Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Glutenfri sjokoladekake til 17. mai, Toro svikter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-15, 13:31   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Glutenfri sjokoladekake til 17. mai, Toro svikter

Jeg har kommet i skade for å love vekk en allergivennlig langpanne med sjokoladekake til 17. maifesten på skolen. Det var da jeg trodde jeg kunne stole på Toro sin pose med glutenfri langpanne sjokoladekake. Nå viser det seg at den ikke finnes i butikkene, og heller ikke på Toro sin hjemmeside. Hvordan kan de finne på å svikte så totalt? Også jeg som har familie i Arna og alt.

Når jeg tenker meg om, kan jeg sikkert klare å bake en allergivennlig sjokoladekake dersom en av dere gir meg den magiske oppskriften.

Finnes det en uten gluten, egg og melk? Kan kanskje bruke laktosefri melk dersom det blir for vanskelig å lage noe uten alt som er godt. Nøtter er også utelukket forresten.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 13:32   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri sjokoladekake til 17. mai, toro svikter.

Men ... den helt vanlige Toro langpannekaken er da glutenfri? Finnes ikke den i butikken?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 13:34   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå finner jeg ikke den på toro.no! Hva skjer? Har verden gått under?

- No. 4 -
Gammel 13-05-15, 13:34   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Crazy chocolate cake med glutenfri Toro lys melblanding. Min cøliaker-veganervenninne lager alltid den, blir kjempegod.

Gammel 13-05-15, 13:36   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte på en rimi-butikk i går. PS, se prikk for mer detaljert info.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 13:42   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Takk annemede. Jeg tror jeg kjører innom og kjøper der. Det er diverse andre ting som skal kokkeleres til den store dagen, så jeg tror jammen at jeg skal unne meg en tur innom Toroland.

Gammel 13-05-15, 13:42   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hva, skal de slutte å produsere den? Den er redningen for superenkel kake hos oss!

Gammel 13-05-15, 13:56   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men .... men .... de kan jo ikke slutte med den kaka? Jeg har jo ikke peiling på glutenfri bakst, men siden snuppa har venner med glutenallergi har jeg vært veldig glad i denne miksen.

(Selv jeg som ellers alltid foretrekker å lage ting fra grunnen av.)

Gammel 13-05-15, 13:57   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regal sin brownie er vel også glutenfri, mener jeg. Den er jo fri for alt mulig.

Gammel 13-05-15, 13:58   #10
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Regal har vel sjokoladekake også, men synes den har vært vanskelig å finne. Så den på Rema her om dagen, så får bare handle inn i god tid. Jeg liker også å lage fra bunnen, men det er utrolig kjekt å ha en rask løsning, altså.

Gammel 13-05-15, 14:39   #11
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når jeg lager sjokolademuffins uten det meste bruker jeg appelsinjuice i stedet for melk, og jyttemel i stedet for vanlig mel. Pleier å ha oppi eggerstatning (pulver), men er litt usikker på om det egentlig er nødvendig.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 15:29   #12
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Toro sin skal leve i beste velgående. Om tomt i butikken, spør etter den. Den skal ikke ut sv butikk, nei.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 17:17   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

I verste fall kan du bake eplekake.

Trippel oppskrift, så har du full langpanne.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 18:47   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri sjokoladekake til 17. mai, Toro svikter

Jeg fikk jo nesten panikk for jeg skal jo lage den til 17. mai, men her hadde de den.

Gammel 13-05-15, 19:00   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg bakee mye glutenfrit og har god erfaring med å bytte ut melet i kefir baserte sjokoladekaker. Da blir de gluten og egg fri.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 19:01   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Crazy chocolate cake med glutenfri Toro lys melblanding. Min cøliaker-veganervenninne lager alltid den, blir kjempegod.

Det er mitt tips også. Det går helt fint. Som ren bonus, eggefri, kan fint være melkefri, rett og slett multiallergikervennlig

Gammel 13-05-15, 19:34   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Toro svarer på fb at jeg må se etter langpanne sjokokadekake. Så standard-kaka er rett og slett gutenfritt?

Gammel 13-05-15, 19:41   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jepp, det er den (men finner den ikke på nettsiden?).

- No. 4 -
Gammel 13-05-15, 19:58   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Toro svarer på fb at jeg må se etter langpanne sjokokadekake. Så standard-kaka er rett og slett gutenfritt?

Ja,du ser det på innholdsfortegnelsen bak på kaka.

Gammel 13-05-15, 20:22   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er den vanlige som er glutenfri, ja. Greit alternativ. God bakst!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.