Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2013

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 17:20   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Filmer sett i 2013

Godt nytt filmår!!

Gammel 01-01-13, 18:48   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2013

1. 1/1: Grusomme meg. TV-film. Tidtrøyte mens jeg trente.
2. 1/1: Det regner kjøttboller. TV-film. Egentlig mest bakgrunnsstøy og en gjenganger.
3. 1/1: Olsenbandens siste bedrifter. TV-film. Moro å se disse gamle filmene
4. 1/1: Fjellbackamorden: Øynene som ser. TV-film. Trodde jeg hadde lest alt av Läckberg, men denne var ny for meg.

Sist redigert av Mirasol : 01-01-13 kl 22:39.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 21:26   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer i år, som i fjor, til å føre opp hele sesonger av serier når jeg har sett alle episodene.

Januar
1. TopGun. Actiondrama 1986. Gjensyn med en av yndlingene mine fra barndom/ungdom. Ingen høydare, men den underholder meg, hver gang. TV.
2. The Bounty Hunter. Actionkomedie 2010. Også et gjensyn, og ikke stort mer å si enn at det er grei tidtrøyte når man ligger og sløver på sofaen. TV.

Sist redigert av Bomull : 07-01-13 kl 13:18.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 20:40   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Januar:
1. En shopoholikers bekjennelser. Denne har jeg da sett før? Gjorde altså ikke så veldig inntrykk på meg. DVD.
2. True Blood, sesong 1. Litt treig start, men så ble jeg hektet. Dvd.
3. True Blood, sesong 2. Dette går ut over både oppfølging av barn og nattesøvn. Dvd.
4. True Blood, sesong 3. Nedtur etter sesong 2, men jeg er enda hekta. Dvd.
5. Life happens. Søt film. Dvd.
6. Crazy, stupid love. Ganske klassisk amerikansk komedie. Perfekt for en søndag i horisontalen. Ryan Gosling ser jo bra ut! Dvd.
7. To Rome with love. Jeg elsket Midnight in Paris og ble litt skuffet over denne "oppfølgeren". Men en fin og koselig film. Woody Allen selv spiller en morsom figur. Streaming.
8. Glee, sesong 1. Dette blir jeg glad av å se. Dvd.
9. Elsk meg igjen. Rørende film. Dvd.
10. Snabba cash. Meningsløs film. Tv-opptak.
11. True blood, sesong 4. Vampyrer, feer og varulver er greit, men med heksene har det tatt litt av. Spennende, men litt for mye av det gode. Dvd.
12. Nawals hemmelighet. Veldig bra film om et tvillingpar som må grave i morens fortid i midt-Østen. Dvd.
13. Moneyball. Jeg hadde få forventninger, men dette var en god film. Brad Pitt som baseball-direktør. Dvd.
14. Glee, sesong 2. Jeg elsker denne serien.

Februar:
15. Notting Hill. Tv-opptak.
16. Love actually. Tv-opptak.
17. Dexter, sesong 6. Spennende! Dvd.
18. Mission Impossible - Ghost Protocol. Helt ok action. Dvd.
19. The Grey. Dyster og naken. Dvd.
20. The cabin in the woods. Drittfilm. Dvd.
21. Hvidstengruppen. Spennende og rørende. Dvd.
22. Total recall. Joda, helt grei film. Dvd.
23. The impossible. Grusom film! Streaming.
24. Kon Tiki. God film. Streaming.
25. Glee, sesong 3. Dvd.
26. The Tall Man. Bedre enn jeg først trodde.
27. Reigns of assassins. God historie, men i overkant mye flyvende kung fu. Dvd.
28. Anna Karenina. Jeg ble skuffet og ventet mest på slutten. Kino.
29. Sucker Punch. Tull. Dvd.
30. 28 dager senere. Skikkelig ekkel, men spennende film.

Mars:
31. One for the money. Helt ok komedie. Boken av Janet Evanovic er morsom. Dvd.
32. Moonrise Kingdom. Jeg prøver å finne de rette ordene, men klarer ikke. Denne filmen må sees. Både 11 åringen og jeg digget den. Veldig annerledes film. Dvd.
33. No strings attatched. Helt grei romantisk komedie. Dvd.
34. Broen, sesong 1. Veldig bra serie! Dvd.
35. Snabba cash 2. Kjedelig! Dvd.
36. Victoria. Jeg likte filmen veldig godt. Kino.
37. Hypnotisøren. Spennend og ganske tro mot boken. Dvd.
38. Stolen. Standard action med Nickolas Cage. Helt på det jevne. Dvd.
39. Uskyld. Veldig spesiell norsk film. På den ene siden gripende og god, på den andre siden ekkel og sær. Dvd.
40. To liv. Gripende film. Dvd.
41. Croods. Fantastisk morsom! Kino.
42. A cindarella story. Enda en film i rekken av high school filmer. Dvd.
43. Änglagård, sommeren etter. Morsom og koselig. Tv-opptak.
44. Änglagård, alle gode ting er tre. Beste av de tre filmene. Tv-opptak.

April:
45. Fjällbackamordene. Jeg irriterer meg mest over den politimannens mangel på taushetsplikt. Er det andre regler i Sverige? Han burde hatt sparken fra jobben sin. Tv.
46. Schmokk. Hysterisk morsomt. Dvd.
47. Into the white. Ganske rørende film faktisk. Viaplay.
48. Nattsvermeren. Gjensyn med en fantastisk god film. Dvd.
49. Utdrikningslaget. Som min venn sa: "En veldig lang historie om en kjole". Dvd.
50. Colombiana. Klarte ikke å ta filmen alvorlig. Irriterte meg over alt. Viaplay.
51. The other woman. Rørende, fin film. Viaplay.
52. Step up-revolution. Kjedelig handling, fantastisk dans og musikk. Dvd.
53. Battleship. Utrolig bra film i sjangeren. Gode effekter. Dvd.
54. Mr. Selfridge. Helt ok tv-serie.

Mai:
55. De urørlige. Fantastisk film! Denne må sees! Viaplay.
56. Dunderland. Morsomt fordi det er i kjente omgivelser. Ellers en flopp av en film. Dvd.
57. Vampire Diaries, sesong 4. Både opp- og nedturer. Tv.

Juni:
58. True Blood, sesong 5. En blanding av spennende og sykt! Dvd.
59. Epic. Søt familiefilm. Litt skummel for lettskremt 7 åring. Kino.
60. Bates Motel, sesong 1. Kul og creepy serie. Tv.
61. Rive-Rolf. Morsom film. Alle likte den. Dvd.
62. Karsten og Petra blir bestevenner. Ikke akkurat mitt førstevalg av film. Hyggelig oh veldig PK. Dvd.
63. Hotel Transylvania. Utrolig morsom film. Dvd.
64. The Punisher. Standard action. Tv.
65. Albert Nobbs. En rørende film. Dvd.
66. Parker. Kjedelig action. Viaplay.
67. Basic instinct. Gjensyn etter mage år. Ikke så fantastisk som jeg husker. Dvd.

Juli:
68. In Time. Egentlig en spennende ide å lage film av, men jeg syns historien ble kvalt av et idiotisk forhold mellom hovedpersonene. Dvd.
69. Die Hard. Morsomt gjensyn. Faktisk like bra 25 år etter. Tv-opptak.
70. Never let me go. Vi følger Ruth, Kathy og Tommy fra barn til voksne. De blir oppfostret på den engelske landsbygda utelukkende for å bli organdonorer. Så nydelig filming, musikk og stemning. Og så grusomt følelsesladet og trist. Lenge siden en film rørte meg så mye på godt og vondt. Dvd.
71. Grusomme meg 2. Morsom. Vi likte den alle tre. Men 3D irriterer meg. Kino.
72. 10 ting jeg hater ved deg. Søt film, men ikke så ulik mange andre. Viaplay.
73. Snow white and the huntsman. Faktisk en ganske spennende eventyrfilm. Viaplay.
74. Fire with fire. Ganske spennende film som ble helt ødelagt på slutten av en tåpelig kvinne og en klisje av en kjærlighetshistorie. Streaming.
75. Animal Kingdom. J sin mor dør i overdose og har må flytte sammen med bestemor og gangster-onklene sine. De lever i en tøff verden og J må ta noen vanskelige valg. Gripende film. Dvd.

August:
76. Going the distance. Sett før. Helt ok film. Viaplay.
77. Danny the Dog. Sett før. Jeg elsker den filmen! Viaplay.
78. Take shelter. En mann med kone og døv datter begynner å drømme om en storm. Virkelig den mest meningsløse og kjedelige filmen jeg noensinne har sett. Viaplay.
79. X-men, first class. Mange gjensyn for tiden. Dette er forhistorien til x- men. Jeg liker denne sjangeren. Viaplay.
80. Lars and the real girl. Nok et gjensyn. Dette er en fin film om psykisk sykdom og nestekjærlighet. Tv.

September:
81. Blood Diamond. Enda et gjensyn med en grusom og meget god film. Dvd.
82. The Walking Dead. Sesong 1. Komisk serie. Viaplay.
83. Vi må snakke om Kevin. Huff, for en grusom film. Det var mange følelser som raste gjennom kropp og hode underveis i denne filmen. Sterk film med fabelaktige skuespillere. Dvd.
84. New years eve. Åh, denne var romantisk, søt og morsom. Dvd.
85. The great and powerful Oz. Underholdende og spennende eventyr. Dvd.
86. Vanære. Filmen var like sær som boken, men det er allikevel noe i både filmen og boken som fenger meg. Tv.
87. Sinister. Grøss irriterer meg noe grusomt. Hvorfor slår de ikke på lyset, hvorfor låser de ikke døren, hvorfor oppsøker de fare alene. Denne filmen er ikke et unntak. Jeg blir mer irritert enn redd. Viaplay.
88. The rise of the planet of the apes. Helt grei underholdning. Viaplay.
89. Drageløperen. Huff, som jeg gråter av den filmen. Viaplay.
90. True Blood, sesong 6. CMore.

Oktober:
91. Solsidan, sesong 1. Morsomt, men litt pinlig. CMore.
92. The Walking Dead, sesong 2. Spennende! Viaplay.
93. Solsidan, sesong 2. Fortsatt morsomt. CMore
94. W.E. Århundrets kjærlighetshistorie. Parallelle historier. En kvinne i nåtiden er opphengt i historien om Wallis og Edvard. Fått jevnt over mye dårlige kritikker, men jeg likte filmingen og detaljene. Den moderne historien var fin, men jeg savnet følelsene mellom W og E.
95. Dawn of the dead (2004). Underholdende. Jeg liker zoombier for tiden.
96. Beasts of the southern wild. Så trist og rørende, og så fantastisk samspill mellom far og datter. Hun var fem år under innspilling? Hvordan kan det være mulig?
97. Saw. Skikkelig nervepirrende og ekkel film.
98. Saw 2. Ekkelt spennende.
99. Saw 3. Enda mer nervepirrende og kvalmende.
100. Saw 4.
101. Saw 5.
102. Saw 6. Helg med forstuet fot har forårsaket denne galskapen. Det er facinerende, men grusomt. Lurer på hvordan noen kan komme på så mye terror. Viaplay.
103. P.S. I love you. Måtte ha litt motvekt til all galskapen. Veldig rørende film. Viaplay.
104. Maximum conviction. Action med Steven Segal. Ikke akkurat mitt førstevalg, men helt ok film i sjangeren. Viaplay.
105. Glee, sesong 4. Veldig hyggelig serie. Dvd.
106. The perks of being a wallflower. Fantastisk film! Dvd.
107. The Texas chainsaw massacre. Dette var bare ekkelt og ubehagelig. Viaplay.

November:
108. Red state. Dårligste filmen jeg noensinne har sett. Viaplay.
109. Don't be afraid of the dark. Skikkelig elendig skrekkfilm og alver/vetter som lever av barnetenner. Nest dårligste filmen jeg har sett. Viaplay.
110. The walking dead, sesong 3. Har sett hele sesongen i helgen og elsker den! Den har alt!
111. Broen, sesong 2. Jeg ble faktisk litt lei av Saga, syns det ble litt overspilt. Men ellers et spennende plot. Ikke morsomt med uavklarte avslutninger.
112. The haunting in Connecticut 2. Drittfilm!

Desember:
113. Polarekspressen. Koselig julefilm.
114. Jack Reacher. Skuffende og kjedelig.
115. The expendables. Litt flaut, men denne filmen var kul. Artig med gjensyn med gamle helter.
116. The hit list. Denne filmen hadde nerve. Spennende!
117. Laksefiske i Jemen. Koselig film, men sikkert fort glemt.
118. G.I. Joe - Retaliation. Dette er kult. Tøffe effekter og ganske vittig humor.
119. Sommerbryllup i Italia. Helt ok film.
120. Jag etter vind. God historie, velspilt, nydelig natur og morsom humor.
121. Love actually. Gjensyn, igjen. Alltid like koselig.
122. Lotta i Bråkmakergata. Koselig familiefilm.
123. E.T. Enda et fint gjensyn.
124. Fornuft og følelser. Jeg elsker denne filmen med Hugh Grant og Emma Thompson. Tv.
125. Take this waltz. Åh, for en nydelig film. Og den passet perfekt til sinnsstemningen jeg var i når jeg så den.
126. Straw dogs. Nervepirrende og ekkel thriller.
127. The Blacklist. Halve sesong 1. Kjedelig!
128. Hemlock Grove, sesong 1. Spennende!

Sist redigert av Pasta : 29-12-13 kl 21:36.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:06   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

2. 1/1: Det regner kjøttboller. TV-film. Egentlig mest bakgrunnsstøy og en gjenganger.
4. 1/1: Fjellbackamorden: Øynene som ser. TV-film. Trodde jeg hadde lest alt av Läckberg, men denne var ny for meg.
5. 2/1: Olsenbanden for full musikk. TV-film. Overdose av disse karene nå egentlig!
6. 4/1: Varg Veum: Kalde hjerter. DVD. Bra film, en av de bedre Veum-filmene.

Gammel 05-01-13, 09:10   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Piranha 2 - 1 var helt ok, denne ikke så bra
2. expect the unexpected - helt ok jentefilm, ikke av de bedre...
3. Historien om PI (kino) - Veldig fin film
4. Moonrise Kingdom - komedie - skikkelig sær og bra film

Sist redigert av Nip : 13-01-13 kl 08:42.
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 12:51   #7
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

5. 2/1: Olsenbanden for full musikk. TV-film. Overdose av disse karene nå egentlig!
7. 4/1: Tomme tønner 2: Det brune gullet. DVD. Ingen høydare.

Gammel 05-01-13, 12:55   #8
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Sherlock Holmes - Fikk ikke med meg så mye,pga hylende baby
2. Happyfeet 2 - liker pingviner
3. Madagaskar - ler nesten like mye som poden
4. The Five year engagement - tidtrøyte
5. XXX - Vin Diesel er jo kjekk å se på.
6. Sliding doors - Tidtrøyte.
7. New year`s eve - Fin film.

Sist redigert av carmenzita : 03-02-13 kl 12:09.
carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 15:02   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Life of Pi. Jeg leste romanen da den var ganske ny, og husker fremdeles de viktigste bitene av den ganske levende. Og hovedinnvendingen min mot filmen er vel egentlig at den er smått unødvendig, all den tid den tilfører såpass lite nytt til en allerede fargerik og dramatisk historie. Men den er visuelt aldeles fantastisk, og den vel egentlige hovedpersonen, Richard Parker, er en seier for datagenerert grafikk som går sømløst inn i de hyperrealistiske 3D-bildene. Jeg er ikke begeistret for 3D-film, men må innrømme at i denne filmen har effekten en funksjon, i de mange nesten psykedeliske havscenene, der drøm, virkelighet og hallusinasjoner går over i hverandre. Og dette passer i grunnen også godt som illustrasjon til temaet om hvordan virkeligheten kan formidles via historiefortelling, og om religionens rolle i forhold til vitenskapens rolle, så da er kanskje ikke filmen så unødvendig som jeg først tenkte likevel? Både dramatisk, storslått og underholdende er den i alle fall, og jeg mistenker at den er ment mer seriøs og mindre morsom enn deler av publikum så ut til å mene. Men det er jo alltid risikoen ved å sende verket sitt ut i verden.

Gammel 06-01-13, 00:24   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Shame: Gjensyn. En av mine topp tre-filmer fra i fjor, og den tålte et gjensyn. Jeg tolket en del scener annerledes nå, og det er jo interessant. Jeg synes filmen er vond, vond, vond og aldri har jeg sett noen noen uttrykke så mye lidelse bare gjennom blikket. Enste minus er Sissy. Jeg likte henne ikke første gang jeg så filmen, og jeg likte henne ikke noe bedre denne gang. Jeg synes hun blir litt klisjéaktig som rollefigur.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:28   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Hobbiten Hva kan jeg si? Alt for mange dverger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:36   #12
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

1. 9
2. The Expendables

Seriar
1. Walking Dead. Sesong 1
2. Black Books. Sesong 1.

Sist redigert av Effie : 08-01-13 kl 17:24.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 02:50   #13
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1. Game of thrones. Første sesong. Jeg er jo ganske treig, men nå har jeg endelig sett. Gleder meg til fortsettelsen!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 09:09   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Januar:

1. Bachelor party Las Vegas - Hjernedød komedie.
2. Legally blond 1 + 2 - Mer hjernedød komedie.
3. Heavyweights (Fat Camp) - Fin men hjernedød komedie.
4. Coneheads - Nostalgisk gjensyn med en av ungdomstidens favoritter.
5. Mean Girls 2 - Mer hjernedødt
6. She's the man - Festlig, men hjernedød

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:58   #15
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

8. 5/1: En helt vanlig dag på jobben. TV-film. Se og hør-filmen, var ikke noe særlig, surfet etter ferier samtidig .

Gammel 07-01-13, 15:30   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Shame: Gjensyn. En av mine topp tre-filmer fra i fjor, og den tålte et gjensyn. Jeg tolket en del scener annerledes nå, og det er jo interessant. Jeg synes filmen er vond, vond, vond og aldri har jeg sett noen noen uttrykke så mye lidelse bare gjennom blikket. Enste minus er Sissy. Jeg likte henne ikke første gang jeg så filmen, og jeg likte henne ikke noe bedre denne gang. Jeg synes hun blir litt klisjéaktig som rollefigur.

2. Silver Linings Playbook: Så denne som overraskelsesfilm på Troll i eske på Cinemateket. Jeg mislikte den, venninna mi synes den var helt ok og mannen min elsket den. Jeg syntes Bradley Cooper spilte bra, men jeg likte rett og slett ikke historien. Den var veldig forutsigbar og syltynn og jeg klarte ikke å fenges av verken handlingen eller personene. Det beste med hele filmen var da de spilte Bob Dylans The Girl from the North Country.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:26   #17
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Januar
1. Rio. En film som får meg i godt humør.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 00:50   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Life of Pi. Jeg leste romanen da den var ganske ny, og husker fremdeles de viktigste bitene av den ganske levende. Og hovedinnvendingen min mot filmen er vel egentlig at den er smått unødvendig, all den tid den tilfører såpass lite nytt til en allerede fargerik og dramatisk historie. Men den er visuelt aldeles fantastisk, og den vel egentlige hovedpersonen, Richard Parker, er en seier for datagenerert grafikk som går sømløst inn i de hyperrealistiske 3D-bildene. Jeg er ikke begeistret for 3D-film, men må innrømme at i denne filmen har effekten en funksjon, i de mange nesten psykedeliske havscenene, der drøm, virkelighet og hallusinasjoner går over i hverandre. Og dette passer i grunnen også godt som illustrasjon til temaet om hvordan virkeligheten kan formidles via historiefortelling, og om religionens rolle i forhold til vitenskapens rolle, så da er kanskje ikke filmen så unødvendig som jeg først tenkte likevel? Både dramatisk, storslått og underholdende er den i alle fall, og jeg mistenker at den er ment mer seriøs og mindre morsom enn deler av publikum så ut til å mene. Men det er jo alltid risikoen ved å sende verket sitt ut i verden.

2. Killing Them Softly. Andrew Dominik lager nok en film der han demonstrerer hvor kjekk Brad Pitt er, til og med som avstumpet morder. Jeg var fornøyd nok med dette til å skrive en egen bloggpost om resultatet.

Gammel 10-01-13, 08:51   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lager en liste, jeg også. Det går nok aller mest i filmer hjemme som gutta også kan se.

1. Game of Thrones, 1.sesong. Så den i julen da.
2. Poppers Pingviner med Jim Carrey. Hysterisk komedie.
3. Madagaskar 3. Morsom animasjonsfilm.
4. Ratrace. Komedie. Så den på filmbursdag for 11åringen. Fjåsete film med bla. John Cleese, Rowan Atkinson, Woopi Goldberg. Gutta lo så de skrek så det var et vellykket valg.
5. 2012. Så den med eldstemann og kompis. De synes den var kjempespennende og litt gruskummel...
6. John Carter. Sikkert sett den for 5. gang nå. Gutta digger den, synes ikke den var så ille selv heller. Barsk type å se på hjelper..

Sist redigert av GinaK : 28-01-13 kl 10:05.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 14:21   #20
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

8. 5/1: En helt vanlig dag på jobben. TV-film. Se og hør-filmen, var ikke noe særlig, surfet etter ferier samtidig .
9. 8/1: Free Willy. TV-film. Koselig gjensyn fra egen "barndom". Ungene elsket denne.
10. 9/1: Historien om Desperaux. TV-film. Litt skummel, litt kjedelig og litt fin.
11. 10/1: Kon-Tiki. DVD. Kjapt gjensyn på denne da en syk tiåring ville se den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.