Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjelp - skal lage Pikachu-kake og er ræva på kakepynting

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-16, 11:32   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp - skal lage Pikachu-kake og er ræva på kakepynting

Min samboers datter har bursdag og skal feire den på lørdag, og da har han sagt til eksen at han (dvs vi) står for kaken. Hun ønsker seg Pikachu, og jeg har fullstendig panikk her for den MÅ bare bli bra, og jeg er superflink å bake men pynting - not so much.
Den trenger ikke å være vegansk, dvs selve kaken blir vegansk for det er hennes favorittkake, men pynten må ikke nødvendigvis være det så da er det kanskje lettere. Jeg har ingen erfaring med MMF så jeg vet ikke om det er rett tid å begynne å eksperimentere med det med 5 unger rundt beina i helgen.
Sukkerbilde kanskje? Men hvor får jeg tak i det da? Kaken skal leveres lørdag formiddag. Har vurdert å få noen til å bake, men sliter økonomisk for tiden og de fleste kaker koster jo 6-700+. Hyl!

Gammel 23-08-16, 11:36   #2
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hjelp - skal lage Pikachu-kake og er ræva på kakepynting

Denne ser overkommelig ut.
Og bruke papp som ører og hale?

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 11:39   #3
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Eller denne?

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 11:49   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Du kan få kjøpt ferdigfarget fondant på bl.a. Jernia og Meny så slipper du å lage og farge selv (og billigere enn å kjøpe marshmallows og flere geléfarger). Det er veldig lett å jobbe med og enkelt å få pent.

Gammel 23-08-16, 12:03   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trur Komikerfrue laga ein enkel variant av den?

Gammel 23-08-16, 12:04   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.komikerfrue.no/2016/05/23...-cake-pikachu/

Gammel 23-08-16, 12:16   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så bra tips. Den kaken skal jeg jammen lage for har en 11 åring som skal feire barnebursdag.

Gammel 23-08-16, 12:20   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Du kan få kjøpt ferdigfarget fondant på bl.a. Jernia og Meny så slipper du å lage og farge selv (og billigere enn å kjøpe marshmallows og flere geléfarger). Det er veldig lett å jobbe med og enkelt å få pent.

Panduro har og ferdig farga både mmf og marsipan.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 07:41   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Panduro har og ferdig farga både mmf og marsipan.

Ja, det er sant, men Panduro sin er mye dyrere.

Gammel 24-08-16, 07:44   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh? Eg bestilde for 35 kr./250 gram her om dagen. Synest Jernia har pleid å vere dyrare.

The glass is refillable.
Gammel 24-08-16, 08:23   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Åh? Eg bestilde for 35 kr./250 gram her om dagen. Synest Jernia har pleid å vere dyrare.

Oi, det var billig. Da jeg skulle ha det til storebrors bursdag ville Panduro ha 79 kr per pakke, mens Meny og Jernia var 20-30 kr billigere.

Gammel 24-08-16, 08:29   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes marsipan er enklere å jobbe med enn MMF.

Gammel 24-08-16, 11:35   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den der hobby-butikken på Jærhagen hadde 3 for 2 på farget fondant/marsipan sist jeg var der.

Gammel 24-08-16, 11:52   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en gang en Pikachu-form, den ble innkjøpt til forrige Pokemon-runde og mye brukt. Dessverre forsvant den på loppemarked da jeg flyttet, hvem hadde forutsett Pokemon Go?

Men ihvertfall, jeg pleide å bruke samme krem som til suksessterte. Den ble passe gul, muligens med en liten tilsetning av ekstra konditorfarge.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 12:08   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke Panduro de har på Jernia, da? Slik er det i alle fall her.

(Og - jeg BER om at snart-8-åringen ikke får liknende ideer til bursdagen sin. Da blir det proffbestilling, tror jeg!)

Gammel 24-08-16, 18:03   #16
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Oi, det var billig. Da jeg skulle ha det til storebrors bursdag ville Panduro ha 79 kr per pakke, mens Meny og Jernia var 20-30 kr billigere.

Eg bestilde inn fargar til Thomas-toget for eit par dagar sidan, då var Panduro det billigste eg fann.

The glass is refillable.
Gammel 24-08-16, 18:11   #17
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Man går på lekebutikken og kjøper Pikachufigur i plast, og setter på kaka :enkel:

Gammel 24-08-16, 18:23   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syntes det er enklere å få smørkrem pent enn fondant. Her fant jeg et eksemplar:

Gammel 24-08-16, 18:26   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Print ut denne i den str du vil ha og bruk som mal:
(Søk evt på Pikachu face template)

Gammel 24-08-16, 19:15   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for alle tips! Det skulle egentlig bli komikerfrue sin eller en lignende etter tips fra Fibi her inne, men så ombestemte jenta seg plutselig i dag og vil heller ha den der Pokemon-ballen i rødt, hvitt og sort. MYE enklere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.