|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Kven får de julekort og eller julebrev av? | |||
Berre naboar og venner her me bur |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1,19% |
Berre folk som bur langt vekke og sender i posten |
4 | 4,76% |
Både av naboar, venner nær oss og venner langt borte |
71 | 84,52% |
Julebrokkoli på høgt nivå |
8 | 9,52% |
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kven gjev du julekort/brev til?Heime i gamle dagar, då eg var liten, var julekort noko som kom i posten, med frimerke, gjerne langveis fra. No ser eg at me får julekort av 3 av fire aktuelle naboar, venner utenom nabolaget, og frå venner lengre borte. Eg blir litt forundra over dette. Det er kjempekoselig, men uvant. Så no lurer eg på: kven får de julekort av? Berre dei langt borte, eller også dei de ser annakvar dag og har SAGT god jul til? Poll kjem.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Vi begynte med å sende julekort kun til familie og venner som ikke bor nær oss, for som deg er det det vi er vant til hjemmefra. Etterhvert begynte vi å få julekort av venner som bor i nærheten, familiene til barnas venner osv så da begynte vi å gi til dem også. Det er i grunnen veldig koselig da, og det er jo ikke alle disse vi ser veldig ofte heller selv om de bor i nærheten.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Får fra både nært og fjernt. Gir til og med julekort med bilder av ungene til de vi skal feire jul sammen med. Begge ungene er hos den andre forelderen i år, og det er sendt julekort dit også.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Jeg har en fast liste som består av nær familie og noen venner. Jeg får ikke tilbake fra de samme. De blir færre for hvert år som går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Jeg sender kort til onkler/tanter og annen familie, og noen venner - alle utenbys. Da ungene var mindre og vi hadde julekort med bilde av dem ga/sendte jeg også til en del i byen (koselig å vise fram avkommet), men de siste årene har ikke ungene ønsket at jeg skulle lage sånne kort mer, og da har jeg respektert det. Ser ingen grunn til å sende vanlige julekort til folk jeg ser i hverdagen.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Vi omgås ingen naboer (ut over et hei i forbifarten) og utveksler ikke kort med noen av dem, men vi sender kort til både venner og familie i samme by og dem som bor lengre unna. Men hvis vi ikke lagde fotojulekort selv, hadde jeg antagelig droppet å sende til dem vi treffer rundt juletider, slik Stompa sier.
![]() |
#10 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Slekt og venner både i nærheten, og så nært som naboer, og andre steder i landet.
![]() |
#11 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?
Trøtt, kjenner eg. Las: har selv sendt i seksti år, lurte veldig på om du var den eldste her på forumet.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Får av venner, kolleger og venner/familie utenbys.
![]() |
#13 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Vi får og sender både fra og til fjerne og nære.
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Vi både får fra og gir julekort til både nære og fjerne. Jeg synes det er kjempekoselig, og liker også å få julekortene tidlig i adventstiden. Da får de henge lenger på veggen!
![]() |
![]() |
#15 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Vi får fra noen få venner og familie, sender ingen selv.
![]() |
#16 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Jeg sender rundt til slekt og venner i hele landet, og vi får ganske mange tilbake også. Totalt 34 julekort i år :-) vi er heldige!
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?
Jeg tror jeg bestilte 30 kort første året vi hadde barn, og så har det økt jevnt og trutt. I år ble det 80. Men jeg tror toppen er nådd.
![]() |
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Vi gir julekort til folk vi liker, om de bor nært eller fjernt.
![]() |
#19 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Til ca 40 stk, nær og fjernt.
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Kven gjev du julekort/brev til?Både naboer (de vi har mest med å gjøre), venner og familie fjernt og nært. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|