Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Småting til barn 5-15 år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-15, 12:59   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Småting til barn 5-15 år

Jeg skal lage en utvidet godtepose til 6 barn i alderen 5-15. Vi gjerne legge oppi et par småting i tillegg til godteri, men kjenner jeg er litt opprådd. (Jeg, som egentlig er dronningen av slike poser og adventskalendere og alt! ) Aldersspennet blir så veldig stort. Det er snakk om jente på 5, to gutter på 7 og jenter på 8, 9 og 15. Noen som umiddelbart har noen geniale (og rimelige) ideer til meg? Tror hjernen har gått litt i stresslås her.

Har så langt kjøpt et 10-kroners flaxlodd til hver.

Gammel 30-10-15, 13:00   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småting til barn 5-15 år

Refleks?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:02   #3
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sånne små lopper som man fester på bordet og så spretter de opp - det blir man vel aldri lei?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:03   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Sånne små lopper som man fester på bordet og så spretter de opp - det blir man vel aldri lei?

Hm? Hvor?

Refleks har jeg vært inne på tanken om, ja.

Gammel 30-10-15, 13:07   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I bursdagen til mine i fjor hadde vi kino og popcorn i kjelleren, da lagde jeg en popcornpose til hvert barn, og nedi popcornet puttet jeg et lite plastdyr. Kjøpte en boks på lekebutikken med mange små dyr (reptiler og krypdyr), det kostet ikke så mye, men effekten var overraskende stor. Ungene ble veldig begeistret, sammenlignet og byttet i vei. Det var i en 7-årsdag, og en 15-åring vil vel ikke være like fascinert kanskje.

Sprettballer er vel populært opp til en viss alder i alle fall, og sånne sprettegreier som ser ut som en halv sprettball som du vrenger, og venter på at den skal "poppe".

Snurrebass, særlig den typen som plutselig snur seg oppned og snurrer videre på "stilken" (godt forklart ja?)

Små, morsomme trekkoppfigurer.

Gammel 30-10-15, 13:26   #6
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Viskelær?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:27   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Får kikke litt i småtingavdelingen på den lokale lekebutikken. Viskelær er også en klassiker - bare så synd at mine egne to fikk et i en liknende pose så seint som for en uke siden. Jeg har i grunnen brukt opp mine egne ideer.

Gammel 30-10-15, 13:28   #8
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Glowsticks?

Gammel 30-10-15, 13:31   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Glowsticks?

Det hadde vi i sist bursdag her (utebursdag, og på slutten hadde det begynt å bli mørkt). Vi hadde ikke godteposer, men rebusløpet førte fram til en boks med glowsticks, og alle fikk en hver. Veldig populært (8-åringer).

Gammel 30-10-15, 13:32   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

God idé - hvor? Lekebutikk?

Gammel 30-10-15, 13:33   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Tja, si det, vi har en stor pakke liggende, som mannen på ett eller annet tidspunkt kjøpte fra Ali Express.

Gammel 30-10-15, 13:40   #12
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hm? Hvor?

Refleks har jeg vært inne på tanken om, ja.

Jeg fant en pakke med flere i på TGR (Tiger).

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

(..)Sprettballer er vel populært opp til en viss alder i alle fall, og sånne sprettegreier som ser ut som en halv sprettball som du vrenger, og venter på at den skal "poppe".(...)

Ja, det er dette vi kaller lopper. Aner ikke om det er lokalt, men i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

God idé - hvor? Lekebutikk?

Jeg kjøpte glow sticks i samme slengen som jeg kjøpte loppene så det har de i alle fall på TGR.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:40   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

De har selvlysende pinner på Tiger (TGR). De har de mye rart som kan passe i en slik pose.

Gammel 30-10-15, 13:42   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ja, jeg virkelig elsker TGR, men det ligger ikke i byen vår, så jeg får ikke kommet meg dit i dag. (Var der derimot to ganger i forrige uke. Da hadde jeg 16 andre poser å tenke på.)

Gammel 30-10-15, 13:49   #15
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det hadde vi i sist bursdag her (utebursdag, og på slutten hadde det begynt å bli mørkt). Vi hadde ikke godteposer, men rebusløpet førte fram til en boks med glowsticks, og alle fikk en hver. Veldig populært (8-åringer).

Jepp, jeg hadde det i godteposene siste bursdag, og det var veldig populært blant 5-6-åringer også.

Jeg tror vi kjøpte på TGR, men jeg mener jeg har sett på Søstrene Grene også?

Gammel 30-10-15, 14:05   #16
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søstrene Grene er et funn for sånne småting

Gammel 30-10-15, 14:16   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Søstrene Grene har jeg heller ikke tilgang til i dag, dessverre.

Gammel 30-10-15, 14:34   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Er man i det rette humøret er såpebobler kult selv om man er stor.

Gammel 30-10-15, 14:34   #19
Anne

Anne sin avatar

Standard

Ballonger
Nøkkelring
Kjøpe en pakke med Minions figurer og dele opp pakken - BR leker
Kule sugerør
Sokker
Såpe
Pins
Fine kort med tekst
Bokstav
Bokmerke
Tannbørste

Gammel 30-10-15, 21:47   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Med barn i ørten aldre, hvorav eldste er 19, er jeg enig i at glow sticks i ulike varianter vil slå an. De har det på europris også.
Ellers tror jeg du må over på kjedeligere ting enn lopper og såpebobler for å tekkes ei 15-årig jente. Men dillete/kule penner, blyanter og annet skolemateriell er innafor, det samme er magneter (kan lett alderstilpasses), såper og sånt stæsj.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.