Hvis du skulle gifte deg …
...og det skulle være en humanistisk vielse, innendørs eller utendørs, hva hadde du ønsket at vigsleren skulle ha på seg?
Jeg har blitt godkjent av Fylkesmannen som vigsler for Humanistforbundet ( ), skal kurses i januar og har de første to vielsene i mars. Par som søker om å gifte seg i vår regi kan hake av på "svart kappe" (type advokatkappe) eller "nøytralt antrekk" når de fyller ut skjema, men så snakker man jo på forhånd om seremonien og da kan man spørre litt mer. Kappe lånes hos forbundet, men jeg ser at flertallet haker av på "nøytralt antrekk".
Men, det fordrer jo at de ønsker noe som jeg har i skapet, jeg har ikke budsjett som tilsier at jeg kjøper noe jeg ikke trenger til en annen anledning. Så hva ville dere definert som "nøytralt antrekk" - og er det noe annet enn nøytralt antrekk du hadde ønsket? Hva er viktig for deg? Vigsleren er jo synlig på noen av bildene fra bryllupet, så er farge viktig, skal det være pentøy, skal det være noe "usynlig", er svart feil, skal det være mindre "pent" enn det gjestene har osv.