|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Det er ikke mange kronene vi får i innbytte på den stakkars, gamle bilen vår, og alle anbefaler å selge selv.
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?
Jeg ville brukt Finn. Det er der alle kjøper og selger uansett.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Det ligger veldig få biler der av denne modellen (bra eller dårlig, tro?
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Vi solgte privat og brukte en standardkontrakt fra NAF.
![]() |
#6 |
heimføing
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Har solgt bil og brukt standard kontrakt fra enten Naf eller forbruker-et-eller-annet. Presisere at den selges i den stand den er. Og så bytte telefonnummer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
This is normal!
|
Jeg tror den har vært hos bilgynekolog. Kanskje den har vært litt nære hekken på en annen bil?
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Vi brukte også NAF sin kontrakt. Presiserte at den ble solgt som den var. Bilen var ikke verdt så mye, så vi så på hva tilsvarende gikk for, og la oss litt under det. Den ble solgt ganske fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Ja, du kan selge den "som den er". Og det er helt greit å gjøre det.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Når man selger en bil i klasse 14 000 kroner, så ligger det i prisen at dette er noe som er velbrukt og slitt. Man skriver vel ikke akkurat " i topp stand", så kjøper skulle her naturlig forvente at det er en del ting som kan gå galt med bilen ut i fra prisnivået.
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Vi solgte privat og fikk sjekk/bankremisse. De hadde visst trodd de skulle klare å prute mer, så bankremissen var på fire tusen mindre enn det vi skulle ha. De 4000 fikk vi kontant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan være greit å lese spørsmålet før man svarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Jeg leste før jeg svarte. Poenget er knyttet til hva man kan forvente. I saken du linker til, så forventet man at bilen var i bedre stand - jeg vil da tippe det er snakk om en langt dyrere bil. Når man kjøper en bil til 14 000 kr må man i praksis regne med å få en "utslitt" bil - man kan ganske enkelt ikke ha de store forventningene til en bil. Kjøper man en bil til f.eks. 100 000 - 200 000 brukt, er det i større grad slik at man må kunne forvente at det ikke er noen større skjulte kostnader med den.
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Jeg setter den alltid i innbytte - orker ikke et eventuelt styr fra kjøper DERSOM noe går galt like etter salget. Selv om det aldri så lite er vår feil, så orker jeg ikke å bli innblandet i sure miner. :konfliktsky: Livet er for kort etc. Så får det heller bare være at jeg taper noen tusen på det. Vel anvendte penger.
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Vi er tilbudt max 28 000 for den (uten at vi reparerer det som er anbefalt først). Jeg TROR vi kunne fått en 40-50 000 i markedet, men det er vanskelig å si når det er så få i markedet.
![]() |
#18 |
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Selges som "reparasjonsobjekt" burde kanskje funke bedre enn "selges som den er"....
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Selge bil privat - hvordan unngå trøbbel?Her er biltypen, vår har gått 135 000 og har et ganske rufsete karosseri (mye små hakk og skår), og skal altså har noe nytt med bremsene om en stund (kost 14 000).
![]() |
|
|