|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Min nesten nye S-max brøt sammen forrige uke (en del ved clutchen røk). Jeg fikk veihjelp og leiebil av Ford, men forbehold om at det faktisk var en garantisak. Vi beholdt leiebilen da vi fikk beskjed fra verkstedet (Bilia, Hønefoss) om at de hadde gitt beskjed til Ford om at dette var en garantisak, og at de hadde søkt om leiebil til og med torsdag (i går), som var da de forventet å ha bilen klar.
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har, men jeg har vært i en lignende situasjon en gang - og da dekket verkstedet leiebilen fordi det var deres skyld at reparasjonen tok så lang tid. I ditt tilfelle ville jeg prøvd på det samme, å få verkstedet til å gi deg leiebil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Jeg (les: mannen min) hadde kranglet med Ford-verkstedet til de hadde gitt seg. For det tror jeg de gjør, om man bare er steil nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi hadde leiebil ved havari som en ytelse på bilforsikringen. Men vi fikk låne bil av Bertel & Steen den gangen de søkte feil på BMWen i tre perioder på en uke hver i november og desember. Du må ta noen telefoner å kreve av forsikringsselskap og bilforhandler, særlig den siste hvis det er garantisak.
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Men leiebil på forsikringen er vel ikke uten egenandel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi havnet i en lignende situasjon da noe som ikke burde gå i stykker gikk i stykker på vår Ford. Mannen min gjorde det klart at vi var avhengig av den bilen og at de måtte sørge for å utstyre oss med en lignende (vi hadde da behov for bil med plass til både barnevogn og rullestol). Og det gjorde de.
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Ford eller verkstedet, Niobe? Nå skyver de hverandre foran seg, og det gjør meg pissesur!
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)
Oh, but I have, dear.
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
Mulig jeg driter meg ut her, men et Ford-merkeverksted? Hvis det finnes.
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Ja, dette er Bilia, de er Ford-forhandlere og merkeverksted. Jeg tror de kan gi mer enn de gir uttrykk for, vi får se...
![]() |
#13 |
etterpåklokest
|
Selvfølgelig kan de, om de bare vil. De kan dekke en leiebil eller låne ut en demobil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi kjøpte Ford på Bilia i Lillestrøm, kan ikke si at vi har fått verdens beste service der heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Man kan liksom ikke velge og vrake heller, når bilen står i sju steiner oppi gokk et sted.
![]() |
#17 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Så godt at det ser ut til å ha ordnet seg med leiebil (eller leser jeg smilyen feil?). Håper bilen deres er tilbake på veien i en fei.
![]() |
![]() |
#18 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Foreldrene mine har aldri hatt noe tull med Ford, foruten en pære som har gått ol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Har du leiebil i forsikringen så skal du selvfølgelig ha leiebil når bilen er på verksted.
![]() |
#20 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)Vi har heller aldri brukt så mye penger på en bil som S-Maxen. Det var mye rusk med flere av Oplene våre, dog aldri så jækla dyrt.
![]() |
|
|