|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Tatt på
|
![]() Coverlåter - dine beste og verste eksemplerDette gjelder også sampler og remixer. (Kilde: youtube.com) Hva er det beste eller verste cover/remixversjoner du har hørt av dine favorittlåter?
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerDen aller, aller verste er Heidi Hauges versjon av Seven Spanish Angels. Jeg blir rasende om jeg skulle slumpe til å høre den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerEr mange ødelagte låter, men den i hovedinnlegget her tok nesten kaka...
![]() |
#5 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerMan skal ikke kødde med The Pixies (Kilde: youtube.com) Cowboy Junkies har laget en nydelig versjon av U2's "one" (Kilde: (Kilde: youtube.com) Og av og til er kopien så bra at man tror det er originalen: (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#6 |
awesom
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksempler
Jah!
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerMadonna er god på radbrekking
![]() |
![]() |
#8 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerBeste: Patti Smith som synger Changing of the Guards (Dylan). Og så er jeg enig med Flubby i at Madonnas American Pie er skrekkelig.
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerBeste: Placebo - Running Up that Hill (Kilde: youtube.com) Placebo gjør forøvrig også en dritbra versjon av Boney Ms Daddy Cool! (Kilde: youtube.com) Og så må jeg jo si at Sinead O'Connors Nothing Compares to U er en vanvittig bra coverlåt.
![]() |
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerGlemte helt en av de største Idol opplevelsene jeg har hatt. Erik Grönwalls versjon av Iron Maidens Run to the Hills i 2009 (Idol Sverige): (Kilde: youtube.com) Det har jo ikke vært noen før eller noen etter som Erik så lenge jeg har sett Idol. Bare å bøye seg i støvet ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Tatt på
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerIdol-Erik sin Run for the hills var utrolig bra! For ikke å snakke om Johnny Cash, den er nydelig. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#12 |
trøtt
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerDet er for mange dårlige coverlåter til at kan klare å plukke ut en. Av de jeg liker kan nevnes en hel del fra American Recordings av Johnny Cash, men jeg liker som regel også det Novelle Vague gjør meget godt. F.eks: (Kilde: youtube.com) ) ) ) (Kilde: (Kilde: (Kilde: youtube.com) ) (...og jeg flirer godt når jeg hører deres versjon av "Too drunk to f**k".)
Storebror '02 og Lillebror '07. Sist redigert av ~TM~ : 11-07-13 kl 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerJeg liker coverversjoner som virkelig får meg til å høre teksten, melodien eller oppleve sangen på en helt ny måte. (Kilde: youtube.com) Run To The Hills (live) (Kilde: youtube.com) Den gode gamle Kiss-slageren I Was Made For For Lovin' You med Maria Mena i en søt westernversjon: (Kilde: youtube.com) Jerry Douglas sin versjon av the Boxer, jeg synes han får frem teksten bedre og har mer særpreget stemme enn originalen. Av de virkelig fæle er det et uttall å velge mellom, men Fairy Tale of New York med Ronan Keating og Maire Brennan er skikkelig fæl: http://www.youtube.com/watch?feature...&v=c1XMAQU-V-0 (Kilde: youtube.com)
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksempler
Synes du det er så ille altså?
![]() |
![]() |
#16 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerJeg elsker Seether sin versjon av 'Careless whisper'. (Kilde: youtube.com) Og så liker jeg Beseech sin versjon av 'Gimme gimme gimme': (Kilde: youtube.com)
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerMiley Cyrus gjør faktisk en rekke gode coverlåter. Favoritten er Bob Dylans "you're gonna make me lonesome when you're gone" (Kilde: youtube.com) Hun gjør en anstendig Jolene også: (Kilde: youtube.com) Og en nydelig "look what they've done to my song" (Kilde: youtube.com)
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerJeg liker mange coverlåter. Johnny cash' Personal Jesus er vidunderlig genial. Jeg liker Johm Mayer's Free Falling og en jeg hørte for første gang for bare et par uker siden: you're The one that i want med Angus & Julia Stone. Nydelig og overraskende annerledes. Sorry at jeg ikke linker, jeg skriver fra telefonen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksemplerÅge Glam Sten Nilsen har en flott stemme når han synger Queen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|