|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Jeg blir snart sprø! Hver gang vi starter opp støvsugeren så sprer deg seg en deilig, sur lukt i hele huset. Å bytte pose hjelper bare på første støvsuging, så er det akkurat som om bakterier godgjør seg til neste gang.
![]() |
#2 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Vi må bytte filter inni støvsugeren når det er sur lukt, vi har Miele. Sjekka det?
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Vi er på vår andre sure Miele på sju år. Det hjelper bare litt å bytte filter.... Så jeg lurer i grunnen på det samme. Jeg kan i alle fall ikke anbefale å ha vaskehjelp som suger opp vann med den (det var sånn vi fikk nummer to). Nå støvsuger vi sjøl...
![]() |
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Du får kjøpt noen sitronkuler å putte inn i posen. Det hjelper.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Støvsuge en halv oboy-pakke som ble spredd utover kjøkkengulvet. Da lukter det i hvert fall søtt i åresvis.
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Vi bruker også sitronkuler. Fungerer fint mot støvsugerlukt. Lukter ikke surt, men sånn gammelt loft eller noe om jeg glemmer det når jeg bytter pose.
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?
![]() |
#8 |
frakoblet
|
Dette er Miele, det hadde vi ikke før. Og å bytte filter hjelper også bare på første støvsugerunden. Et Mieleproblem, kanskje?
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Ja, vi skal nok ha noe annet en Miele neste gang. Og det blir nok ikke så lenge til, for den lukter ikke bare litt surt, men såpass ille at jeg går og brekker meg når jeg bruker den.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Vår Miele har to filter, og da vi byttet begge ble det bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Ikke la babyen reise seg opp etter den og pulpe oppi den, i hvert fall.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Hvordan unngå sur lukt i støvsugeren?Vi hadde en periode hvor det luktet for jævlig hver gang støvsugeren ble startet. Bakgrunnen for dette var nok at Noen(tm) mente det var en God ide(tm) å støvsuge våt vatt fra en pute som hadde blitt ødelagt i vaskemaskinen.
![]() |
#15 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Jeg støvsuger av og til opp kaffe (altså malt og tørr variant) på kjøkkenet, og da sprer støvsugeren god lukt helt til neste tømming. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|