Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kuddle - instagram for barn

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-14, 21:54   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kuddle - instagram for barn

Det har dukket opp en ny, norskutviklet, bildedelingsapp som heter Kuddle.
Den skiller seg fra de andre ved at den er laget for barn, og de har prøvd å gjøre den mobbefri. Man kan kun like, ikke kommentere bilder, man kan kun dele med venner, og man kan ikke fjerne venner.
Når man taster inn alder ved registrering, må man legge inn foresattes e-postadresse om alder er under 13. Foresatte må så godta, og i tillegg fpr man kopi av alt som avkommet legger ut på Kuddle.

Vi har nettopp tatt den i bruk her i hjemmet, så erfaringene er det ikke mange av enda, men det er verdt et forsøk. Som bonus slipper man å lyve på alderen, slik mange, desverre, gjør på Facebook, Snap og Instagram.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 20:59   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kuddle - instagram for barn

Er det noen som har erfaring med Kuddle?

Snuppa (snart 10 år) maser og maser om instagram. Der har jeg sagt nei, men jeg vurderer å tillate Kuddle isteden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 22:22   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.245
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kuddle - instagram for barn

Lillebror og jeg har den. Han syntes det var gøy i to dager så gadd han ikke mer. Hvis vennene hans hadde hatt den så tror jeg han hadde brukt den. Jeg får epost når han poster et bilde, og jeg kan slette det via en link i eposten dersom jeg synes det er upassende. Det er ikke mulig å legge inn tekst til bildet og ikke mulig å kommentere.

Det er nok en grei erstatning for Instagram hvis venninnene også har den, men den er helt ubrukelig hvis hun er den eneste eller en av noen få som har den.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 22:55   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kuddle - instagram for barn

OK. Da tenker jeg at jeg lar henne få lov. Og så gjenstår det å se om noen av vennene slenger seg på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no