte av sandalene.

Hva som passer deg best kommer nok som Irma hinter om an på ditt dagligliv. Går du mest ute er uteskoene anvendelige, men for mye gåing inne er antakelig sandalene å foretrekke( med mindre du jobber på fryselager e.l. ).

Sist redigert av Balanse : 09-08-07 kl 22:41. Årsak: Morsom feilstavelse
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:43   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

Men kan ikke se for meg å jogge i masaisko, altså? Har noen forsøkt?

Jeg jogger riktignok ikke pga rygg/bekken, men jeg har forsøkt korte strekninger. Det fungerer veldig bra. Joggeskoene skal man kunne jogge med, men det sies at man skal være veldig godt tilvent skoene først.

Gammel 09-08-07, 22:47   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sandalene, og bruker de som oftest i jobbsammenheng, men også når jeg reiser på ferie. Jeg har ikke lenger slitne ferieføtter pga. trasking, og har mye bedre holdning og rygg/bekken.

Jeg lurte faktisk på om jeg skulle investere i et par lukkede sko jeg også, siden sandaler kan bli litt kaldt om vinteren. Til innebruk på jobb fungerer de flott om vinteren.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 00:15   #10
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har både joggesko og sandaler - og bruker ikke annet.
Med prolaps i ryggen, dårlig kne og bekkenvondt er de gull!

Nå sparer jeg til vinterstøvlene.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 00:19   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj. Jeg må prøve, skjønner jeg. Men hva skal jeg lizzom gjøre med alle de lekre høyhælte støvlettene mine?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 07:17   #12
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt meg slike sko, og hubbien min også. Vi sliter begge med vondt i bena m.m. Smertene er bortimot bortevekk!! De er verd hver krone her i huset i alle fall!!

Gammel 10-08-07, 07:20   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte (fikk) i fjor, men har ikke brukt i de i år Svart joggeskomodell.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 07:29   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte mine i fjor da jeg begynte i jobb etter permisjon.
Sliter med rygg og hofter og går hele dagen.
Det var litt uvant til å begynne med, men siden de ikke skal brukes hele dager i begynnelsen så gikk det fint. Er kjempefornøyde med de, sliter ikke sånn nå som før. Er ikke fullt så flink til å bruke de så mye nå som i begynnelsen så jeg merker at jeg må ha ny tilvenning. Er det stille på jobb og jeg blir stående mye stille så merker jeg det i legger og lår.
Summasumarum: Jeg er veldig fornøyd og syns skoene er knallgode. Verdt hver krone.

Gammel 10-08-07, 23:22   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Æsj. Jeg må prøve, skjønner jeg. Men hva skal jeg lizzom gjøre med alle de lekre høyhælte støvlettene mine?

De skal stå til pynt i hylla/skyvedørsgarderoben ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 00:32   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Send dem til meg, så skal jeg passe på dem jeg.

Både min mor og min far har sandalene og snakker varmt om dem. Mamma ble kvitt alle problemene hun hadde med leggene etter at hun fikk sandalene, og har også blitt bedre i ryggen.

Gammel 11-08-07, 06:05   #17
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Jeg har sandalene, og bruker dem inne på jobb, og ute nå om sommeren. Gode å gå i, ikke fullt så gode å stå i.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 13:54   #18
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Gode å gå i, ikke fullt så gode å stå i.

Litt av poenget med dem er at man ikke skal så stille i dem. Man skal svaie litt frem og tilbake når man står stille. Dette fordi alle muskler er skapt til å brukes, og når man står stille på flate sko blir musklene egentlig litt sure fordi de ikke blir brukt, og da kan de finne på å streike. Står man å svaier litt frem og tilbake på dem, så bruker man muskler helt fra tuppen av tåen til toppen av hodet, og alle musklene blir kjempeglade og jobber med kroppen fremfor mot kroppen. Er som å ha en gjeng med fagforeningsfolk i kroppen!

Gammel 11-08-07, 16:26   #19
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Noen som vet om disse kan være bra for de med plattfot?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:41   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt å kjøpe, og har kommet frem til at jeg vil kjøpe inneskoene i første omgang, de vil bli mest brukt. Så jeg tror du vil ha mer utbytte av innesko til å begynne med. (Man skal da øve seg litt også, jeg sto å klamret meg fast til mannen og nektet å bevege meg første gangen på flatt butikk-gulv. Kan levende forestille meg hvordan det vil være på bulkete og steinete underlag ...)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.