Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ny oppdagelse: Baukjen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-14, 11:52   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny oppdagelse: Baukjen

Jeg synes Boden har utviklet seg i mer og mer pæreformet retning de siste kolleksjonene. Klærne er rett og slett ikke laget for timeglassfasong og noen ganger er det litt lite rom for pupper. Synd, for kvaliteten og fargene er veldig bra!

Etter å ha sendt tilbake en haug med kjoler fra Zalando som har bydd på samme problem - at de blir for vide i livet og rundt hoftene hvis de passer oventil, i tillegg til at de kanskje er lite tilgivende og altfor tynn jerseykvalitet, at kvaliteten er for dårlig og sømmer er raknet før du prøver de på, at størrelsene varierer enormt og det er oppgitt lite mål så en 36 er for stor og en 40 er for liten - hadde jeg nesten gitt opp.

Men så kom jeg på at jeg hadde hørt rykter om at Isabella Oliver som lager de aller fineste gravidkjolene har et merke for ikke-gravide. Jeg hadde en kjole fra Isabella Oliver da jeg var gravid med toern, i helt fantastisk solid jerseykvalitet.

Jeg klarte å spore opp nettbutikken og hoi! Salg!

Baukjen.com heter butikken og der har de en "What's my size?" ved siden av klærne, der du kan plotte inn høyde, mål og hvordan du liker klærne, trange, løse eller midt i mellom. Klærne kan dresses opp og ned med tilbehør og for min del er dette de kjolene jeg har lett etter en stund. Sånne jeg kan bruke på kontoret, på fest og hjemme, alt etter tilbehør.

Her er de kjolene jeg har kjøpt:

Sist redigert av Harriet Vane : 05-07-14 kl 12:04.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 11:56   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny oppdagelse: Baukjen

De var kjempefine Ofte blir kjoler jeg bestiller for lange for meg (1.60) Jeg kler best kjoler som er et lite stykke over kneet. Får prøve å bestille etter ferien.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 12:01   #3
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Ser veldig bra ut - akkurat slik type kjoler bruker jeg masse av, de er veldig anvendelige og jeg føler meg akkurat passe damete avhengig av tilbehøret. Ser ut til at kvaliteten er god også, det synes jeg er ganske vesentlig for denne type kjole.
Et annet tips er kjolene i jersey fra Ralph Laurens undermerke Lauren, dette er kjoler jeg bruker igjen og igjen. God kvalitet, veldig flatterende passform. Det er fullt mulig å gjøre gode kjøp på ebay, jeg har aldri betalt mer enn rundt 400 kroner(med porto) for en slik kjole, gjerne fra ebaybutikken BHFO.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 12:02   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 162 med "lange" ben. Altså lange til å være 162. Den siste er ingen kjole jeg ville gått med på jobben uten litt tette strømpebukser, men gjerne hjemme eller på ferie.

Veldig god kvalitet i jerseyen, Drømmedama.

Gammel 05-07-14, 12:13   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boden pæreformet? For meg er kjolene for rette i fasongen, men det skal sies at det er en stund siden forrige bomkjøp nå. De mangler midje og har for mye stoff over magen.

Gammel 05-07-14, 12:31   #6
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Fine, men er de særlig tilgivende egentlig? Jersey legger seg vel bare inni alle bulkene? :bulkete: Det hjelper vel noe med underkjole da sikkert men.

Gammel 05-07-14, 12:41   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, de var kjempefine! Særlig den nederste. Jeg er også 161-162, og de fleste kjoler blir akkurat litt for lange. Utenom Desigual, men det hadde vært kjekt med noe litt "roligere".

Gammel 05-07-14, 13:22   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Veldig fine!! Litt for tettsittende for bulkemagen min, jeg er timeglass med bulk foran. Men jobber med saken! Men er de for korte for meg da? Jeg er 174.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 14:15   #9
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Fine kjoler! Jeg er også rundt 162 så jeg følger med i tråden for å se hvor lange de er på

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 15:30   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Elinblu: boden: jo, de er vide i livet og for meg er de altfor vide rundt hoftene.

Wix: det er enorm forskjell på kvalitet i jersey. Denne glatter ut og holder inn. Super.

Gammel 05-07-14, 17:10   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, så fine!

Jeg lurer også på kvaliteten, for man ser jo tydelig magekonturene til modellen, som er lite bulkete (selvsagt). Men om du sier de er i tilgivende stoff så kanskje jeg skal gi det et forsøk?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 18:53   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Fine!

Gammel 06-07-14, 12:21   #13
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er 162 med "lange" ben. Altså lange til å være 162. Den siste er ingen kjole jeg ville gått med på jobben uten litt tette strømpebukser, men gjerne hjemme eller på ferie.

Veldig god kvalitet i jerseyen, Drømmedama.

Jeg har også lange bein, men som Niobe sier så blir ofte kjolene litt for lange. Så derfor er det på sin plass å se noen bilder av deg i de fine kjolene sånn en gang om du føler for det

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 12:31   #14
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig fine, men kan virkelig aldri se for meg at de sitter pent på sånne som meg som er 160. Selv med høye hæler.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 17:28   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Likte veldig godt kjole nr. 2 i formen, den omslagskjolen med v-hals. Men synes også det ser ut som at stoffet er veldig tynt?

Gammel 06-07-14, 19:01   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Lurer også på om det for det meste er tynt jerseystoff? Jeg takler rett og slett ikke jersey.

Gammel 06-07-14, 19:13   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Ikke tynt stoff.

Skal ta en fotosession en dag.

Gammel 06-07-14, 23:52   #18
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjole 2 var skikkelig fin! Ytterst skeptisk til jersey ja - det klenger seg inn på feil plasser syns eg, men joda, det er vel forskjel på kvalitet.

Boden er supert for meg -men eg er litt over snittet både i høgde og bredde

Gammel 07-07-14, 12:27   #19
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Kjempefint snitt på kjolene. Googler jersey nå. Det er ikke kunststoff vel?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 12:32   #20
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Det finnes jersey, og det finnes jersey.

Det er ingenting som får meg til å se så bomsete ut som slapp jersey, men samtidig har jeg noen kjoler i jersey-stoff med "litt hold i" som sitter som et skudd.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.