Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alternativer til bunad i bryllup når man er gravid

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-15, 08:50   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alternativer til bunad i bryllup når man er gravid

Jeg skal i et bryllup i mars der antrekket er mørk dress/bunad. Det hadde vært helt supert til vanlig, festen er på en fjellstue og bunad er perfekt. Men å komme inn i den bunaden når jeg er rundt 26 uker på vei, er i overkant optimistisk.

Forslag til antrekk/kjoler (gjerne helt konkret) som kan egne seg isteden?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 09:53   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til bunad i bryllup når man er gravid

Jeg hjalp nettopp ei med å finne gravidkjole. Jeg synes denne var fin:

http://www.zalando.no/boob-design-so...9f007-k11.html

Gammel 16-01-15, 10:12   #3
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hjalp nettopp ei med å finne gravidkjole. Jeg synes denne var fin:

http://www.zalando.no/boob-design-so...9f007-k11.html

Det er jeg enig i. Men er den pyntet nok, synes du? Jeg er så usikker på nivået. Ellers var denne perfekt egentlig. Kan brukes til mye annet også.

Gammel 16-01-15, 10:14   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jeg enig i. Men er den pyntet nok, synes du? Jeg er så usikker på nivået. Ellers var denne perfekt egentlig. Kan brukes til mye annet også.

Jeg tenker du kan stæsje den pyntet nok! Og ellers mener jeg det er poeng til gravide for å møte opp i bryllup i det hele tatt, så de kan komme i hva de vil.

Gammel 16-01-15, 10:14   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tenker du kan stæsje den pyntet nok! Og ellers mener jeg det er poeng til gravide for å møte opp i bryllup i det hele tatt, så de kan komme i hva de vil.

Du har for så vidt rett i det. Og det er som sagt på en fjellstue, så galla passer vel uansett dårlig.

Gammel 16-01-15, 10:41   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde på denne nyttårsaften i fjor. Den går til knærne, har korte ermer, og er rosaaktig. Du kan få den hvis du vil. Kanskje for kort for deg? Kan ta et bedre bilde hvis det er interessant

Sist redigert av Snippa : 16-01-15 kl 14:28.
Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 09:58   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte kjoler herfra og herfra da jeg var i bryllup som gravid.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 10:13   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg kjøpte kjoler herfra og herfra da jeg var i bryllup som gravid.

Det så også aktuelt ut. Tusen takk for tips.

Gammel 16-01-15, 10:56   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Takk for tilbudet, Snippa, men meg i rosa er en katastrofe.

Men dem du lenket til var fine, og absolutt aktuelle. Kjenner jeg vurderer både en av dem og den Niobe lenket til - trenger noe til kvelden før også, det er et helgebryllup (det kunne blitt litt av fest om jeg ikke var gravid altså ).

Gammel 16-01-15, 14:17   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ikke låne en bunad i mer gravidvennlig snitt av noen, da? Jeg brukte min i sjuende måned.

Gammel 16-01-15, 20:31   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Du kan ikke låne en bunad i mer gravidvennlig snitt av noen, da? Jeg brukte min i sjuende måned.

Hm. Da må det være en uten linning for å si det mildt. Linningen og vesten min tillater type + 3 kg og det er det.

Gammel 16-01-15, 17:12   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gravidkjole hengende fra jeg var forlover i bryllupet til Ninnipling. Den er ganske fleksibel i størrelsen, turkis med bling, og kan lånes bort eller selges. Jeg har sur baby og iPhone for øyeblikket, men google "crave maternity aqua sparkle dress", så kommer den opp. Det er vel mer en sommerkjoler, da. Crave maternity hadde en del andre kjoler også, og sendte rimelig raskt fra UK, men det kom jo moms og toll i tillegg.

Gammel 16-01-15, 20:30   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har gravidkjole hengende fra jeg var forlover i bryllupet til Ninnipling. Den er ganske fleksibel i størrelsen, turkis med bling, og kan lånes bort eller selges. Jeg har sur baby og iPhone for øyeblikket, men google "crave maternity aqua sparkle dress", så kommer den opp. Det er vel mer en sommerkjoler, da. Crave maternity hadde en del andre kjoler også, og sendte rimelig raskt fra UK, men det kom jo moms og toll i tillegg.

Lekker kjole! Og takk for tilbudet. Jeg synes kanskje den blir litt bar og sommerlig til anledningen, og håper kanskje finne noe som luner litt mer, men ellers så den veldig fin ut.

Gammel 17-01-15, 09:47   #14
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Noe ala Hallingstakk? Vi har, men er ikke vår egentlig, bare ganske varig utlån fra min tante.

Gammel 17-01-15, 10:54   #15
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns ikke du skal tenke for mye på om kjolen er pyntet nok eller ei når du er gravid. Det kan være vanskelig nok å finne ting som passer da.
Nå brukte jeg forøvrig omtrent bare vanlige klær hele graviditeten så du kan jo kikke etter vanlige kjoler som er litt elastiske for eksempel.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.