Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du kunstig juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du kunstig juletre?
Ja, og det er jeg veldig fornøyd med! 87 46,03%
Ja, men det er bare fordi vi må - jeg liker det ikke 13 6,88%
Nei, men jeg vurderer å kjøpe det 25 13,23%
Nei, og det vil jeg heller aldri ha 62 32,80%
Har verken ekte eller kunstig juletre 2 1,06%
Deltakere: 189. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-15, 17:37   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du kunstig juletre?

Jeg trodde aldri jeg skulle vurdere det, men nå har jeg altså så smått begynt å lure på om vi skulle kjøpe et kunstig juletre. Det er hovedsaklig fordi jeg har lyst på furutre, og det er ikke så lett å finne i ekte variant. Jeg synes det er så fint og håper å finne et fint kunstig et.

Holdningen til kunstige trær har endret seg med forbedret utseende og når lurer jeg på hvor vanlig det egentlig er med kunstig juletre - har du et, eller kunne du tenke deg å gå til anskaffelse av et?

Gammel 09-11-15, 17:45   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kunstig juletre?

Har hatt ekte i mange år nå, men denne julen blir min første singel-jul og jeg tror ikke jeg orker styret med å kjøpe tre, frakte det osv, og alt drittet med nåler på gulvet osv. Jeg synes kunstig tre er mye enklere, og siden jeg blir alene om alt nå så vurderer jeg å rett og slett bare gjøre det lettest mulig for meg selv. Finnes heldigvis mange fine kunstige, om man bare legger litt penger i det. Juletrelukten har jeg allikevel aldri kjent noe til, da Edelgran vel lukter veldig lite.

Gammel 09-11-15, 17:46   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kunstig tre og er kjempefornøyd. Vi, og da spesielt mannen, er skikkelig juletresnobber. Han brukte timesvis hver eneste jul på å lete etter det perfekte treet. Med årene ble det mer og mer vanskelig å finne et som tett nok. Det merkes at trærne "sprenges" frem. Så da brukte vi heller masse tid på å finne et kunstig tre som han godkjente. Det kostet flesk, men det gjør jammen meg de ekte også.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 17:46   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har ekte tre og kommer alltid til å ha det (så fremt ikke noen av barna mot formodning skulle utvikle allergi). Jeg elsker lukten av juletreet, det er halve opplevelsen.

Gammel 09-11-15, 17:46   #5
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte meg et lekkert designertre ifjor. Var veldig fornøyd. Smalt og fint med flotte grener.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 17:52   #6
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vi kjøpte det endelig i fjor, etter å ha vurdert det en stund.
Da hadde prisen på fine trær blitt levelig, og jeg håper det er like fint når vi skal pakke det opp i år.
Julen i fjor var i alle fall vesentlig bedre da over halvparten av oss som vanligvis pleier å nyse oss gjennom ferien plutselig var friske for en gangs skyld. Blir spennende å se om vi puster like fint i år. (Regner med det altså, vi merket godt at vi hadde det bedre med juksetre. )

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 17:55   #7
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt plastjuletre i mange år. Vi kjøpte det fordi eldstemann reagerte på det vanlige juletreet, og har aldri sett oss tilbake. Jeg kan ikke se for meg at det skal komme et ekte tre inn i huset vårt igjen noensinne.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 17:56   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det er så mye annet som er "julelukt" for oss, i år skal jeg lage flere appelsiner til å henge i vinduene, og pynte dem med nellik, det gir også julelukt og stemning syns jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 17:56   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte kunstig i fjor, på grunn av to allergikere i familien. Jeg syntes på forhånd det var litt trist, men treet vi kjøpte ser veldig fint og ekte ut. Og mangelen på granbarduft greier jeg å leve med, når vi slipper at folk blir snufsete og dårlige.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 18:07   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi har ekte tre og kommer alltid til å ha det (så fremt ikke noen av barna mot formodning skulle utvikle allergi). Jeg elsker lukten av juletreet, det er halve opplevelsen.

Dette.

Gammel 09-11-15, 18:25   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ikke snakk om! Her er det ekte tre på minst 3.5 meter. Ellers kan det være det samme. Mannen mumler om kunstig tre hver jul siden det er like mye pes hvert år å få på plass treet, men jeg må ha ekte, ellers blir det ikke jul.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 18:28   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kjøpte kunstig for to år siden, og angrer ikke et sekund. Lagt litt penger i det, og det er veldig pent. Jeg reagerer på ekte.

Gammel 09-11-15, 18:29   #13
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har tenkt at jeg aldri skal ha kunstig juletre. For jeg syns også at lukta av treet er noe det som "gjør jula" for min del.
Men nå svirrer tanken der ja. For jeg har lite plass og når vi ikke skal være veldig mye hjemme i jula så har jeg ikke lyst å kjøpe ekte tre. Hadde vi hatt et kunstig så hadde vi jo selvsagt satt det opp.
Men måtte hatt et smalt, men fyldig ett da.

Gammel 09-11-15, 18:31   #14
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, men skal kjøpe nå snart. Har allergiker i hus og er nokså sikker på at han reagerte på treet i fjor.

Gammel 09-11-15, 18:35   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Pga allergikere både innenfor husets fire vegger og blandt dem vi gjerne vil ha besøk av, så har vi plast, og er godt fornøyd med det. Jeg liker det, jeg.

Gammel 09-11-15, 18:43   #16
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Vi har allergiker i hus så vi har plasttre, og det er nydelig! Vi har Perfect Home sitt tre med integrerte lys (anbefales), og det ser veldig ekte ut.

Gammel 09-11-15, 18:45   #17
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ditto!

Kommer opprinnelig fra gård og når jeg var liten solgte jeg juletrær. Norsk gran skal det være og den skal være høy, fyldig og ganske vid.

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 18:48   #18
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vi har også kunstig, veldig fornøyd. Må si det var godt med en jul uten å være tett i nesen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 19:02   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå har jeg ikke noe juletre, det er litt tidlig ennå, men når vi har er det alltid ekte trær.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 19:02   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva slags kunstig tre her dere da? Dere som ikke allerede har nevnt det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.