|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Dere som har lagd BountykulerStorebror og jeg har i dag teste to runder av dette. Første gangen gikk vi rett i fella med for høy varme (tror jeg) og blandingen nærmet seg meget raskt karamell. Dette forstod jeg heldigvis så jeg blandet ikke i kokosen. Sist redigert av apan : 15-12-15 kl 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har lagd BountykulerVi laget vel for to år siden. Kan heller ikke huske at vi fikk de hvite, men mer gule. Men gode ble de!
![]() |
#4 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Dere som har lagd BountykulerEg brukte oppskrifta på Det søte liv kor det stod at blandinga skulle vere kvit, men den blei ganske gul her og. Men veldig, veldig gode. Eg brukte over 20 min. på å koke opp blandinga på nivå 3 av 9 i teflongryte og under omrøring, så eg skjønner ikkje korleis det kan bli kvitt. Ikkje så lenge ein har sirup og smør i, for begge deler gjer det jo gyllent.
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Dere som har lagd Bountykuler
Nemlig. Det er det jeg heller ikke forstår. Våre ble også ganske gule. I første runde forstod jeg jo hva det betydde at det ble karamell, for da ble det virkelig brunt og smakte flytende karamell. Det skjedde ikke andre gang, men det ble på ingen måte hvitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Dere som har lagd BountykulerLage en variant som ikke trenger koking? http://elinlarsen.net/bounty-for-nybegynnere/
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Nå fikk jeg skikkelig lyst på! Sa i kveld til eldste at "nå er vi ferdig med baking og laging av godteri denne julen", men det spørs om vi ikke må lage i morgen.....
![]() |
#9 |
I mål
|
Ja, når jeg skjønte det med kokingen (og unngikk å svi sjokoladeblandingen, noe jeg gjorde første gang, men det var bare fordi jeg var helt hjernedød fordi storebror og lillesøster kranglet sånn) var det jo ganske greit. Storebror mente det var et "greit prosjekt" og jeg er for så vidt enig. Hyggelig å rulle ut kulene og lett å være med for stor og liten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har lagd BountykulerJeg laget etter denne oppskriften forrige dagen, og de ble også gylne hos meg, det blir det jo naturlig med den blandingen? Jeg slet mer med at det skulle bli sirupsaktig konsistens, for det ble det aldri hos meg. Hadde de i fryseren over natta og duppet i sjokolade i går, de ble fantastisk gode ihvertfall, så da er det vel greit!
![]() |
#11 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dere som har lagd BountykulerMine ble gyldne, og jeg kokte sikkert en halvtimes tid, og da ble det seigere konsistens.
![]() |
#12 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som har lagd BountykulerJeg lagde bountykuler for et par år siden og de ble også gyldne. Smakte veldig godt, men jeg har ikke lagd de igjen, for jeg trodde jeg hadde gjort noe galt og da ble jeg så frustrert at jeg ikke gadd å prøve igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|