Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kindle: Holder det med app til iPad/iPhone eller er brettet et must?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-13, 13:45   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Kindle: Holder det med app til iPad/iPhone eller er brettet et must?

Det lurer jeg på.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 13:54   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle: Holder det med app til iPad/iPhone eller er brettet et must?

Hvis du skal lese utendørs eller i sollys så trenger du Kindle. Jeg leste i en lengre bare på iphone, behovet vokste og definerte seg klart etter hvert.

Gammel 13-07-13, 14:19   #3
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg holder det med appen til iPhone/iPad, men jeg leser lite utendørs så jeg plages ikke av lysproblematikk og denslags.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 14:44   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får vondt i hodet av å lese på iPad i timesvis i strekk. Også er det ganske uaktuelt å ikke kunne lese utendørs, så for meg er Kindle et must.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 12:38   #5
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøvde først med appen på iPad og mobilen, men kjøpte (dvs fikk til bursdag av snill mann) selve Kindle lesebrettet til slutt, og jeg elsker det Hadde aldri trodd jeg skulle synes det var så stor forskjell, ei heller at jeg (Gud forby) skulle foretrekke å lese på brett framfor på papir, men nå gjør jeg det.

For øynene oppleves det lese på kindle som å lese på papir. Appene funker greit for lesing innimellom, men jeg synes det er langt mer slitsomt for øynene enn å lese på papir eller kindle. I tillegg er lesebrettet lite og lett, så det funker utmerket til å lese på overfylte busser - en står og holder seg fast med en hånd, og holder brettet og blar med den andre. For lesing på senga synes jeg at ipadden er for stor og tung, mens mobilen er for liten. Kindle er perfekt. Brettet funker også som en vanlig bok ut i sollys jf lesbarhet og lysstyrke. Det gjør ikke appene.

Noen synes appene funker godt nok alene. Får meg er de greie supplement når jeg har glemt lesebrettet, men jeg elsker selve Kindle-brettet og vil på ingen måte være det foruten.

Sist redigert av Arran : 14-07-13 kl 12:53.
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 12:51   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Du trenger kindle.

Og det Arran sa.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 19:04   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av tingene jeg liker med kindlen istedet for ipaden er at jeg hele tiden distraherer meg selv med surfing når jeg leser på padden. På kindlen har jeg mer bokfølelse, så jeg lese bedre og lengre uten at jeg avbryter meg selv.

Gammel 14-07-13, 19:14   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kjøper man Kindle? Og hvilken bør man kjøpe?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.