Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-13, 18:02   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?

Evt kun bruktkjøp? Hvordan var i såfall deres erfaringer?

Kjenner dere noen som har gjort det?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 18:06   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her som har prøvd shoppestopp for et år?

Finnes det noen blogger om barnefamilier som har gjort dette?

Gammel 24-07-13, 18:09   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men vil det ikke alltid finnes ting som man faktisk trenger? Som vintersko, dress, regntøy osv.?

Jeg har aldri vurdert noen shoppestopp, men jeg kan jo ikke fordra å shoppe, så jeg kjøper ikke så mye mer enn det vi faktisk trenger. Men alt er jo relativt. "Trenger" i dagens samfunn har ikke et absolutt svar.

Gammel 24-07-13, 18:13   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Jeg kjøper mye brukt til ungene, og det er nok mye mer jeg kunne funnet brukt om jeg hadde prøvd litt hardere. Har tenkt litt på dette, hva om vi prøvde å ikke kjøpe noe nytt et helt år.. Unntatt ekstremt viktige behov selvfølgelig.... Ville vi klart det? Hadde jeg holdt ut?

Lurer derfor på om noen hadde erfaringer å dele.

Gammel 24-07-13, 18:13   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd. Det holdt i 14 dager.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 18:23   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke vitsen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 18:23   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Spare penger og miljøet tenkte jeg da...

Gammel 24-07-13, 18:29   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Planen min var å spare penger, man så måtte eldste hå nye joggesko til gymmen og yngste nytt regntøy. Og så ballet det på seg, vintertøyet var for lite og det var alltid noen som måtte ha noe. Og så kom det noen stilige støvletter på salg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 18:32   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

ja høres ut som noe kunne hendt meg.

Gammel 24-07-13, 18:48   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kjøper fint lite annet enn bruksting i løpet av året. Handler inn "skikkelig" ett par ganger pr år.
Man kan vel ikke kalle det shoppestopp, men vi "fornyer" garderoben skjelden. Mini som er i en veeeldig vokseperiode trenger hyppigere klær enn oss andre, da spesielt sko, så 100% shoppestopp hadde nesten vært misshandling av spesielt føttene hans.

Gammel 24-07-13, 18:50   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at man kan heller være mer bevisst på hva man kjøper. Jeg mener, trenger man et par nye sko, så må man jo nesten kjøpe det. Trenger sønnen min ny dress, ja da må det jo kjøpes inn.
Men man trenger kanskje ikke å kjøpe støvlettene på salg dersom man faktisk ikke har bruk for dem. Eller kjøpe en ny genser bare fordi den var så kul.

Gammel 24-07-13, 21:34   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Spare penger og miljøet tenkte jeg da...

Da er det absolutt en FinTing å begrense sløsingen og ikke kjøpe ting man ikke trenger, men full kjøpestopp? Hva om man trenger nye joggesko til barna, vinterdress eller ny lue til en selv?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 21:37   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal prøve å ikke kjøpe klær eller sko til meg selv i august og september. Ungene trenger ofte mer utstyr enn hva jeg gjør. Et år tør jeg ikke prøve på, til det er impulskontrollen altfor svak...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 21:55   #14
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg kunne kanskje klart et år angående meg selv,men til ungene? Nei. De vokser fortsatt fra klær,plagg blir ødelagt,de må ha nye sko osv. Og jeg kjøper ikke brukte sko. Kunne kjøpt pent brukte klær uten problem,men undertøy er ikke aktuelt å kjøpe brukt,så noe ville jeg måttet kjøpe uansett.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 22:03   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Synes ikke vi shopper så mye. Det hjelper nok på at jeg har gutter. Mannen jobber et flott sted og får mye klær/sportsklær/treningsklær og sko så han har sluttet å kjøpe klær selv.

Gammel 24-07-13, 22:08   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi shopper lite og omtrent kun ting vi trenger. Yngste arver en del klær, og så supplerer jeg på med annet når det trengs. Det hender så og si aldri at det kjøpes noe til huset som ikke er nødvendig. Forleden kjøpte jeg støvsuger fordi jeg har flyttet. I det gamle huset hadde jeg sentralstøvsuger.

Gammel 24-07-13, 22:14   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ingen av dere som har hobbyer dere bruker penger på?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 08:01   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det ingen av dere som har hobbyer dere bruker penger på?

Jeg bruker MYE penger på både katter og akvarier og ikke minst strikking.

Gammel 25-07-13, 09:40   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde shoppestopp nesten et år, helt tilfeldig. Fordi jeg oppdaget etter noen mndr at jeg ikke hadde kjøpt noe nytt til meg selv på lang tid. Det skyldtes nok at jeg var arbeidsledig og derfor ikke "trengte" noe. Så da fant jeg ut at jeg skulle se om jeg klarte hele året uten å kjøpe noe, jeg hadde jo nok i skapet egentlig. Jeg "sprakk" på tunika i anledning ny jobb (salg 99 kr) og julebordkjole (300). Det verste var at det var ikke vanskelig i det hele tatt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 09:49   #20
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Jeg hadde shoppestopp fra 1. januar til 1.mai i år. For meg selv vel og merke. Det fungerte fint det, ført til at jeg har endret forbruksmønsteret mitt kraftig. Jeg er lite i butikker, bruker tiden på andre ting. Blitt mye mer kritisk til hva jeg kjøper, impulskjøper ikke lenger. Ser jeg noe fint så kjøper jeg ikke med en gang. Venter et par dager for å sjekke om lysten fremdeles er der. Er lysten der fremdels så kan det kjøpes, men utrolig ofte har jeg glemt hva jeg så på i det øyeblikket jeg går hjem.

Nå har jeg ikke shoppestopp lenger, men føler heller ikke at jeg trenger det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.