Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Coverlåter - dine beste og verste eksempler

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-13, 22:42   #1
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Coverlåter - dine beste og verste eksempler

Dette gjelder også sampler og remixer.

I dag hørte jeg den verste cover-/remixversjonen av en låt (elsket sådan, kanskje derfor jeg reagerte såpass heftig) noensinne.

(Kilde: youtube.com)

Hva er det beste eller verste cover/remixversjoner du har hørt av dine favorittlåter?

Gammel 10-07-13, 22:51   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coverlåter - dine beste og verste eksempler

Beste: White Stripes versjon av Jolene.
Verste: Tone Damli Åberges versjon av Jolene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 00:05   #3
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Den aller, aller verste er Heidi Hauges versjon av Seven Spanish Angels. Jeg blir rasende om jeg skulle slumpe til å høre den.

En av de beste er Chris Cornells versjon av Michael Jacksons Billie Jean.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 00:35   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Er mange ødelagte låter, men den i hovedinnlegget her tok nesten kaka...

(elsker originalen der jeg også da)

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 00:40   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Man skal ikke kødde med The Pixies Skrekkelig versjon som datteren min digger:

(Kilde:

)

Cowboy Junkies har laget en nydelig versjon av U2's "one"

(Kilde:

)

Og av og til er kopien så bra at man tror det er originalen:

Gammel 11-07-13, 00:41   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Beste: White Stripes versjon av Jolene.
Verste: Tone Damli Åberges versjon av Jolene.

Jah!

Celine Dion som radbrekker Heart sin Alone er ikke heller langt unna de værst coversangene jeg vet om.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 00:47   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Madonna er god på radbrekking Hun har verdens verste versjon av "Santa Baby", og hennes "american pie" er grusom!

Gammel 11-07-13, 08:37   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Beste: Patti Smith som synger Changing of the Guards (Dylan). Og så er jeg enig med Flubby i at Madonnas American Pie er skrekkelig.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 09:07   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Beste: Placebo - Running Up that Hill
Verste: Faith No More - Easy (originalen er ikke bra den heller altså, men den versjonen av Faith No More er regelrett grusom)

Placebo gjør forøvrig også en dritbra versjon av Boney Ms Daddy Cool!

Og så må jeg jo si at Sinead O'Connors Nothing Compares to U er en vanvittig bra coverlåt.

Gammel 11-07-13, 09:32   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Glemte helt en av de største Idol opplevelsene jeg har hatt. Erik Grönwalls versjon av Iron Maidens Run to the Hills i 2009 (Idol Sverige):

Det har jo ikke vært noen før eller noen etter som Erik så lenge jeg har sett Idol. Bare å bøye seg i støvet

Gammel 11-07-13, 10:19   #11
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Idol-Erik sin Run for the hills var utrolig bra! For ikke å snakke om Johnny Cash, den er nydelig.

En av mine coverfavoritter er "I will survive" med Cake

Gammel 11-07-13, 14:06   #12
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Det er for mange dårlige coverlåter til at kan klare å plukke ut en. Av de jeg liker kan nevnes en hel del fra American Recordings av Johnny Cash, men jeg liker som regel også det Novelle Vague gjør meget godt. F.eks:

(Kilde:
(Kilde:
(Kilde:
(Kilde:

)
)
)
)

(Kilde:
(Kilde:

)
)

(...og jeg flirer godt når jeg hører deres versjon av "Too drunk to f**k".)

Sist redigert av ~TM~ : 11-07-13 kl 14:11.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 14:10   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

White Stripes/Jolene og Johnny Cash/Hurt er på topp.

Dårlige coverlåter? Tja, hvor mange sesonger av Idol/Hver gang vi møtes og lignende finnes, egentlig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 15:22   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker coverversjoner som virkelig får meg til å høre teksten, melodien eller oppleve sangen på en helt ny måte.

Noen ganger liker jeg rett og slett coverlåten bedre enn originalen.

Jeg er forelsket i coverbandet Hellsongs som lager nydelige viseversjoner av gamle heavy metalslagere.

We're Not Gonna Take It:

Run To The Hills (live)

Den gode gamle Kiss-slageren I Was Made For For Lovin' You med Maria Mena i en søt westernversjon:

Jerry Douglas sin versjon av the Boxer, jeg synes han får frem teksten bedre og har mer særpreget stemme enn originalen.

Av de virkelig fæle er det et uttall å velge mellom, men Fairy Tale of New York med Ronan Keating og Maire Brennan er skikkelig fæl:
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=c1XMAQU-V-0

Gammel 11-07-13, 16:32   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dårlige coverlåter? Tja, hvor mange sesonger av Idol/Hver gang vi møtes og lignende finnes, egentlig?

Synes du det er så ille altså?

Jeg synes Vinnies versjon av God morgen, Norge er helt fantastisk.

Gammel 11-07-13, 19:08   #16
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker Seether sin versjon av 'Careless whisper'.

Og så liker jeg Beseech sin versjon av 'Gimme gimme gimme':

Gammel 11-07-13, 19:31   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miley Cyrus gjør faktisk en rekke gode coverlåter. Favoritten er Bob Dylans "you're gonna make me lonesome when you're gone"

Hun gjør en anstendig Jolene også:

Og en nydelig "look what they've done to my song"

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 20:56   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Tori Amos Livin' on A Prayer

Gammel 11-07-13, 21:08   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker mange coverlåter. Johnny cash' Personal Jesus er vidunderlig genial. Jeg liker Johm Mayer's Free Falling og en jeg hørte for første gang for bare et par uker siden: you're The one that i want med Angus & Julia Stone. Nydelig og overraskende annerledes. Sorry at jeg ikke linker, jeg skriver fra telefonen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 21:43   #20
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Åge Glam Sten Nilsen har en flott stemme når han synger Queen.
Ellers er det svært få, om noen, som bør synge Michael Jackson <3

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.