Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billig overnatting for familie i/ved Stockholm

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-15, 10:42   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Billig overnatting for familie i/ved Stockholm

Vi har endelig fått betalt fergebillettene til Finland. Når vi først kjører på tvers av Skandinavia, synes jeg liksom at vi må spandere en dag eller to på Stockholm også.

Tenker at vi skal få dagen/-e til å gå med Grøna Lund, Wasamuseet, Skansen, gamla stan, Nordiska museet og generelt storbyliv. Men hvor kan man overnatte med et slunkent feriebudsjett? Vi har bil, men er ikke redd for å reise kollektivt om vi sparer noen kroner på det.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 10:46   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig overnatting for familie i/ved Stockholm

Vi bodde på Zinkensdamm hotell og vandrehjem i fjor, og jeg kan anbefale det varmt. Noe helt annet enn kjedehoteller, og vi fikk en god pris på hotellrom gjennom Coopdeal. Tipper vandrehjemmet er enda billigere.

Gammel 08-06-15, 12:12   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Åh, det så koselig ut!

Det er alltid så kinkig å bestille på nett når man har 3 barn. Men det får vi sikkert til på et vis. Ser ut til at familierom på hotellet faktisk er billigere enn vandrehjem. Vi har også coop-kort, så det ser lyst ut.

Flere forslag?

Gammel 08-06-15, 12:24   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Airbnb?

Vet jeg gjentar meg selv, men har bare positive erfaringer.

Gammel 08-06-15, 12:29   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har god erfaring med å bruke http://www.booking.com for å finne rimelig overnatting.

Der får man også opp hytter, B&B osv. Legg inn antall og datoer og søk på pris.

Stockholm er en populær by, og du kan forvente at mye begynner å bli fullt.

I fjor leide vi rom hos en gammel dame ved siden av Legoland, i år blir det gårdsferie. Begge steder bestilt gjennom nettstedet. De stedene vi har bestilt, har vi kunne av-booke kostnadsfritt bare noen dager før avreise (ikke at vi har hatt behov for det). Veldig greit. Synes mange på airbnb har "Strengt" på avbestillingsmulighet, er ikke så glad i det selv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 13:03   #6
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har og positive erfaringer med airbnb.

Elles er Långholmen eit nedlagt fengsel som er bygd om til vandrerhjem. Sikkert spennande for dei eldste.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 15:37   #7
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Dere er kanongode. Booking.com førte meg rett til de anbefalte stedene. Det er slett ikke så lett å bestille fra nett når man prøver å klemme en 3-barnsfamilie inn på et hotellrom. Men svenskene er greie, det ene hotellet ringte meg opp igjen i går kveld og fikset og ordnet, det andre har jeg hatt e-postkontakt med i løpet av dagen. Nå har jeg altså to steder å bo, og må bestemme meg for et av dem. Gratis avbestilling er jo supert for kunden.

Jeg tror det blir fengselsopphold på oss i sommer. Långholmen har parkering, påkledt seng til alle og frokost til alle for kr. 2990,-. Det andre stedet har madrass til lillesøster, frokost til alle og parkering, men ikke sengetøy for kr. 3150,-.

Det er ganske gøy å planlegge ferie.

Gammel 09-06-15, 15:47   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fengselet er veldig bra! Eg har budd der på to studieturar. Det er fint å bade der og.

The glass is refillable.
Gammel 09-06-15, 16:20   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Bading ja, det liker vi godt. Har vært innom biblioteket for å ta med turistbøker hjem. Det er jo greit å ha en plan når vi har kun en dag i byen. Noen forslag til hva vi bør prioritere? Jeg har visst delvis lovet ungene en tur til Grøna Lund. Selv vil jeg helst gå på alle museer som finnes, men da blir vi sikkert gal og skilt alle sammen etter ei stund.

Gammel 09-06-15, 16:25   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Unger og mann i Grøna Lunden og mor på museum?

Djurgarden og Skansen er vel dei mest barnevennlige severdighetene.

The glass is refillable.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.