Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg ditt spisebord!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-07, 22:15   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg ditt spisebord!

Vil du?
Vi skal ha nytt, gjerne eik, og gjerne langt.
Eller er det noe annet som er mye finere?

Gammel 13-06-07, 20:44   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg ditt spisebord!

Dette har vi

B 95 x L180 x T2,5 cm

Kan kjøpe klaffer til så bordet kan bli 280 langt

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:45   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Mener du kjøkkenbord eller spisestue?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:47   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dette, men med litt andre stoler (som jeg ikke finner bilde på):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skagen spisestue.jpg (12,0 KB, 29 visninger)
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:52   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har dette fra Ikea, eikefiner.

Det er 140 langt, og med to ileggsplater kan det bli 220.

Vi har seks slike stoler til

Neste gang kunne jeg tenke meg et spisebord i hvitoljet eik. Det er utrolig lekkert.

Gammel 14-06-07, 09:07   #6
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og vi har dette. 2,50 "fast" lengde, men kan sette til 50 cm ekstra på hver side.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 20:42   #7
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har vi med tre plater til. Som regel har vi en plate i. Det er i massivt bjerk, en tresort som er ganske hard og det blir derfor ikke så fort hakk i treet. Kjempefornøyd.

Her kan du se flere bord fra samme produsenten: http://www.stolab.se/se/default.asp

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 21:47   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Mener du kjøkkenbord eller spisestue?

Jeg tenkte mest på spisebord, for nå får vi litt større plass.

Mye fint her, hvitoljet eik har vi også veldig lyst på.

Gammel 14-06-07, 21:54   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et rimelig "jalla-eikebord" med to ileggsplater fra Ikea, og stoler fra Bolia. Har ikke så mange bilder, men fant et fra Nuskens navnfest:

Gammel 14-06-07, 22:20   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Du vil ikke se vårt Det er over 50 år gammelt Et slikt med løse plater man hekter på og stolene er polstret i stolsetet.

Sist redigert av Jessica : 17-06-07 kl 22:29.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 22:23   #11
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Og vi har dette. 2,50 "fast" lengde, men kan sette til 50 cm ekstra på hver side.

Hvor er de stolene fra?????? Kule!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 00:42   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Vise frem spisebordet mitt?
Aldri!

Det er 19 år gammelt og bærer preg av det - og det blir neppe byttet ut før småtten er litt større.
Foreløpig kamuflerer jeg det under store duker.

Gammel 15-06-07, 08:37   #13
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hvor er de stolene fra?????? Kule!

Det er Verner Panton-stoler, er det ikke?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 08:50   #14
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vårt er over 80 år gammelt, og har vel aldri vært i noen butikk...Fikk det av svigers, som har fått det av bestesvigers osv. Har to ileggsplater og kan bli forferdelig langt...
Skal prøve å ta bilde seinere.

Gammel 15-06-07, 09:02   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I likhet med maribo har jeg et spisebord som er gammelt-gammelt, med to ileggsplater.

Det har vært mine besteforeldre sine, er usikker på hvordan det egentlig ser ut, men det har vært hvitmalt så lenge jeg kan huske.

Gammel 15-06-07, 10:45   #16
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Det er Verner Panton-stoler, er det ikke?

Ja det stemmer. Kjøpte de på Deal.no forresten. De er veeeeeldig praktiske iom at de er i hardplast. Tar de inn i badekaret dann og vann, og skrubber de. Gode å sitte i er de også faktisk

Minni: Lampen kjøpte jeg via en annonse inne på NM. Tror det var dansk samlelampe, eller lignende. Ett PES å sette sammen.

Gammel 15-06-07, 10:51   #17
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ja det stemmer. Kjøpte de på Deal.no forresten. De er veeeeeldig praktiske iom at de er i hardplast. Tar de inn i badekaret dann og vann, og skrubber de. Gode å sitte i er de også faktisk

Minni: Lampen kjøpte jeg via en annonse inne på NM. Tror det var dansk samlelampe, eller lignende. Ett PES å sette sammen.

Stolene: de blir ikke klamme å sitte i?
Synes de er skikkelig kule.
Selv kjøpte vi 7'ern. De er jeg skuffet over i den forstand at malingen skaller av for et godt ord. Hadde jeg visst det, hadde jeg kjøpt dem umalte. Men de er veldig gode å sitte i, da.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 13:07   #18
tutta
Passiv

Standard

Spisestuen er fra Bolina. Er to lemmer på hver side i tilllegg.

Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 14:32   #19
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Stolene: de blir ikke klamme å sitte i?
Synes de er skikkelig kule.
Selv kjøpte vi 7'ern. De er jeg skuffet over i den forstand at malingen skaller av for et godt ord. Hadde jeg visst det, hadde jeg kjøpt dem umalte. Men de er veldig gode å sitte i, da.

Nei de blir absolutt ikke klamme å sitte i. Egentlig litt rart. Jeg har tenkt tanken at jeg skulle kjøpe noen puter å ha i setet, men jeg kommer vist aldri så langt. Merkelig.

Vi var også inne på tanken å kjøpe 7-er stoler, men jeg fikk ledet min kjære inn på disse i stede. Det tok sin tid, men det gikk til slutt.

Gammel 15-06-07, 14:44   #20
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Dette har vi med tre plater til. Som regel har vi en plate i. Det er i massivt bjerk, en tresort som er ganske hard og det blir derfor ikke så fort hakk i treet. Kjempefornøyd.

Her kan du se flere bord fra samme produsenten: http://www.stolab.se/se/default.asp

Dette bordet likte jeg svært godt. Hvor mange kan du dekke til?

Vi kjøpte et bord i heltre ubehandlet bøk fra en dansk fabrikk i fjor. Kan dekke til 12(14) Har klaffer som kan settes på.
Det dumme med ubehandlet er at det krever endel vedlikehold og bordet er svært tungt. Og jeg ville heller hatt plater i midten istedetfor klaffer.
Men bordet ellers er jeg fornøyd med og stolene er gode å sitte på.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DO64476.jpg (17,8 KB, 24 visninger)
Filtype: jpg spisestua 1.JPG (30,8 KB, 34 visninger)
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.