Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegaveannonser på Finn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-15, 20:30   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julegaveannonser på Finn

Her om dagen la en bekjent ut en link til en annonse på Finn. Der var det en mor som var alene med tre barn som spurte pent om noen kunne hjelpe de med julegaver. Jeg ville umiddelbart hjelpe til, men har ikke noe liggende som kan passe dem. Så jeg vurderte om jeg skulle kjøpe noe til dem. Da jeg gikk inn på Finn så jeg at det lå flere liknende annonser ute. De fleste oppgir ikke hele navnet sitt, og det kan jeg jo forstå. Samtidig blir jeg litt usikker. Jeg synes det hadde vært veldig fint å kunne hjelpe noen direkte, ikke gjennom en hjelpeorganisasjon. Men jeg er også litt skeptisk i forhold til om noen prøver å lure til seg til.

Hva tenker FP?

Gammel 29-11-15, 20:33   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaveannonser på Finn

Jeg hadde ikke gjort det. Foretrekker å gjøre det via en organisasjon. Samler ikke Frelsesarmeen inn julegaver da?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 20:54   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville nok heller gitt til en organisasjon tror jeg. Jeg bruker å gi gaver til frivilligsentralen som gir ut til barn på asylmottaket hvert år og kunne nok gitt til andre lokale initiativ også dersom det hadde vært noen her.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 21:18   #4
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gir nok heller via organisasjon ja. Litt for kynisk, dessverre. (?)

Gammel 29-11-15, 21:21   #5
zinatara

zinatara sin avatar

zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vet ikke om det er helt feil av meg, men jeg reagerer når ønskene er for datamaskiner, mobiltelefoner og ipader. Dette er jo mer enn veldig mange andre barn får til jul.

Gammel 29-11-15, 21:23   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste den samme, og kommer til å gi pengene mine til Redd Barna og andre veldedige organisasjoner, som alltid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 21:27   #7
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøper heller gaver til Ensomt Tre Søker julegaver. Finnes i mange større byer.

Gammel 29-11-15, 21:30   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Den ene annonsen stemme visst ikke helt med virkeligheten.
Jeg gir heller til god jul, lille venn og hjelp oss å hjelpe.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 21:41   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir til "god jul lille venn," stoler rett og slett mer på organiserte opplegg, desverre.

Gammel 29-11-15, 22:09   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg stoler og meir på organisasjoner. Den eg har lese, er det ein niåring som ønsker seg PC og mobil. Då tenker eg foreldrene treng realitetsorientering.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:11   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leverer heller til Fattighuset, det gjorde jeg i fjor også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:15   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg stoler og meir på organisasjoner. Den eg har lese, er det ein niåring som ønsker seg PC og mobil. Då tenker eg foreldrene treng realitetsorientering.

Samme her! Jeg ble helt da jeg leste ønskelisten til 9-åringen, PC, mobil og slalåmski.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:32   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt vil det alltid være endel scams, men det er jo ikke alt som er det. Så man må jo bare gjøre et valg, enten stole på dem, eller heller gi til en organisasjon.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg vet ikke om det er helt feil av meg, men jeg reagerer når ønskene er for datamaskiner, mobiltelefoner og ipader. Dette er jo mer enn veldig mange andre barn får til jul.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Samme her! Jeg ble helt da jeg leste ønskelisten til 9-åringen, PC, mobil og slalåmski.

Selv om veldig mange andre barn ikke får dette til jul (heller), så er det jo gjerne sånne ting niåringer ønsker seg. Syns dere virkelig de burde ønske seg noe som passet bedre for fattige? :grubler:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:36   #14
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvsagt vil det alltid være endel scams, men det er jo ikke alt som er det. Så man må jo bare gjøre et valg, enten stole på dem, eller heller gi til en organisasjon.

Selv om veldig mange andre barn ikke får dette til jul (heller), så er det jo gjerne sånne ting niåringer ønsker seg. Syns dere virkelig de burde ønske seg noe som passet bedre for fattige? :grubler:

Som sagt, så vet jeg ikke om det er galt av meg å tenke sånn. Jeg skjønner jo så klart at fattige niåringer ønsker seg de samme tingene som andre niåringer, men det er jo mor som har skrevet denne annonsen og ikke barnet. Da leser jeg det som at mor regner med at kanskje noen kan oppfylle såpass dyre ønsker også.

Gammel 29-11-15, 22:37   #15
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Og dersom det er scams, så er det vel mye lettere å få videresolgt pcer og mobiler enn leker og klær.

Gammel 29-11-15, 22:48   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Da leser jeg det som at mor regner med at kanskje noen kan oppfylle såpass dyre ønsker også.

Jeg ser ikke noe galt i det. Om barnet ditt omtrent aldri har det andre har, skjønner jeg godt at man har ønske om å kunne skjemme dem bort og gi dem det de virkelig, virkelig ønsker seg. Jeg vet om en hel haug med niåringer som har det som står på ønskelisten.

Om det er scam etter lettomsettelige varer er jo en helt annen sak, enn hva som er "riktig" av fattige å ønske seg.

Gammel 29-11-15, 23:07   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hun burde ønsket seg noe til en rimeligere pris, slik at ønskene kan oppfylles. Mine barn hadde verken PC eller mobil på samme alder. På ønskelisten stod (og står) bøker, treningstøy, hårprodukter, sengesett, pute, ting til rommet, ny lampe, klær og brettspill - alt koster under 500 kr.
Yngste sparte til PC i to år.

Gammel 29-11-15, 23:25   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hun burde ønsket seg noe til en rimeligere pris, slik at ønskene kan oppfylles. Mine barn hadde verken PC eller mobil på samme alder. På ønskelisten stod (og står) bøker, treningstøy, hårprodukter, sengesett, pute, ting til rommet, ny lampe, klær og brettspill - alt koster under 500 kr.
Yngste sparte til PC i to år.

Det er ikke lett å spare når man ikke hsr noen penger. Jenta ønsket seg tegnesaker, rattkjelke, spill, klær og Markus & Martinius-effekter også.

Gammel 29-11-15, 23:31   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jaja, what ever.

Jeg støtter organisasjoner, i år "God jul, lille venn" og Kirkens bymisjon.

Gammel 30-11-15, 07:56   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kjøper heller gaver til Ensomt Tre Søker julegaver. Finnes i mange større byer.

Det gjør vi. Her står det en stor eske på storsenteret hvor de samler inn julegaver til de som trenger det. Fin ordning.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.