Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God linsepuré

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-07, 20:39   #1
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God linsepuré

I dag lagde jeg linsepurè med utgangspunkt i en oppskrift, men siden jeg ikke hadde alle ingrediensene måtte jeg jukse litt. Det ble veldig godt!

1 1/2 liter vann
2 buljongterninger
5 dl røde linser (men man kan sikkert bruke grønne også)
1 finhakket løk
4 fedd finhakket hvitløk
en liten slump appelsinjuice, tilsvarende ca 3-4 ss kanskje?
salt og pepper

Kok opp vannet og buljongterningene, og ta oppi linser, løk og hvitløk når det koker. Rør av og til. Jeg lot de koke i 20 min, da var de passe myke og litt grøtete. Appelsinjuice, salt og pepper tas i rett før det skal spises.

IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 20:41   #2
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God linsepuré

Takk for tips, må prøves!

Gammel 05-06-07, 09:30   #3
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: God linsepuré

Tusen takk for en interessant oppskrift. Jeg har begynt å bli mye mer bevisst på kosthold og helse, og linser og bønner er visst noe som skal brukes i stedet for poteter og ris, har jeg hørt

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.