Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Dame- og mannebarberhøvel?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-13, 23:13   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dame- og mannebarberhøvel?

Jeg må beskjemmet innrømme at jeg alltid har brukt mannens høvel. (Han synes det er helt greit så lenge jeg ikke lar den ligge i dusjen, da blir den sløv, sier han. Er det tilfelle?) Jeg har trodd at det ikke var forskjell på såkalte dame- og mannehøvler, og at disse femigreiene bare var noe Gilette drev med på samme måte som Lego holder på med sine prinsesseting.

Vel, til saken. I dag kjøpte jeg min egen Gilette Venus. Det var kanskje på tide. Den var nokså annerledes. Bredere, liksom. Er den konstruert for å barbere kvinnelegger og ikke fine ansiktskonturer? Er damehøvlene virkelig laget for å passe damekropper?

Enlighten me. Er jeg blitt lurt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 23:13   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dame- og mannebarberhøvel?

Denne kunne forresten henges i dusjen med sugekopper. Da kan den vel ikke bli sløv?

Gammel 25-05-13, 23:16   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste skal være "mannebarberblad" på "damehåndtak". Barberbladene til mannehøvlene skal være bedre, mens håndtakene på damehøvlene er mer ergonomiske.

Gammel 25-05-13, 23:18   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det beste skal være "mannebarberblad" på "damehåndtak". Barberbladene til mannehøvlene skal være bedre, mens håndtakene på damehøvlene er mer ergonomiske.

Hm. Trenger vi andre håndtak? Og er virkelig mannehøvlene skarpere? Det er i tilfelle nokså diskriminerende! :skingrestemme:

Gammel 25-05-13, 23:24   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg brukte også mannehøvel tidligere, men nå foretrekker jeg virkelig bare damevarianten Jeg synes det er enklere å få et godt resultat med damebladene. Trenger ikke være så himla forsiktig, men jeg føler på ingen måte at resultatet blir dårligere eller at bladene er sløvere. Med L'Occitane sin mandeldusjolje og Venus høvel og blad blir det glatt Min henger forøvrig også i dusjen, og kan ikke si at den blir sløv, nei.

Gammel 25-05-13, 23:26   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har virkelig oppdaget en ny verden, altså. Jeg har shavet meg med Body Shop sin bringebærsåpe, og jeg lukter Fun-saft på de rareste steder...

Gammel 26-05-13, 01:20   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Gammel 26-05-13, 01:35   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har virkelig oppdaget en ny verden, altså. Jeg har shavet meg med Body Shop sin bringebærsåpe, og jeg lukter Fun-saft på de rareste steder...

Jeg bruker bare Intuition sin høvel med såpe. Den har jeg brukt de siste 8-9 årene og er bare best! Den ligger konstant i dusjen og blir ikke sløv før jeg må skifte pga såpen iallefall.

Gammel 26-05-13, 01:43   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg liker den kombinasjonen best. Og jeg har et par mannlige venner som sier det samme, faktisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 01:48   #10
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Jeg synes mannebarberblad barberer bedre, men de er litt tøffe på huden på enkelte steder, så nå bruker jeg Venus. Jeg har fått for meg at mannebarberblad er vinklet annerledes, brattere på en måte

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 06:54   #11
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

De gangene jeg har lånt mannen sin (selv om jeg har fått strengt forbud), blir jeg sårere og mer nuppete. Nå bruker jeg dameblader med "innebygd" gele, og er veldig fornøyd.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 07:04   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil jo tro at mannebarberblader er skarpere, all den tid jeg synes skjeggvekst er tykkere og hardere/stivere enn mine hår på leggene liksom?

Jeg har brukt Gilette i alle år og er fornøyd.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 07:52   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Damebarberbladene er jo mye dyrere, og blir sløve mye raskere. Som oftest bruker jeg mannebarberblader på damehøvelen min, og liker også at bladene er mindre, og mer presise.

Gammel 26-05-13, 09:26   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Jeg synes mannebarberblad barberer bedre, men de er litt tøffe på huden på enkelte steder, så nå bruker jeg Venus. Jeg har fått for meg at mannebarberblad er vinklet annerledes, brattere på en måte

Ja? Det var noe sånt jeg også mente, den jeg kjøpte er liksom litt flatere?

Gammel 26-05-13, 09:29   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker mannebarberblad, og bruker mannehøvel også. Jeg oppbevarer den i dusjen da. Kvinnehøvel og -blad er kanskje bedre om det er kun leggene man skal barbere.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 10:18   #16
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

Hehehehe!!

Gammel 26-05-13, 10:58   #17
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Har ellers ikke noe som helst å bidra med i denne tråden, da jeg vokser vekk alt av hår jeg ønsker fjernet; legger, lår, bikinilinje og armhuler. Litt styrete akkurat rett før man kan vokse igjen på sommeren, da man jo har litt stubb, men ellers helt utmerket.

Gammel 26-05-13, 11:27   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg foretrekker mannebarberblad, og bruker mannehøvel også. Jeg oppbevarer den i dusjen da. Kvinnehøvel og -blad er kanskje bedre om det er kun leggene man skal barbere.

Jeg barberer kun nedentil og under armene, siden jeg knapt har hårvekst ellers, og som nevnt over, så foretrekker jeg damevarianten.

Gammel 26-06-13, 23:25   #19
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg bruker bare Intuition sin høvel med såpe. Den har jeg brukt de siste 8-9 årene og er bare best! Den ligger konstant i dusjen og blir ikke sløv før jeg må skifte pga såpen iallefall.

Å den er super god. Fikk en slik i gave. Men vet du hvor jeg kan kjøpe barberblad til den?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 23:39   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må beskjemmet innrømme at jeg alltid har brukt mannens høvel. (Han synes det er helt greit så lenge jeg ikke lar den ligge i dusjen, da blir den sløv, sier han. Er det tilfelle?)

Men du byttet vel blad? Du barberte deg ikke på kroppen med mannens blad, som han bruker i ansiktet?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.