Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Strikking] Hvordan oppbevarer du strikketøyet ditt?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-14, 11:05   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Strikking] Hvordan oppbevarer du strikketøyet ditt?

Jeg innrømmer det, jeg er totalt hekta og prøve å snike inn litt strikking over alt. Jeg har tenkt å skaffe meg en fin kurv til å ha strikketøyet i hjemme, men jeg er ikke helt begeistret for å bruke plastikkposer til transport av strikketøy i vesken. Så - hvordan oppbevarer du strikketøyet ditt? Både hjemme og når du har det med deg?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 11:08   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Hvordan oppbevarer du strikketøyet ditt?

Hjemme har jeg en kurv stående med det håndarbeidet jeg til enhver tid holder på med. Jeg strikker/hekler aldri når jeg er ute av huset, annet enn hvis jeg skal på flere dagers familiebesøk e.l. og da tar jeg det bare med i en plastpose. En jeg kjenner heklet seg en fin håndarbeidsveske til å ha med ut av huset.

Gammel 11-11-14, 11:13   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overalt og til alle andre familiemedlemmers frustrasjon. Var det det du ville høre?

Jeg har nå fått en hylle i seksjonen hvor jeg skal kunne ha pågående strikketøy (for jeg har jo aldri bare ett prosjekt om gangen). Garn forsøker jeg å oppbevare i en svær, svær eske inne på rommet mitt/vårt.

Gammel 11-11-14, 11:21   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger aller mest tips til hvor jeg kan finne en fin (tøy)pose til transport av strikketøy. Jeg tror jeg skal klare å finne en fin kurv på Åhlens til pågående prosjekter. Og tenker at gjennomsiktige plastbokser kanskje er fint til oppbevaring av garn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 11:22   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Hjemme i diverse kurver. Prosjekter som tar tid eller som jeg frakter rundt på har jeg i tøyposer. De jeg har er egentlig til klær/skittentøy/sko og har fulgt med noe jeg kjøpte en gang, men jeg trenger flere, og tenkte å teste ut posene fra pickles.

Gammel 11-11-14, 11:23   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker grønt Kiwi-handlenett i stoff, eller en Baggu, eller en plastpose i en veske eller... Jadda, det er mange i fluks.

Gammel 11-11-14, 11:26   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Her.. Prosjektbag fra pickles.no.

Gammel 11-11-14, 11:26   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og tenker at gjennomsiktige plastbokser kanskje er fint til oppbevaring av garn.

Jeg har mitt i Drönakurver i en Expedit/Kallax-hylle fra Ikea. Hyllen står i kjellerstua. Før det lå det bare i digre poser i et hjørne, men endelig har jeg fått orden. Jeg holder også på med flere ting samtidig, men det er god plass i kurven.

Gammel 11-11-14, 11:37   #9
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Skal vi se. På stua, mellom tv-benken og veggen står det en stor blå "Kurvgreie". Oppi der er det diverse. Oppå der igjen står en sånn typisk "Piknik-kurv" kurv - med ting oppi. Og oppå DER igjen ligger et par plastposer og tøyposer.
I to bokser i tv-benken (en expedit) er det strikkegreier.
Og i en expedit i gangen er det fire kurver med diverse.

Også har jeg et strikketøy i veska.
Og noen på skrivebordet.
Og noen bedrollere med garn i kjelleren.

Har som oftest strikketøyet i diverse tøyposer.

Sa noen kaos?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 11:40   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Hjemme ligger strikketøyet på toppen av sofaen.

Jeg anbefaler toalettmappe-aktig veske til frakt av strikketøy og offentlig strikking:
http://epla.no/handlaget/produkter/672810/

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 11:41   #11
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Mitt store problem er strikkepinner.

Jeg lager system på system, men roter de bort og har de slengende både her og der. Jeg er veldig lite flink til å følge opp systemene liksom.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 11:54   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sydd flere små nett, spesielt beregnet til strikketøy, sånn at jeg kan ha nettet på armen når jeg strikker på fotballbanen, stranden, i møter ol.

Gammel 11-11-14, 12:00   #13
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg syr strikketøyposer.

Gammel 11-11-14, 12:06   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stoffposer med et strikkeprosjekt i hver (type de man kan få i finere butikker), også har jeg en stoffpose til alle de andre pinnene, nålene, målebånd etc. Garnet ligger i to store plastbokser fra Ikea.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:13   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strødd overalt.
Inklusive to kurver, en haug med stoffposer jeg har sydd til formålet osv.

Gammel 11-11-14, 13:26   #16
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal vi se;
* i ei diger kiste på stua
* i to trådskuffer på soverommet
* i ei kurv på stua
* i ei veske og i en veskebag som jeg drasser rundt på
* i et uvisst antall coop-bæreposer litt overalt.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:32   #17
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en puff med garn i, og denne veska til strikketøy jeg holder på med.

Gammel 11-11-14, 13:45   #18
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en som er helt som denne uten knapp. Fra Shamu. Det er favorittstrikkeveska I tillegg har jeg ett stoffnett med sitater fra House MD som brukes som strikkenett.

Gammel 11-11-14, 19:52   #19
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg har en puff med garn i, og denne veska til strikketøy jeg holder på med.

Den var fin! Hvor er den kjøpt?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 20:00   #20
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Den var fin! Hvor er den kjøpt?

Jeg syr dem selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.