|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt konge
|
![]() DåpsgaveDåpsgaver er vanskelig, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DåpsgaveVel, mine barn fikk barnebestikk i sølv. Det er brukt masse, daglig i mange, mange år. De fikk også Porsgrunn eller er det Eik barneservise det heter, skål og skje og slike ting. Det er også brukt mye.
05 og 08 Sist redigert av millact : 20-10-15 kl 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: DåpsgaveAvhengig av pris har jeg enten kjøpt en sølje eller kunst.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: DåpsgaveEnig med deg ang. sølvplett. Sølvbestikk, særlig skjeer, blir brukt ganske mye hos oss. (Jeg spiser frokostgrøten min med min egen dåpsskje fremdeles.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: DåpsgaveJeg syns man skal forhøre seg med foreldrene og finne ut hva de ønsker seg. Vi bruker sølvbestikket til Hiawata hver dag fremdeles (sammen med mitt og Høvdingen sitt), så det har ikke vært unyttig hos oss. Vi har også hatt god bruk for mummiserviset i kjempetykk porselen, helt uknuselig.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: DåpsgaveSist dåp vi var i gav vi en håndmalt (ikke av oss) stol med fint motiv, barnet navn, dåpsdato o.l. på. Den ble godt mottatt og jeg ser den er mye brukt. Fine eventyrbøker og barneservise er også fint. Spesielt sistnevnte er i mye bruk hos oss.
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: DåpsgaveLammeskinn, barnepledd fra Rørostweed, bunads-/eller turkniv, sølje, barnebestikk og/eller -servise, boksamling (sang- eller eventyrbøker), gyngehest, Bergans 12 liter barnehagesekk, Steiff-bamse ...
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-10-15 kl 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: DåpsgaveHer brukes også sølvbestikket mye, men det er det kanskje noen andre som kommer til å gi? Jeg er heller ikke typen som selv liker gaver som bare er dåpsminner, men vet at andre synes det er koselig, så jeg ville spurt foreldrene til dåpsbarnet hva de tenker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: DåpsgaveDet kommer og an på relasjon til barnet. Vi har gitt OBOS medlemskap til niesen nevø og betaler medlemskapet til de er 18 år.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DåpsgaveHva med kunst, sølje til bunad, barnebestikk eller servise, barnehagesekk, bøker, bibel. Vi fikk en nydelig inbundet Brødrene Grimm bok |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: DåpsgaveTrunki-koffert eller balansesykkel. (I serien «Hvis jeg hadde et barn til, skulle jeg kjøpt …»
![]() |
#14 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: DåpsgaveVi kjøpte serviettringer til nevø og niese, med plass til (og gavekort på) gravering av navn.
![]() |
#15 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DåpsgaveVi har ofte gitt kunst. Det siste vi kjøpte var gaven til Lille Nevø, som var et trykk av Lisa Aisato. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: DåpsgaveSølvbestikket mine unger fikk ligger pent i eskene sine enda, bare brukt noen helt få ganger.... veldig dumt.
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: DåpsgaveMens jeg synes inngraverte sølvskjeer er koselig, det samme med barneservise, søljer og smykker. Det gjør ikke noe at det ikke er en typisk bruksgjenstand.
![]() |
|
|