Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Krise! Glutenfri kake på to timer?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-15, 12:07   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Krise! Glutenfri kake på to timer?

Jeg skulle lage Kalhuakake til grillfesten i kveld, men ovnen min gikk litt bananas så jeg har nå to soggy marengsbunner og det funker jo ikke.

Forslag til kake jeg kan smelle sammen på to timer som ikke krever nøyaktig ovn og lang avkjølingstid?

Gammel 15-05-15, 12:09   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krise! Glutenfri kake på to timer?

Nøttebunn med sjokoladekrem?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 12:10   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Krise! Glutenfri kake på to timer?

Jeg har ca 200 gram hasselnøtter, holder det? Har du en oppskrift?

Gammel 15-05-15, 12:11   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Toro langpanne.

Dragens eplekake.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 12:11   #5
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Pavlova? Kjøp ferdig marengsbunn på butikken, topp med 50/50 vaniljekrem og krem og masse bær. Ta med krem og bær, og sleng det på før servering.

Sjokoladekake i langpanne:

1 liter kulturmelk
200 g smør
600 g sukker
600 g Toro Lys Melblanding (for saftigere kake, erstatt 100 gram Toro med 65 g Jyttemel Original)
5 ts natron
5 ss bakekakao

Sjokoladesmørkrem:

300 g melis
3 ss kakao
120 g mykt smør
6 ss sterk kaffe, eller evt melk
3 ts vaniljesukker

Sett stekeovnen på 180 grader.

Smelt smør. Ha kulturmelk i en bolle og tilsett natron. Rør det lett sammen. Ha i sukker og bland godt. Tilsett smøret og sikt i mel og kakao, rør alt godt sammen. Ha røren i en bakepapirkledd langpanne. Stekes midt i ovnen i 25-30 min.

Visp ingrediensene til sjokoladesmørkremen godt sammen, og smør den utover avkjølt kake.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 12:20   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke oppskriften her og nå, men jeg har en med 200 g hasselnøtter. Det er bare malte nøtter og eggedosis. Vil tro du finner en på nett!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 12:24   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Ok. Nøtter, mandler og egg har jeg i huset så da blir det den. Gidder ikke dra på butikken om jeg ikke må!

Gammel 15-05-15, 12:29   #8
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne stekes på fem min og fra du begynner til den er ferdig pyntet tar en halv time. Det er sinnsykt god.

4 egg
2 dl farin

vispes luftig og hvitt

rør i 100 g malte nøtter event. mandler og 1 1/4 ss potetmel og 2 ts bakepulver.

Fordel røren i en langpanne med smurt bakepapir. Stek i 5-7 min på 250 grader. Det går fort, pass på så den ikke blir svidd.

La den avkjøle mens du skjærer opp 3-4 bananer og grovhakker 200 g mørk sjokolade og visper 3-4 dl kremfløte.

Smør krem over kaken, strø banan og sjokolade over, rull kaken som en rullekake legg på fat, dekk med krem og stø litt hakket sjokolade på toppen.

Easypeasy

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 12:32   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken som helst formkake med toro glutefritt finbakstmel i stedet for hvetemel.

250 g smør
250 g sukker
250 g bakemel (halvblande gjerne med malte nøtter eller mandler, nam nam!)
4 egg
2 ts bakepulver, alt blandes,
og så: enten en pose frosne blåbær oppå, 2-3 epler i tynne skiver, 200 g smeltet sjokolade. Liten langpanne, 180 C, 25 -30 minutter, ferdig.

Gammel 15-05-15, 12:36   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Suksesskake? http://oppskrift.klikk.no/suksessterte/3738/

Gammel 15-05-15, 12:48   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Nøttebunn står i ovnen- hadde alle ingrediensene i hus så det ble lettvint! Nå må jeg bare finne oppskrift på en ekstra god sjokoladekrem. Kanskje de 8 eggeplommene fra marengsforsøket kan brukes til noe?

Gammel 15-05-15, 12:55   #12
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Ett lag med smeltet mørk sjokolade oppå nøttebunnen. Oppå der igjen suksesskakekrem, sånn gul.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 16:53   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Det ble nøttebunn:

175g sukker
3 egg
150 g mandler
150 g hasselnøtter

rund form, 25 minutter på 200 grader

Så lagde jeg sjokoladesmørkrem:
175g melis
175 g mykt smør, pisket hvitt
100 g mørk god sjokolade, smeltet
2 ss kakao (syns ikke jeg fikk nok sjokoladesmak)
4 eggeplommer

Pisket egg og smør, tilsatte sjokolade og rørte til slutt inn eggene.

Pyntet i rosemønster med Wilton 1m tipp, ble slett ikke verst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.