|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Julegaveannonser på FinnHer om dagen la en bekjent ut en link til en annonse på Finn. Der var det en mor som var alene med tre barn som spurte pent om noen kunne hjelpe de med julegaver. Jeg ville umiddelbart hjelpe til, men har ikke noe liggende som kan passe dem. Så jeg vurderte om jeg skulle kjøpe noe til dem. Da jeg gikk inn på Finn så jeg at det lå flere liknende annonser ute. De fleste oppgir ikke hele navnet sitt, og det kan jeg jo forstå. Samtidig blir jeg litt usikker. Jeg synes det hadde vært veldig fint å kunne hjelpe noen direkte, ikke gjennom en hjelpeorganisasjon. Men jeg er også litt skeptisk i forhold til om noen prøver å lure til seg til.
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnJeg hadde ikke gjort det. Foretrekker å gjøre det via en organisasjon. Samler ikke Frelsesarmeen inn julegaver da?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnJeg ville nok heller gitt til en organisasjon tror jeg. Jeg bruker å gi gaver til frivilligsentralen som gir ut til barn på asylmottaket hvert år og kunne nok gitt til andre lokale initiativ også dersom det hadde vært noen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnGir nok heller via organisasjon ja. Litt for kynisk, dessverre. (?)
![]() |
#5 |
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnJeg vet ikke om det er helt feil av meg, men jeg reagerer når ønskene er for datamaskiner, mobiltelefoner og ipader. Dette er jo mer enn veldig mange andre barn får til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnJeg leste den samme, og kommer til å gi pengene mine til Redd Barna og andre veldedige organisasjoner, som alltid.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnKjøper heller gaver til Ensomt Tre Søker julegaver. Finnes i mange større byer.
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnEg stoler og meir på organisasjoner. Den eg har lese, er det ein niåring som ønsker seg PC og mobil. Då tenker eg foreldrene treng realitetsorientering.
![]() |
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Julegaveannonser på Finn
Samme her! Jeg ble helt |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnSelvsagt vil det alltid være endel scams, men det er jo ikke alt som er det. Så man må jo bare gjøre et valg, enten stole på dem, eller heller gi til en organisasjon.
Selv om veldig mange andre barn ikke får dette til jul (heller), så er det jo gjerne sånne ting niåringer ønsker seg. Syns dere virkelig de burde ønske seg noe som passet bedre for fattige? :grubler:
![]() |
#14 |
Som sagt, så vet jeg ikke om det er galt av meg å tenke sånn. Jeg skjønner jo så klart at fattige niåringer ønsker seg de samme tingene som andre niåringer, men det er jo mor som har skrevet denne annonsen og ikke barnet. Da leser jeg det som at mor regner med at kanskje noen kan oppfylle såpass dyre ønsker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnOg dersom det er scams, så er det vel mye lettere å få videresolgt pcer og mobiler enn leker og klær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Jeg ser ikke noe galt i det. Om barnet ditt omtrent aldri har det andre har, skjønner jeg godt at man har ønske om å kunne skjemme dem bort og gi dem det de virkelig, virkelig ønsker seg. Jeg vet om en hel haug med niåringer som har det som står på ønskelisten.
![]() |
#17 |
© All rights reserved
|
Hun burde ønsket seg noe til en rimeligere pris, slik at ønskene kan oppfylles. Mine barn hadde verken PC eller mobil på samme alder. På ønskelisten stod (og står) bøker, treningstøy, hårprodukter, sengesett, pute, ting til rommet, ny lampe, klær og brettspill - alt koster under 500 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Det er ikke lett å spare når man ikke hsr noen penger. Jenta ønsket seg tegnesaker, rattkjelke, spill, klær og Markus & Martinius-effekter også.
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
|
|