|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Hvor mye gir man i konfirmasjonsgave til fadderbarn? | |||
300 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 2,22% |
500 |
24 | 26,67% |
700 |
8 | 8,89% |
1000 |
49 | 54,44% |
Annet (svar i tråden) |
7 | 7,78% |
Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg er fadder for konfirmanten, hans mor er min barndomsvenninne. Vi bor langt fra hverandre så jeg kjenner ikke han særlig godt, men har en veldig nær relasjon til hans mor.
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Vi ga 1000 til mitt fadderbarn da vi var i konfirmasjon for et par år siden. Har hatt lite kontakt med familien de siste 10 åra, men var mye sammen da jenta var lita og i årene før. Foreldrene er gamle venner av mannen min fra videregående og av meg også, fra studietida.
![]() |
![]() |
#4 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?
Ja, skal i selskapet. Vi er inviterte alle 4, ikke bare jeg som er fadder.
![]() |
#5 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Stemte 1000, men hvis hele familien skal i selskapet, hadde jeg gitt mer.
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?
Skjønner. I vårt tilfelle var bare mannen og jeg bedt. Vi ga 1000.
![]() |
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Noba!
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Vi har akkurat diskutert dette. Vi gir 2000 kr til barn vi er faddere for. 1500 til nevøer/nieser og nære vennebarn som regnes på lik linje. 500 til andre vennebarn, og 200 til nabobarn og den slags.
![]() |
![]() |
#10 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Mener vi ga 1500 til forrige fadderbarn som konfirmerte seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Tror forresten vi ga mer til niese og nevø i fjor enn til fadderbarnet - over dobbelt så mye, så vidt jeg husker.
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Vi har gitt 2000 til fadderbarn som ellers ikke har fått gaver i oppveksten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?kr 1000,- synes jeg er passelig, men enig med Rine. Gi etter evne, og jeg ville absolutt ikke at noen skal gi mer enn hva som passer lommeboken. Det er vitterligen ikke gavene der er snakk om, uansett hva mang et barn kanskje tenker litt ekstra på ifm konfirmasjon.
![]() |
![]() |
#14 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Vi gir 1500 til nevøer/nieser og gjør ikke forskjell i forhold til om vi/mannen er fadder eller hvorvidt vi har et nært forhold eller sees sjelden.
![]() |
#15 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg tror vi ender opp med i underkant av 1000,- til nære venners barn som vi kjenner og fadderbarn. Niese/nevø får nok noe mer.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg er bare fadder til min niese, men alle nevøer og nieser som konfirmerer seg vil få samme sum av oss regner jeg med. Det er mulig hun får en ekstra gave som i noe jeg har fått av min farmor og farfar til dåpen, det er jo hennes oldeforeldre. Men ut over det ser jeg ikke på det at jeg tilfeldigvis er fadderen hennes, men ikke broren sin som bare en tilfeldighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg gir 2000 til fadderbarn og tantebarn. Ingenting til naboer og kjente.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg er kun fadder til tantebarn, og de kommer til å få kr 2000,-. Vi er en liten familie. Hadde vi hatt mange å gi til er det mulig satsen hadde vært annerledes, jeg vet ikke. Mine to som konfirmerte seg for 2 år siden fikk kr 2000,- av det ene fadderparet, og kr 1000,- fra den andre fadderen (som også er min bror, men han har ikke midler til å gi mer - noe som selvfølgelig er helt greit)
![]() |
#19 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?Jeg tenker at man gir det som passer for en selv. Har man råd til 2000 og ønsker å gi det, så er det jo bare å gi det.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye ville du gitt i gave til en konfirmant?For fadderbarn hadde jeg nok lagt meg på rundt 1500 kr.
![]() |
|
|