Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Disney-/Pixar-damene ser helt like ut

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-15, 11:11   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disney-/Pixar-damene ser helt like ut

For en stund tilbake kom jeg over denne bloggposten, som har sett på de mannlige og kvinnelige Dinsy/Pixar-karakteren de siste ti årene sånn ca. Mennene kan se tykke, tynne, kantete, runde ut, ha lange neser, store neser, små neser, like øefasong og ulike munner. Damene har runde fjes, med en liten knappenese. Munnene og øynene er også oppsiktsvekkende like. Og ikke minst; ingen av jentene har spesielle særtrekk, eller er tillatt å se stygge ut.

Også har man denne artige GIFen, med Anna, Elsa og Rapunzer. Basically samme dame.

Visstnok fordi det er så vanskelig å animere jenter!

Sitat:

“Historically speaking, animating female characters are really, really difficult, because they have to go through these range of emotions, but you have to keep them pretty and they’re very sensitive to — you can get them off a model very quickly. So, having a film with two hero female characters was really tough, and having them both in the scene and look very different if they’re echoing the same expression; that Elsa looking angry looks different from Anna being angry.”

Snakk om å forminske handlingsrommet for jenter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 11:13   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disney/Pixar-damene ser helt like ut

"... you have to keep them pretty".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 11:13   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Typisk.

Kom over denne her om dagen, animatørene er ikke spesielt oppfinnsomme gitt.
http://www.side2.no/underholdning/se...422788400.html

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 11:16   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir i hvert fall veldig tydelig at jenter MÅ ha små neser.

Jeg sliter også med å skille alle prinsessene fra hverandre. Det går jo stort sett på hårfargen. Og jeg vet en del om disse prinsessene siden snuppa var ekstremt opptatt av dem da hun gikk i barnehagen.

Figurene har blitt mer og mer like japanske magma-figurer (eller heter det noe annet enn magma nå?).

Gammel 19-05-15, 11:18   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, ja! Sjæmpevanskelig å animere jenter ...

Og litt på siden. I går så jeg to youtubeklipp fra Disney som viser at de bruker samme scener i mange av filmene sine.

(Kilde: youtube.com)

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 11:19   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke så veldig underlig at de gjenbruker animasjonene fra de gamle, håndtegnede filmene, da.

Gammel 19-05-15, 11:21   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle damer har små neser og store øyne, viser det seg. fascinerende.

Gammel 19-05-15, 11:22   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Figurene har blitt mer og mer like japanske magma-figurer (eller heter det noe annet enn magma nå?).

Det har aldri hett magma, men manga.

Ogås kaller man det ofte for anime.

Gammel 19-05-15, 11:32   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søren, nå har de utelatt Ursula igjen! (Hun har liten nese da..)

Og det får meg til å tenke på denne stand up opptredenen, som tar dette så på kornet! Disney tenker ikke veldig ut av boksen sin..

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 11:33   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anime er film/bevegelse, manga er rene tegninger (såkalt taus kunnskap man tilegner seg når man har en mangategner i hus).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 11:36   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det har aldri hett magma, men manga.

Ogås kaller man det ofte for anime.

Og nok en gang beviser jeg hvor lite jeg engasjerer meg i barna mine når de holder på med ting jeg ikke egentlig forstår meg på. Jeg har nemlig en datter som er ivrig mangategner. Hun finner oppskrifter på youtube og tegner i vei.

Men alle figurene hennes har også små neser. Selv når hun skulle lage familiebilde til døra vår. Med unntak av knerten er brede neser et familietrekk, men det synes ikke på hennes fremstilling av oss.

Gammel 19-05-15, 12:27   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes bloggeren i noen grad har vrangbrillene på, jeg da. De ansikts- og neseomrisstegningene er delvis misvisende venstrehåndsarbeid, vil jeg si (som venstrehendt selv, men uten tegneferdigheter ). like er da ikke disse damene/jentene. Disse to, f.eks., finnes da virkelig ikke like:

Ikke er de vakre alle sammen heller. Jeg ser poenget, altså, men synes det var litt overdrevet.

Gammel 19-05-15, 12:39   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns det er påfallende hvor mye likere de animerte jentene er hverandre, enn de animerte guttene. Og jeg syns alle er søte eller vakre, det er ingen av dem som ser rare ut. Du får ikke en Disneyheltinne som ser ut som Rive-Rolf eller Linguini.

Gammel 19-05-15, 12:44   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den første der er nok ment å være litt rar, tenker jeg. Hun mørke som skjeler.

Gammel 19-05-15, 12:47   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes de tre som er sammenstilt i den gif-en er ganske forskjellige, til tross for like ansiktstrekk. Det jeg synes er imponerende, er hvordan de har fått veldig forskjellig personlighet gjennom ansiktsmimikk. Ja, de ser jo ganske like ut, det er en stil-art, nærmest. Litt som med anime. Når de følger denne stilarten blir jente-figurene slik, men de lager også filmer med litt annen stilart, hvor damene er mer varierte. Det er ikke noe jeg synes er veldig teit eller forkastelig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 12:53   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like ut

Når sjefsanimatør for Frozen mener at det er vanskelig å animere jenter fordi "we have to keep them pretty", er det utvilsomt et issue det er verdt å i det minste være klar over.

Gammel 19-05-15, 12:55   #17
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes de tre som er sammenstilt i den gif-en er ganske forskjellige, til tross for like ansiktstrekk. Det jeg synes er imponerende, er hvordan de har fått veldig forskjellig personlighet gjennom ansiktsmimikk. Ja, de ser jo ganske like ut, det er en stil-art, nærmest. Litt som med anime. Når de følger denne stilarten blir jente-figurene slik, men de lager også filmer med litt annen stilart, hvor damene er mer varierte. Det er ikke noe jeg synes er veldig teit eller forkastelig.

Men hvorfor er det greit at det er en felles stilart for jentene, mens gutta får lov til å ha langt mer individuelle utseender og uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Når sjefsanimatør for Frozen mener at det er vanskelig å animere jenter fordi "we have to keep them pretty", er det utvilsomt et issue det er verdt å i det minste være klar over.

Gammel 19-05-15, 12:55   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, de ser jo ganske like ut, det er en stil-art, nærmest. Litt som med anime. Når de følger denne stilarten blir jente-figurene slik, men de lager også filmer med litt annen stilart, hvor damene er mer varierte. Det er ikke noe jeg synes er veldig teit eller forkastelig.

Men det er jo tydeligvis ingen sånn felles stil for guttene/mennene, og den forskjellen synes jeg er problematisk i seg selv. Det gjør jo hankjønn og hunkjønn til to helt forskjellige typer mennesker/personer, liksom - som om det ikke er helt samme art.

Gammel 19-05-15, 12:57   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Gutte-manga er jo også ganske lik hele veien, men Disney/Pixar er jo tydeligvis ikke inspirert av det for herrene.

Gammel 19-05-15, 13:01   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Med et par unntak har de forholdsvis små neser, men ellers synes jeg ikke de er så like, jeg, altså. Jeg klarer bare ikke se det. Øynene er jo vidt forskjellige, og hår og munner likeså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.