Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Eragon

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 13:53   #1
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eragon

Noen som har sett denne enda?

Har akkurat fått lastet denne ned, men jeg har ikke fått sett denne enda.

Noe som kan si noe om denne uten å komme med spoilere?

Gammel 28-02-07, 14:00   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eragon

Hva skal jeg si da? Jeg likte den godt, men jeg er generelt meget glad i fantasy og i drager spesielt. Jeg liker historien, selv om boken (som vanlig) er mye bedre, og ser frem til en oppfølger.

Den er ikke spesielt voldelig, og passer også for et yngre puplikum enn hva f.eks. LOTR egner seg for. Helt uten sammenligning forøvrig, men jeg vi si at den i forhold til nedre aldersgrense passer for de samme som ser Narnia? Etter min mening finnes det ingen øvre aldersgrense.

Hjalp det?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:01   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke sett den, men den har lagt klar på XBOXen i flere uker.
Jeg har hørt litt ymse om den, får se om vi får sett den i kveld, i så fall kommer det et kort referat i morgen!

(Var dette et teit svar, siden jeg svarte, men ikke kunne svare liksom?)

Gammel 28-02-07, 14:32   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde lyst til å se den, helt til jeg leste intervju med Jeremy Irons...
som i heller lite skjulte former formidlet at det ikke direkte var den beste filmen han hadde spilt i...

Gammel 28-02-07, 14:45   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

I LOVE IT hihi

Dragen er så søøøøøt *ønske seg sånn drage i bursdags gave*

Har leste bok nr 1 og nr 2, nr 1 på norsk og 2 på engelsk, gleder meg til bok 2 kommer på norsk, for jeg har sikkert hoppet over en del av pointet, meg er ikke super flink å lese engelske bøker hehe

Skal kjøpe filmen på DVD.

Eragon digger jeg
Ringenes herre liker jeg mens jeg bare liker noen av harry potter bøkene og filmene...

Gammel 28-02-07, 16:19   #6
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Jeg er kjempesvak for fantasy/eventyr filmer og bare elsker denne filmen også. Syns den er mye mer familievennlig enn enn LOTR filmene.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 16:28   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

gleder meg til bok 2 kommer på norsk, for jeg har sikkert hoppet over en del av pointet, meg er ikke super flink å lese engelske bøker hehe

... den er da kommet på norsk for en tid tilbake den?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:30   #8
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke sett den, men min nesten 11-årige fantasy & drageelskende sønn har sett den to ganger på kino. Han synes filmen er FANTASTISK! Han har lest boka også og likte den veldig godt Tror ikke filmen er noe for meg, men moro med entusiastiske unger!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 20:51   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

... den er da kommet på norsk for en tid tilbake den?

Ingen her som har den på norsk og finner ingen nettbutikker med bok 2 på norsk..

*men så er jeg og litt surrete for tiden..så kan jo være at jeg har oversett den hehe*

Gammel 01-03-07, 14:47   #10
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Her må jeg nok gå litt mot strømmen Jeg syntes filmen var rett og slett svak. Dårlige skuespillere og en tynn historie. Bra spesialeffekter dog....

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 14:52   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen her som har den på norsk og finner ingen nettbutikker med bok 2 på norsk..

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...1891170&rom=MP

Gammel 01-03-07, 17:47   #12
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal se den i kveld...

Gammel 03-03-07, 17:20   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns den var veldig bra. Ikke i samme klasse om LOTR og disse, men så absolutt en underholdende eventyrfilm.

Gammel 05-03-07, 09:39   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi så den på torsdag.
Grei nok film, syltynn historie, mange kule effekter.

Den irriterte meg ikke vettlaus, og det er jo alltids et godt tegn.

Gammel 06-03-07, 12:15   #15
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Standard

Så den her om dagen ja... ikke akkurat verdens beste historie men ganske så underholdende da... men så er jeg da en sucker for sci-fi og fantasy sjangeren....

Hønni syntes den ikke var noe så hun gikk å la seg...

Gammel 06-03-07, 12:29   #16
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg er redd jeg kommer til å like den. Elsker denne type filmer. Likte til og med Dungeons and dragons veldig godt.

Gleder meg som en liten unge til 300!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:19   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Jeg ønsker meg en sånn babydrage i bursdagsgave hehe. Ønsket meg det i julegave og, men fikk ingen.
Dragen er så søøøøøøøøt når den var baby.

Gammel 08-03-07, 14:28   #18
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Standard

Jeg ønsker meg en sånn babydrage i bursdagsgave hehe. Ønsket meg det i julegave og, men fikk ingen.
Dragen er så søøøøøøøøt når den var baby.

og jeg ønsker meg hun som var stemmen til dragen som voksen....

Gammel 09-03-07, 19:37   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

og jeg ønsker meg hun som var stemmen til dragen som voksen....

Gammel 31-05-07, 22:30   #20
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må bra dra frem denne, siden jeg har sett Eragon i kveld. Jeg syntes den var bra jeg. Liker også den typen filmer.

Måtte inn på nettet og lese litt om forfatteren og fikk litt bakoversveis da jeg så hvor gammel han var da han skrev første bok.. Christopher Paolini var jo bare 19 år da. Nå er han 23 år, blir litt imponert jeg da, kanskje fordi vi er like gamle

Jeg venter på oppfølger filmen i hvert fall.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.