|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Men vil det ikke alltid finnes ting som man faktisk trenger? Som vintersko, dress, regntøy osv.?
![]() |
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Jeg kjøper mye brukt til ungene, og det er nok mye mer jeg kunne funnet brukt om jeg hadde prøvd litt hardere. Har tenkt litt på dette, hva om vi prøvde å ikke kjøpe noe nytt et helt år.. Unntatt ekstremt viktige behov selvfølgelig.... Ville vi klart det? Hadde jeg holdt ut?
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Planen min var å spare penger, man så måtte eldste hå nye joggesko til gymmen og yngste nytt regntøy. Og så ballet det på seg, vintertøyet var for lite og det var alltid noen som måtte ha noe. Og så kom det noen stilige støvletter på salg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Vi kjøper fint lite annet enn bruksting i løpet av året. Handler inn "skikkelig" ett par ganger pr år.
![]() |
#11 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Jeg tenker at man kan heller være mer bevisst på hva man kjøper. Jeg mener, trenger man et par nye sko, så må man jo nesten kjøpe det. Trenger sønnen min ny dress, ja da må det jo kjøpes inn.
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?
Da er det absolutt en FinTing å begrense sløsingen og ikke kjøpe ting man ikke trenger, men full kjøpestopp? Hva om man trenger nye joggesko til barna, vinterdress eller ny lue til en selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Jeg skal prøve å ikke kjøpe klær eller sko til meg selv i august og september. Ungene trenger ofte mer utstyr enn hva jeg gjør. Et år tør jeg ikke prøve på, til det er impulskontrollen altfor svak... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Jeg kunne kanskje klart et år angående meg selv,men til ungene? Nei. De vokser fortsatt fra klær,plagg blir ødelagt,de må ha nye sko osv. Og jeg kjøper ikke brukte sko. Kunne kjøpt pent brukte klær uten problem,men undertøy er ikke aktuelt å kjøpe brukt,så noe ville jeg måttet kjøpe uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Synes ikke vi shopper så mye. Det hjelper nok på at jeg har gutter. Mannen jobber et flott sted og får mye klær/sportsklær/treningsklær og sko så han har sluttet å kjøpe klær selv.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Vi shopper lite og omtrent kun ting vi trenger. Yngste arver en del klær, og så supplerer jeg på med annet når det trengs. Det hender så og si aldri at det kjøpes noe til huset som ikke er nødvendig. Forleden kjøpte jeg støvsuger fordi jeg har flyttet. I det gamle huset hadde jeg sentralstøvsuger.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Er det ingen av dere som har hobbyer dere bruker penger på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?
Jeg bruker MYE penger på både katter og akvarier og ikke minst strikking.
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Jeg hadde shoppestopp nesten et år, helt tilfeldig. Fordi jeg oppdaget etter noen mndr at jeg ikke hadde kjøpt noe nytt til meg selv på lang tid. Det skyldtes nok at jeg var arbeidsledig og derfor ikke "trengte" noe. Så da fant jeg ut at jeg skulle se om jeg klarte hele året uten å kjøpe noe, jeg hadde jo nok i skapet egentlig. Jeg "sprakk" på tunika i anledning ny jobb (salg 99 kr) og julebordkjole (300). Det verste var at det var ikke vanskelig i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?Jeg hadde shoppestopp fra 1. januar til 1.mai i år. For meg selv vel og merke. Det fungerte fint det, ført til at jeg har endret forbruksmønsteret mitt kraftig. Jeg er lite i butikker, bruker tiden på andre ting. Blitt mye mer kritisk til hva jeg kjøper, impulskjøper ikke lenger. Ser jeg noe fint så kjøper jeg ikke med en gang. Venter et par dager for å sjekke om lysten fremdeles er der. Er lysten der fremdels så kan det kjøpes, men utrolig ofte har jeg glemt hva jeg så på i det øyeblikket jeg går hjem.
![]() |
![]() |
|
|