Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dere som har lagd Bountykuler

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-15, 20:52   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som har lagd Bountykuler

Storebror og jeg har i dag teste to runder av dette. Første gangen gikk vi rett i fella med for høy varme (tror jeg) og blandingen nærmet seg meget raskt karamell. Dette forstod jeg heldigvis så jeg blandet ikke i kokosen.
Andre gangen hadde jeg veldig lav varme, og det gikk bedre, men jeg fikk likevel et ganske gyllent skjær. Det står i oppskriften at den skal være nesten hvit også etter at den er kokt. Har dere fått til dette?

Nå ble kulene kjempegode da, det synes både barna og jeg (lagde med blanding nummer to). Så det er jo greit. De smaker kokos, men jeg synes nok de har en undertone av karamell. Er det meningen, eller har dere lure koketips for å beholde massen omtrent helt hvit, om vi skulle prøve igjen neste år? (eller trenge ny porsjon allerede i år ).

Sist redigert av apan : 15-12-15 kl 21:06.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 20:57   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har lagd Bountykuler

Vi laget vel for to år siden. Kan heller ikke huske at vi fikk de hvite, men mer gule. Men gode ble de!

Gammel 15-12-15, 21:00   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De blir ganske gule her også

Gammel 15-12-15, 21:02   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg brukte oppskrifta på Det søte liv kor det stod at blandinga skulle vere kvit, men den blei ganske gul her og. Men veldig, veldig gode. Eg brukte over 20 min. på å koke opp blandinga på nivå 3 av 9 i teflongryte og under omrøring, så eg skjønner ikkje korleis det kan bli kvitt. Ikkje så lenge ein har sirup og smør i, for begge deler gjer det jo gyllent.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 21:05   #5
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg brukte oppskrifta på Det søte liv kor det stod at blandinga skulle vere kvit, men den blei ganske gul her og. Men veldig, veldig gode. Eg brukte over 20 min. på å koke opp blandinga på nivå 3 av 9 i teflongryte og under omrøring, så eg skjønner ikkje korleis det kan bli kvitt. Ikkje så lenge ein har sirup og smør i, for begge deler gjer det jo gyllent.

Nemlig. Det er det jeg heller ikke forstår. Våre ble også ganske gule. I første runde forstod jeg jo hva det betydde at det ble karamell, for da ble det virkelig brunt og smakte flytende karamell. Det skjedde ikke andre gang, men det ble på ingen måte hvitt.
På Det søte liv står det "man må prøve seg fram", men det begrenser seg jo litt hvor mange runder man prøver og hvor mye fløte man har i hus.

Men godt ja. Sitat lillesøster ved legging (vi smakte på 1 hver): "De kulene... hva het de igjen mamma... ja Bountykuler ja... de var sannelig gode" (sukk) "skulle ønske vi kunne smakt litt mer".

Gammel 15-12-15, 21:09   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Lage en variant som ikke trenger koking? http://elinlarsen.net/bounty-for-nybegynnere/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 21:24   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men godt ja. Sitat lillesøster ved legging (vi smakte på 1 hver): "De kulene... hva het de igjen mamma... ja Bountykuler ja... de var sannelig gode" (sukk) "skulle ønske vi kunne smakt litt mer".

Nå fikk jeg skikkelig lyst på! Sa i kveld til eldste at "nå er vi ferdig med baking og laging av godteri denne julen", men det spørs om vi ikke må lage i morgen.....

Gammel 15-12-15, 21:25   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:rusler til kjøleskapet:

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 21:27   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nå fikk jeg skikkelig lyst på! Sa i kveld til eldste at "nå er vi ferdig med baking og laging av godteri denne julen", men det spørs om vi ikke må lage i morgen.....

Ja, når jeg skjønte det med kokingen (og unngikk å svi sjokoladeblandingen, noe jeg gjorde første gang, men det var bare fordi jeg var helt hjernedød fordi storebror og lillesøster kranglet sånn) var det jo ganske greit. Storebror mente det var et "greit prosjekt" og jeg er for så vidt enig. Hyggelig å rulle ut kulene og lett å være med for stor og liten.

Gammel 16-12-15, 08:06   #10
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Jeg laget etter denne oppskriften forrige dagen, og de ble også gylne hos meg, det blir det jo naturlig med den blandingen? Jeg slet mer med at det skulle bli sirupsaktig konsistens, for det ble det aldri hos meg. Hadde de i fryseren over natta og duppet i sjokolade i går, de ble fantastisk gode ihvertfall, så da er det vel greit!

Gammel 16-12-15, 08:24   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Mine ble gyldne, og jeg kokte sikkert en halvtimes tid, og da ble det seigere konsistens. og nam nam.

Gammel 16-12-15, 10:08   #12
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg lagde bountykuler for et par år siden og de ble også gyldne. Smakte veldig godt, men jeg har ikke lagd de igjen, for jeg trodde jeg hadde gjort noe galt og da ble jeg så frustrert at jeg ikke gadd å prøve igjen. Men, da er det tydeligvis normalt at de ikke blir hvite, da.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.