|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Filmer sett i 2013
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08 Sist redigert av Mirasol : 01-01-13 kl 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Filmer sett i 2013Jeg kommer i år, som i fjor, til å føre opp hele sesonger av serier når jeg har sett alle episodene.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 07-01-13 kl 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Filmer sett i 2013Januar:
2001, 2005, 2020 Sist redigert av Pasta : 29-12-13 kl 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Filmer sett i 20131. 1/1: Grusomme meg. TV-film. Tidtrøyte mens jeg trente.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Filmer sett i 20131. Piranha 2 - 1 var helt ok, denne ikke så bra Sist redigert av Nip : 13-01-13 kl 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Filmer sett i 20131. 1/1: Grusomme meg. TV-film. Tidtrøyte mens jeg trente.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Filmer sett i 20131. Sherlock Holmes - Fikk ikke med meg så mye,pga hylende baby Sist redigert av carmenzita : 03-02-13 kl 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Filmer sett i 20131. Life of Pi. Jeg leste romanen da den var ganske ny, og husker fremdeles de viktigste bitene av den ganske levende. Og hovedinnvendingen min mot filmen er vel egentlig at den er smått unødvendig, all den tid den tilfører såpass lite nytt til en allerede fargerik og dramatisk historie. Men den er visuelt aldeles fantastisk, og den vel egentlige hovedpersonen, Richard Parker, er en seier for datagenerert grafikk som går sømløst inn i de hyperrealistiske 3D-bildene. Jeg er ikke begeistret for 3D-film, men må innrømme at i denne filmen har effekten en funksjon, i de mange nesten psykedeliske havscenene, der drøm, virkelighet og hallusinasjoner går over i hverandre. Og dette passer i grunnen også godt som illustrasjon til temaet om hvordan virkeligheten kan formidles via historiefortelling, og om religionens rolle i forhold til vitenskapens rolle, så da er kanskje ikke filmen så unødvendig som jeg først tenkte likevel? Både dramatisk, storslått og underholdende er den i alle fall, og jeg mistenker at den er ment mer seriøs og mindre morsom enn deler av publikum så ut til å mene. Men det er jo alltid risikoen ved å sende verket sitt ut i verden.
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Filmer sett i 20131. Shame: Gjensyn. En av mine topp tre-filmer fra i fjor, og den tålte et gjensyn. Jeg tolket en del scener annerledes nå, og det er jo interessant. Jeg synes filmen er vond, vond, vond og aldri har jeg sett noen noen uttrykke så mye lidelse bare gjennom blikket. Enste minus er Sissy. Jeg likte henne ikke første gang jeg så filmen, og jeg likte henne ikke noe bedre denne gang. Jeg synes hun blir litt klisjéaktig som rollefigur.
![]() |
#12 |
wizzzard
|
![]() Sv: Filmer sett i 20131. 9
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal. Sist redigert av Effie : 08-01-13 kl 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Filmer sett i 20131. Game of thrones. Første sesong. Jeg er jo ganske treig, men nå har jeg endelig sett. Gleder meg til fortsettelsen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Filmer sett i 2013Januar:
![]() |
![]() |
#15 |
En Som Trener
|
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Filmer sett i 20131. Shame: Gjensyn. En av mine topp tre-filmer fra i fjor, og den tålte et gjensyn. Jeg tolket en del scener annerledes nå, og det er jo interessant. Jeg synes filmen er vond, vond, vond og aldri har jeg sett noen noen uttrykke så mye lidelse bare gjennom blikket. Enste minus er Sissy. Jeg likte henne ikke første gang jeg så filmen, og jeg likte henne ikke noe bedre denne gang. Jeg synes hun blir litt klisjéaktig som rollefigur.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Filmer sett i 20131. Life of Pi. Jeg leste romanen da den var ganske ny, og husker fremdeles de viktigste bitene av den ganske levende. Og hovedinnvendingen min mot filmen er vel egentlig at den er smått unødvendig, all den tid den tilfører såpass lite nytt til en allerede fargerik og dramatisk historie. Men den er visuelt aldeles fantastisk, og den vel egentlige hovedpersonen, Richard Parker, er en seier for datagenerert grafikk som går sømløst inn i de hyperrealistiske 3D-bildene. Jeg er ikke begeistret for 3D-film, men må innrømme at i denne filmen har effekten en funksjon, i de mange nesten psykedeliske havscenene, der drøm, virkelighet og hallusinasjoner går over i hverandre. Og dette passer i grunnen også godt som illustrasjon til temaet om hvordan virkeligheten kan formidles via historiefortelling, og om religionens rolle i forhold til vitenskapens rolle, så da er kanskje ikke filmen så unødvendig som jeg først tenkte likevel? Både dramatisk, storslått og underholdende er den i alle fall, og jeg mistenker at den er ment mer seriøs og mindre morsom enn deler av publikum så ut til å mene. Men det er jo alltid risikoen ved å sende verket sitt ut i verden.
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Filmer sett i 2013Lager en liste, jeg også. Det går nok aller mest i filmer hjemme som gutta også kan se.
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. ![]() Sist redigert av GinaK : 28-01-13 kl 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
En Som Trener
|
![]() |
|
|