|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Jeg kjøpte sei i går for å lage fiskepinner (stor hit, for øvrig), men har omtrent 250 gram igjen. Hva skal jeg gjøre med den? Mye er skåret i mindre biter allerede.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: HVa skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Leste først selen og tenkte at det var litt ehh.. spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Lage fiskegrateng? Det skal nemlig jeg i dag. Lager en tykk, hvit saus med løk, gulrot, persillerot og kålrot i bittesmå biter, spinat, matfløte og et par eggeplommer, trekker fiskebitene litt i sausen og heller alt over kokt makaroni. Så vender jeg inn et par stivpiskede eggehviter og topper med strøkavring og parmesan. Har krydder etter innfallsmetoden underveis.
![]() |
#6 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Wok?
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Jeg stemmer for fiskegrateng. Oppskriften til røverdatter høres god ut.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Mmmm, ja, fiskegrateng.
![]() |
#9 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?I form med hvitløk, purre/løk, hermetiske tomater, gulrot i strimler. Evt. andre grønnsaker du liker. Gjerne Dolmio ekstra krydret pastasaus, eller tilsett det du liker av krydder. Stek i ovn til fisken er ferdig, 10-15 min? Ekstra godt med litt reker og svarte oliven på toppen før servering.
![]() |
#11 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Fiskesuppe.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Nå fikk jeg lyst på hjemmelaget fiskegrateng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Hva skal jeg gjøre med seien jeg har i kjøleskapet?Hjemmelagde fiskekaker med dilldressing (fra boka "Stiansen til hverdags og litt til fest...") |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|