Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tur til London - hjelp!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-13, 19:04   #1
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Tur til London - hjelp!

Vi lurer på om vi skal ta med oss 17- og 10-åringen til London noen dager i høstferien - de to er fullstendig Les Miserables-gale så vi tenkte at vi skulle gå og se musikalen hvis den fortsatt går. 17-åringen har sett den før men gjør det gjerne igjen. Turen skal være en slags bursdagsgave til yngstemann, er planen.

Men, det er omtrent tjue år siden jeg var i London sist! Hvor bestiller jeg tur, hvor bør vi bo, hvor finner jeg ut av musikalbilletter? Og hva annet bør vi se i London?

Jeg trenger virkelig hjelp til alt. Anyone?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 20:31   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tur til London - hjelp!

Musicalbilletter har jeg alltid bestilt her: http://www.londonmusikaler.no/musikaler/les-miserables/

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 20:35   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi liker svært godt å bo i Bayswater. Sist bodde vi her:
http://no.hotels.com/hotel/details.h...-2013&children[0]=2&rooms[0].childrenAges[0]=9&rooms[0].childrenAges[1]=11&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previous Dateful=false&reviewOrder=date_newest_first

Det er ikke veldig luksuriøst, men det er rent og helt greit, og det er bare 5 minutters gange fra Bayswater T-banestasjon, og 7 min fra Queensway stasjon.
Du får i tillegg frokost inkludert, og selv om den heller ikke er veldig flott, så er det helt greit.

Gammel 27-04-13, 20:38   #4
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Jeg liker å unngå Heatrow, så vi bestiller stort sett billetter via Norwegian.
De flyr inn til Gatwick, og det er en liten grei flyplass.

Gammel 27-04-13, 20:46   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Hvis de liker Harry Potter så er jo Warner Bros. Studio Tour London - Harry Potter veldig populært.
Det finnes også mange fine museer i London. Vi har vært på Tate modern, som er morsomt og rart, og på British museum som er mer "vanlig" museum.
I tillegg har man jo alltid Madam Tussauds

Jeg synes at London Eye er koselig. Spesielt på kvelden.

Jeg vil ellers slå et slag for å dra på eveningsong i en av kirkene. St. Pauls og Westminster abbey er jo de mest kjente, men det finnes i flere kirker.
Sjekk opp på nettsidene hva slags program det er når, og dra en dag det er litt masse som foregår.

Gammel 27-04-13, 20:49   #6
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsket Imperial War Museum.

Gammel 27-04-13, 20:49   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke linke til tråder men det er en laaaang London-tråd her som jeg har fått utrolig mange gode tips fra.
Lurer på om den heter London med barn, husker ikke i farten.

Jeg har aldri vært i London før og vi skal ha med gutta så for oss blir det en helt vanlig barnevennlig siightsingtur.
Jeg har skrevet lang liste utifra tips.

Vi skal en hel lang dag til HArry Potter Studio, ellers skal vi på Madame Tussauds, British Museum, Natural Hisory Museum og mulig Sience Museum. Disse museumene er visst gratis inngang på.
Vi skal se vakskifte på Buchimham Palace, se BigBen, Houses of Parlament, Tower Bridge, London Eye, sikkert en tur på Harrods, helt sikkert en tur på Hamleys, skal på pub, kjøre sånn rød dobbeltdekker, kjøre siightsingbuss, spise fish & chips, spise på Hard Rock cafe og kjøpe Tskjorter til gutta der, glane i Oxford Street, Regent Street, Oxford Circus, Picadilly Sircus...

Jeg har bestilt hotell med svømmebasseng så mannen blir igjen der med gutta så jeg får glant det jeg vil på egenhånd en ettermiddag/kveld eller to.

Jeg sjekket flypriser og vi kom rimeligst ut av det med SAS. Jeg drar ikke til storby med kun håndbagasje altså. Nå kan vi alle ha med 23 kg hjem. *sikret seg*

Gammel 27-04-13, 21:07   #8
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Tuuusen takk for flotte svar! :-D

When tomorrow comes
Gammel 27-04-13, 21:09   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg reiser med 8-åring om halvannen uke. Vi skal bo på Premier Inn like ved London Eye. Frokost er inkludert. Vi flyr med SAS, var tilbud da vi bestilte.

Vi skal se alle de kjente severdighetene samt shoppe litt.

Gammel 11-05-13, 18:43   #10
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Dytter litt på denne.

Skal bestille tur nå - men hvor lenge er det ok å være borte? Er tre netter nok?
Vi skal se Les Mis, shoppe litt og se et par-tre-fire severdigheter.

When tomorrow comes
Gammel 11-05-13, 19:20   #11
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal til London i høst, vi skal bo på Novotel Paddington. Synes Paddington er en fin plass å bo da man er connected til alle banene, samt kort vei til Hyde park og Oxford street. Vi skal ta London eye, så hopper vi vel på en hop on- hop off buss, så går vi av der det passer ;-)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 19:31   #12
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Dytter litt på denne.

Skal bestille tur nå - men hvor lenge er det ok å være borte? Er tre netter nok?
Vi skal se Les Mis, shoppe litt og se et par-tre-fire severdigheter.

Ja.

Gammel 11-05-13, 20:10   #13
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om tre netter er nok eller ikke avhenger litt av flytidene, synes jeg. Lander du tidlig i London så får du jo en del ut av første dagen. Det samme med sen hjemreise. Med sen ankomst til London og tidlig hjemreise så forsvinner jo mye tid.

Vi har to ganger reist hjemmefra torsdag morgen (framme til lunsj sånn ca) og hjem søndag formiddag. Vi har rukket over ganske mye på to og en halv dag

Gammel 11-05-13, 20:46   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Takk for svar!

Hvor er det lurt å bo - hvilke områder? Vi vil gjerne bo sånn noenlunde sentralt, kanskje i nærheten av Hyde Park...?

When tomorrow comes
Gammel 11-05-13, 22:58   #15
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Takk for svar!

Hvor er det lurt å bo - hvilke områder? Vi vil gjerne bo sånn noenlunde sentralt, kanskje i nærheten av Hyde Park...?

Er i London nå. Bor på Premier inn County Hall. Super beliggenhet ved siden av London Eye. Veldig god frokost.

Gammel 12-05-13, 08:35   #16
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Bayswater som jeg skrev over her er ved Hyde Park

Det blir forresten aldri lenge NOK i London

Gammel 12-05-13, 08:37   #17
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Jeg ville forøvrig ha unngått å komme eller reise hjem på søndag. Ofte mange baner som er stengt da.

Gammel 12-05-13, 10:04   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa og jeg var 4 netter i høst. Man kan aldri være lenge nok i London, men med våre flytider hadde vi fått gjort mye med 3 netter også. Vi fløy tidlig ut og hjem på sen ettermiddag, så vi fikk vært ordentlig i London begge reisedagene.

Gammel 12-05-13, 10:37   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Da har jeg bestilt - tre netter på et hotell i Bayswater.
Blir bra, håper jeg!

Tusen, tusen takk for hjelpen!

When tomorrow comes
Gammel 12-05-13, 21:29   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg har skrevet i diverse andre London-tråder, så anbefaler jeg sterkt å besøke British Museum. Jeg vet ikke helt for 17-åringen, men for 10-åringen så har de en egen "barneskranke" hvor man kan henvende seg og få oppgavehefter helt gratis. Det gjør at det blir en langt mer tilpasset tur i museet. Jeg syntes i hvert fall jeg lærte masse av heftet snuppa (da 7 år) fikk utdelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.