Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mange par sko har du/dere?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor mange par sko i snitt har medlemmene av husstanden?
Minst 2 par hver, de voksne har flest. 1 1,35%
Minst 2 par hver, barna har flest. 1 1,35%
3-5 par hver, voksne har flest. 9 12,16%
3-5 par hver, barna har flest. 1 1,35%
6-10 par hver, voksne har flest. 14 18,92%
6-10 par hver, barna har flest. 2 2,70%
Over 10. 13 17,57%
Over 20 7 9,46%
Over 30 9 12,16%
Vi er sko-hoarders, og tør ikke si hvor mange sko vi har. 17 22,97%
Deltakere: 74. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-15, 16:42   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvor mange par sko har du/dere?

Jeg hadde skoopptelling i dag, og landet på at jeg har 6 par sko, mannen har 11 par sko, og guttene har 3 hver + gummistøvler. Legg til hagecrocs/slagstøvler osv, så bikker vi kanskje 30 par sko totalt i husstanden.

Kom i snakk med den ene assistenten i barnehagen, og han har over 100 par sko. Leieboerne våre har 60 par sko i gangen - og de er 2 stykker. Og for å finne mer data;

Hvor mange sko har den gjengse FP-er?

Poll kommer.

Gammel 11-06-15, 16:43   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange par sko har du/dere?

Ikke mange nok viser det seg.
Ca 15 par.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 16:44   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hvor mange par sko har du/dere?

Jeg eier over 30 par sko bare jeg. Hele familien? ... aner ikke.

Vi kjøpte 20 par da vi var i USA i fjor.

Jeg er ingen god shopper, men sko er unntaket mitt.

Gammel 11-06-15, 16:48   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mann og barn har bare akkurat nøyaktig det de trenger (sommersko, vintersko, sandaler, gummistøvler, treningssko), jeg har sikkert 25 par. Nekter å telle.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 16:48   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kanskje 10 par, og det er flere av disse jeg ikke bruker en gang, eller i allefall veldig sjelden. Jeg er forøvrig overhodet ikke interessert i sko og kan ikke begripe hva folk skal med så mange forskjellige. Mannen og barna har vel 4-6 par hver.

Gammel 11-06-15, 16:51   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også at jeg eier over 30 sko-par hvis jeg regner med alt fra pensko (med høy hæl som jeg bruker til kjole) støvler, støvletter og sommersko. Jeg har f.eks. både høye og halvhøye støvler, tre par høyhælte pensko/pumps, fire par joggesko (ett til innendørs trening, to til utendørs og ett nøytralt ett som jeg går med på jobben av og til) tre par høye støvletter (ett svart med høye hæler, svarte med lave hæler og ett par brune) to par boots (brune og svarte) forskjellige typer ballerinasko, Toms, sandaler, fjellsko og garantert en del flere som jeg ikke gidder å ramse opp. Jeg liker å ha sko i forskjellige former og farger, og synes det er litt greit at skoene til en viss grad matcher resten av antrekket, uten at jeg er noe matche-fanatiker på noen måte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 16:53   #7
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det mannen som har flest, fordi han kjøper seg nye når de gamle er utslitte, men sparer på de gamle til en dag han skal male huset eller liknende. Den dagen kommer aldri (siden vi bor i blokk) og derfor hoper det seg opp. Jeg er sikker på han har joggeskoene han brukte på ungdomsskolen ennå...

Ungene og jeg har ca 3-5 par hver. Jeg har ingen interesse av sko, og er en sånn som har det jeg trenger til årstiden.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 16:55   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis du bare har 3-5 par, betyr det at du bare kan bytte mellom to forskjellige sko-par hele sommeren og våren, Input? Jeg har heller ingen "interesse av sko", jeg er ingen Carrie i Sex og singelliv, men synes det er veldig greit å ha forskjellige former og farger å velge i. Mange av sko-parene mine har jeg hatt i mange år, typisk de mest "klassiske" som svarte støvletter og pumps. Støvlene har jeg hatt i tre år.

Sist redigert av rine : 11-06-15 kl 17:01.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 17:00   #9
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fjellstøvler (brukes som vintersko til bukser), løpesko, vintersko, og to par vår/sommer-sko, hvorav det ene paret er "pensko" og har bittelitt hæl. Jeg kan ikke gå i sko med skikkelig hæl. Så ja.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 17:17   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, hvis man regner med joggesko, sandaler, støvletter, støvler, pensko, bunadssko, goretexsko, vintersko, ja, da blir jo summen uhorvelig svær.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 17:38   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fire par joggesko, sykkelsko, fjellstøvler, fire par svarte støvletter, tre par brune, minst syv par i diversekategorien, tre par converse, gudvet hvor mange par sandaler og sikkert 10 par pumps/liknende.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 18:30   #12
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fire par løpesko som er aktivt i bruk, to par skisko og for tiden to par sykkelsko. Jeg erkjenner at det er lurest å ikke telle videre, men jeg vil nok anslå at jeg har over 30 par bare jeg. Jentene har vokst enormt i beina de siste årene, så de har ikke veldig mange sesongsko, i fjor kjøpte jeg seks par joggesko , dog tar fire par med fotballsko plass i gangen.

Gammel 11-06-15, 18:50   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6 par sko? Inkludert støvler og bunadssko og flipflops og joggesko og pensko?

Jeg hadde på et tidspunkt 6 par sko bare på kontoret.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 18:57   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vi som bare har tre par sko på kontoret, kan egentlig føle oss ganske nøysomme?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 19:02   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange, gutta har ca to par pr årstid + støvler. (Og hallsko)

Gammel 11-06-15, 19:05   #16
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jepp,
Joggesko, brune støvletter, converse, brune pumps, bunadsko og støvletter. Pluss slagstøvler og hagecrocs. Teller ikke skistøvler osv.

Gammel 11-06-15, 19:07   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Enkelte av skoene dere nevner har jeg ikke engang. Jeg har aldri eid et eneste par joggesko eller bunadsko. Jeg har heller ikke flipflops, skisko eller støvler.
Når jeg tenker meg om har jeg nok nærmere 12-13 par enn 10, men som sagt er det vel bare halvparten av disse som er i bruk mer enn en håndfull ganger i året.

Gammel 11-06-15, 19:08   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kastet masse pga Plantar fasciit. Så nå bruker jeg vel 3 par... Men jeg har sikkert 20 par om jeg teller opp rubbel og rake.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 19:09   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Inkludert alt tror jeg snittet er over 10. Jeg synes ikke vi er en familien med unødvendig mange sko. Men gangen flyter alltid.

Gammel 11-06-15, 19:12   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Enkelte av skoene dere nevner har jeg ikke engang. Jeg har aldri eid et eneste par joggesko eller bunadsko. Jeg har heller ikke flipflops, skisko eller støvler.
Når jeg tenker meg om har jeg nok nærmere 12-13 par enn 10, men som sagt er det vel bare halvparten av disse som er i bruk mer enn en håndfull ganger i året.

Men mangel på bunadssko er vel fordi du ikke har bunad da?

Joggesko skjønner jeg ikke at man ikke kan eie.. Hva bruker man da, holdt jeg på å si? Ikke at jeg jogger spesielt mye, men jeg går mye tur. Bruker det også en del ellers.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.