|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mat til bryllup og hva kan lages før selve dagen?Min datter gifter seg på lørdag, og jeg lager maten....Har bare et par spørsmål: Kan ostekake lages 2 dager før? Dvs. kan jeg lage den i dag når den skal være til lørdag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Mat til bryllup og hva kan lages før selve dagen?Ostekake kan lages, men ikke pyntes, i dag. Den er gjerne ekstra god om den har fått et døgn på seg.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Mat til bryllup og hva kan lages før selve dagen?Takk, da lager jeg den! En mindre ting å stå med i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Mat til bryllup og hva kan lages før selve dagen?Kaken kan lages i dag, ja. De rullene ville jeg nok ikke laget før samme dag, altså... de blir litt "soggy" av å stå lenge, men hvis du lager dem seint i morgen kan det vel gå. Har ikke oppskrift, men det er vel strengt tatt bare å smøre lefsene med Philadelphia e.l., ta på laks eller skinke og kanskje noe ruccola eller friske urter eller noe? :enkel:
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat til bryllup og hva kan lages før selve dagen?Ostekaken kan du lage i dag, resten vet jeg ikke. Men du kan iallefall vaske salat, dele skinke, laks og gjøre det meste klart dagen i forveien.
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Mat til bryllup og hva kan lages før selve dagen?Kaken kan du lage i dag, mens lefsene bør være siste liten.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Mat til bryllup og hva kan lages før selve dagen?Takk, da tror jeg at jeg venter med lefsene til lørdagen. Ikke så veldig stort, men 45 stykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Mat til bryllup og hva kan lages før selve dagen?Det er nok greit å vente med lefsene, ja. Men kakene blir bare bedre av å lages litt i forkant.
![]() |
|
|