Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Aldersvurdering av Beatles

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-14, 13:04   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldersvurdering av Beatles

Vi vurderer å ta med oss ungene på kino for å se Beatles. Ungene er 9,5 og snart 7 år, og filmen har 7-årsgrense.

Jeg er klar over at de ikke akkurat er i målgruppen for filmen, men av diverse årsaker så har vi lyst til at de skal se den allikevel. Men jeg håper at noen som har sett den kan fortelle meg om det er veldig upassende?

Knerten (straks 7) blir pinlig berørt av å se klining på film, men overlever. Snuppa er veldig redd for spøkelser.

Gammel 04-09-14, 13:14   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersvurdering av Beatles

Jeg lurer på det samme. Tenkte å dra med 13- og 15-åringen. 6-åringen blir det kanskje litt kjipere for.

Gammel 04-09-14, 13:16   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13- og 15-åringer hadde jeg ikke vært i tvil om.

Ikke min største heller, så lenge jeg vet at det ikke er spøkelser i den (vi hadde en opplevelse i sommer som var ment å være gøy, men som endte i tragedie).

Gammel 04-09-14, 13:27   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg lurer på det samme. Tenkte å dra med 13- og 15-åringen.

Jeg leste boka da jeg var 11-12, så å ta med en 13 og en 15-åring hadde jeg aldri vurdert som upassende.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 13:51   #5
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, Beatles! Min ungdoms store Bok! Er nesten litt redd for å se filmen. Hører gjerne hva folk synes når dere har sett den!

Gammel 04-09-14, 13:57   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Den har dessverre fått relativt dårlige kritikker. Men innsigelsene går på at det er litt forsiktig. Og sånn sett kan trolig begge ungene mine se den.

Jeg husker også Beatles som en viktig bok i min ungdomstid.

Gammel 04-09-14, 14:17   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Beatles er en viktig bok uansett alder!!

Gammel 04-09-14, 14:27   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal se den i dag, så kan komme med rapportering etterpå.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 14:56   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal også se den, selv om den etter sigende har gått i denne fella:

(Kilde: youtube.com)

Tenkte å ta med 10-åringen og 12-åringen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 15:13   #10
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke skjønne at Beatles, altså selve historien, kan være interessant for en 7-åring? Eller en 9-åring? Men nå er det jo et anseelig antall år siden jeg leste Beatles, så det er mulig jeg bommer.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 15:20   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg kan ikke skjønne at Beatles, altså selve historien, kan være interessant for en 7-åring? Eller en 9-åring? Men nå er det jo et anseelig antall år siden jeg leste Beatles, så det er mulig jeg bommer.

Vi har lyst til å se den av litt andre grunner.

Gammel 04-09-14, 15:22   #12
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har lyst til å se den av litt andre grunner.

Ah, da blir det annerledes.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 15:25   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det jeg lurer på også, Darth. Jeg tenker ikke at filmen kan være upassende for noen, mer kjedelig kanskje? Jeg elsker boka og vil gjerne unngå utålmodige ungdommer i saken.

Gammel 04-09-14, 15:26   #14
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor så den i går og hennes tilbakemelding var at den passet bedre for barn/ungdom enn for voksne... Jeg har ikke hverken sett eller lest, men har nå lastet den ned på Kindle så får jeg lest den.

Sist redigert av Anne : 04-09-14 kl 16:23.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 15:59   #15
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Det er mer en ungdomsfilm enn en film for voksne, men jeg synes det var litt for mye drikking i forhold til å skulle la min åtte- og snart elleve-åring se den.

Gammel 04-09-14, 21:24   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det er mer en ungdomsfilm enn en film for voksne, men jeg synes det var litt for mye drikking i forhold til å skulle la min åtte- og snart elleve-åring se den.

Samme synes jeg. Jeg synes forøvrig at den var veldig søt og selv om jeg ikke er vokst opp i den perioden ble jeg nostalgisk i forhold til min egen ungdomstid.

Tror at 7-åringen her ville synes den var gørrkjedelig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 21:31   #17
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror de vil kjede seg, men ikke bli skremt av noe. Det er litt drikking, type ungdomsfest, og en ikke voldsomt eksplisitt scene hvor noen får juling.

Gammel 05-09-14, 21:54   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Det gikk veldig fint. Snuppa elsket filmen. Tenåringskjærlighet på film er toppen av lykke for henne. Knerten klarte seg bra, og trivdes godt med det som var grunnen til at vi så filmen.

Jeg syntes den var litt enkel.

Min far beskriver den som svært tidsriktig. Han er en dag eldre enn filmens "Kim" og vokste opp i samme oppgang. De hadde vært kompiser hvis Kim hadde vært en ekte person. Min far syntes den var kjedelig, men var glad for å ha sett den allikevel.

Gammel 05-09-14, 22:16   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det var en koselig film, 10-åringen likte den godt. Mannen er den som var mest tilknyttet boka, så han grudde seg for å se den.

Man kan aldri få en hel slik bok med på en sånn film.

Gammel 05-09-14, 22:26   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Man kan aldri få en hel slik bok med på en sånn film.

Det var det faren min sa om og om igjen også. Det er jo ikke akkurat den tynneste boka heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.