Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste grønnsakssuppe

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-16, 14:41   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Din beste grønnsakssuppe

Ja, hva er oppskriften din?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 15:09   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste grønnsakssuppe

Cheesy vegetable chowder har blitt min klare favoritt og barna elsker det også.
Jeg steker hakket løk og hvitløk mykt og gyllent og har i små biter/buketter av grønnsaker (jeg bruker blomkål, brokkoli, potet, gulrot og kålrot). Så heller jeg på grønnsaksbuljong, timian, salt og pepper og lar koke til alt er mørt. I mellomtiden smelter jeg litt smør og rører inn mel (4-5 ss av hver til en suppe på 1 liter buljong). Jeg sper med melk til det er litt tykkere enn vanlig hvit saus og lar det koke noen minutter. Dette røres inn i suppen sammen med revet cheddar (eller annen ost man liker). Rør til osten har smeltet og server.

Gammel 19-01-16, 15:11   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Fennikelsuppe med avocado. Tror det var fennikel, vann, buljong og en boks med matfløte. Gjerne ferske reker og godt brød til.

Jordskokk suppen til Jamie Oliver til fest, den er enda litt fetere, og så tar det tid å skrelle jordskokk.
http://www.aftenbladet.no/nytte/mat/...r-2749291.html

Gammel 19-01-16, 15:15   #4
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Er det greit med linser i eller skal det bare være grønnsaker?

Jeg har forelsket meg i denne: Linse- og quinoasuppe med nellik, appelsin og gulrot

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 17:02   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hellstrøms blomkålsuppe med reker og brokkoli:

http://www.klikk.no/mat/spise/article707852.ece

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 17:16   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne finnes jo i mange varianter, dette er oppskriften jeg bruker (uten kylling, fordi det har vært 2-dag-mat):
http://rettipanna.no/2014/08/15/gulr...r-og-ingefaer/

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.