|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Curlingkone
|
![]() Hjelp til strikkeoppskrift fra Samsøe babyhefte!Sitter fast i en strikkeoppskrift jeg.
![]() |
#2 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hjelp til strikkeoppskrift fra Samsøe babyhefte!Du skal felle av til erme på annenhver pinne, med tre masker første felling, to masker på andre felling og så en maske på resten av fellingene, totalt fem ganger. Samtidig feller du halsåpning på den andre siden av forstykket.
![]() |
![]() |
#4 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hjelp til strikkeoppskrift fra Samsøe babyhefte!Har ikke regna over? Skal vi se... Jeg får 17 masker igjen, men du skal jo alt ha begynt på halsfelling, ser det ut som, så det stemmer vel om en av de tretten fellingene til hals allerede er unnagjort.
![]() |
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hjelp til strikkeoppskrift fra Samsøe babyhefte!Det er allrede fellt av fire ganger ved v-halsen på denne jakken. Men kan jukse det til kanskje. Syns bare det var litt rart, så måtte spørre her.
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hjelp til strikkeoppskrift fra Samsøe babyhefte!Ja, da høres det nesten ut som det er en feil et sted, enten i oppskriften eller tidligere i arbeidet. Jeg er ikke noen ekspert akkurat, da, så jeg kan jo ta feil. Jeg har bare strikka et par jakker til voksen med tilsvarende type felling, men fikk det til å stemme da.
![]() |
![]() |
#7 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hjelp til strikkeoppskrift fra Samsøe babyhefte!Nei vent, det må jo stemme? Hvis du har felt fire ganger alt har du ni igjen i den siden og åtte i den andre = 17. 35-17=18. Det stemmer. Sorry forvirring, jeg har sånn hyperemesishjerne om dagen.
![]() |
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hjelp til strikkeoppskrift fra Samsøe babyhefte!
Ja, du sitter igjen med 18 etter å gjort alle fellingene!
![]() |
![]() |
|
|