Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Litt for stor eller litt for liten kjole

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-13, 13:36   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt for stor eller litt for liten kjole

Det hørtes jo flott ut!

Men jeg har en kjempeirriterende gravidemage som det ikke har vært barn i på 14 år.
Nå har jeg hjemme to kjoler av samme eksemplar.
Den ene sitter fint overalt, unntatt over magen. Det vil si at jeg synes magen vises litt for godt. Ellers sitter den pent, og viser at til tross for struttemage har jeg ellers en kropp som er helt grei.

Den som er større skjuler magen mer, men da er den selvfølgelig løsere over alt ellers, og jeg synes jeg ser mer bomsete ut.

Hvilken bør jeg velge?

Skal prøve å kikke litt til om jeg finner en annen som sitter bedre, men tiden begynner å renne ut før konfirmasjon på søndag. Har mange andre ting som må ordnes også.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 13:37   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt for stor eller litt for liten kjole

Litt for liten, også kjøper du hold in-undertøy til magen.

Gammel 02-05-13, 13:38   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 13:40   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Gammel 02-05-13, 13:42   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå leste jeg først at du hadde baby i gravidemagen din, og da syns jeg forslaget om hold inn-undertøy var på linje med å anbefale moderat tortur.

Når jeg leser litt nøyere og ser at babyene har vært ute av magen en stund, så støtter jeg forslaget over.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 13:44   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hold-in av skikkelig kvalitet gjør underverker. Jeg bruker det som Lindex selger og synes det fungerer fint. Pass på at du får noe som framhever puppene i steden for å klemme de flate slik noen gjør.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 13:45   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En høy og god hold-in-strømpis, jeg er veldig glad i de fra Calvin Klein med høyt liv og hold-In.

Gammel 02-05-13, 13:51   #8
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk! Jeg har prøvd en del hold-inn på butikkene uten at jeg fant noen som jeg var fornøyd med. Men det var for ett par år siden. Må gjøre ett nytt forsøk.

Jeg sliter med å finne en strømpebukse med hold-inn som er lang nok i beina ( er 174 med lange ben). Trusedelen blir sittende nede på lårene, noe som ikke er særlig behagelig. Selv om jeg kjøper stor størrelse.

Noen anbefalinger?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 13:55   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke behagelig å ha på skikkelig hold-in. Dessverre. Men det er ganske så effektivt.

Jeg har kjøpt noen på Lindex som jeg synes fungerer overraskende godt, prisen tatt i betraktning. Omtrent samme effekt som Spanx som koster 3 ganger så mye.

Et poeng er å kjøpe dem høye nok slik at ikke halvparten tyter ut over kanten. Jeg har hold-in som går helt opp til bhen.

Gammel 02-05-13, 13:57   #10
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Wolford og Oroblu har generelt god beinlengde synes jeg.

Kan du bruke et (pent) skjerf til å skjule magen?

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 14:03   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sverger til Trinny&Susannahs hold-in-kjole. Jeg bruker den til stort sett alle penkjoler, selv om jeg nå har gått ned i vekt, fordi det er mer flatterende; den glatter ut trusekanter og strømpebukser og det som er.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 14:23   #12
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte en slik fra Lindex i fjor da jeg var i bryllup. Helt greit å gå med i forbindelse med festilig lag, men ikke noe jeg ville brukt til hverdags. Den holdt "ting" godt på plass i allefall.

http://www.lindex.com/no/6002019/?styleId=1490594

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 15:04   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Takk! Jeg har prøvd en del hold-inn på butikkene uten at jeg fant noen som jeg var fornøyd med. Men det var for ett par år siden. Må gjøre ett nytt forsøk.

Jeg sliter med å finne en strømpebukse med hold-inn som er lang nok i beina ( er 174 med lange ben). Trusedelen blir sittende nede på lårene, noe som ikke er særlig behagelig. Selv om jeg kjøper stor størrelse.

Noen anbefalinger?

Jeg bruker aldri hold in-strømpebukser. Jeg bruker egne hold in-bodyer, eller hva man nå skal kalle det, så kan jeg kjøpe strømpebukser etter hva som passer til kjolen og ikke etter hva som har passe hold in-effekt.

Jeg har hatt mine to spanx i flere år nå, så jeg har spart inn prisen mange ganger på å kunnet kjøpe billigere strømpebukser.

Jeg har blant annet en som ligner på denne, og som går helt opp til BH-en:

Gammel 02-05-13, 16:46   #14
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg sverger til Trinny&Susannahs hold-in-kjole. Jeg bruker den til stort sett alle penkjoler, selv om jeg nå har gått ned i vekt, fordi det er mer flatterende; den glatter ut trusekanter og strømpebukser og det som er.

Samme her. Synes faktisk ikke at den er ubehagelig heller. Har ved enkelte anledninger hatt den på i over 10 timer. En annen fordel er at den gir meg god holdning. Spesielt når jeg sitter.

Støtter forslaget om å gå for kjole som er litt for liten over magen. Man ser tykkere ut i for store klær.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 20:43   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hvordan kommer man seg på do i slikt undertøy? Den kjolen kan man kanskje dra opp, men ser de har en med bein og. Må man ta av seg alt pentøyet for å tisse?

Gammel 02-05-13, 20:49   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Hvordan kommer man seg på do i slikt undertøy? Den kjolen kan man kanskje dra opp, men ser de har en med bein og. Må man ta av seg alt pentøyet for å tisse?

Den jeg har tar man av seg som en truse bare.

Gammel 02-05-13, 20:56   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Teo: Den ruller ikke ned heller? Det synes jeg det er mange som gjør. :gir opp snart:

Gammel 02-05-13, 21:42   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne høye ruller alltid ned på meg og. Jeg har løst det med en liten sikkerhetsnål i BHen, men må ikke bli for brisen ut på kvelden da, for da bare stikker jeg meg når jeg skal på toalettet.

Og jeg har sikkert 15 forskjellige Spanx og Trinny og kjoler og bukser og badedrakter og gir også snart opp.

Harriet, hvor kjøper du CK holdinstrømpisser?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 21:49   #19
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Signerer de andre

Jeg kjøpte meg hold in truse som gikk helt opp til bh'n. Den holdt seg på plass, problemet ble strømpebuksa, for den fortsatte å rulle ned. Det løste jeg med å ha strømpebuksa innerst og hold in trusa utenpå. Funket flott Kjøpte trusa på lindex eller cubus.
Lykke til med konfirmasjonen!

Gammel 02-05-13, 22:06   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte CK på en strømpebuksebutikk i Bergen, kanskje med Harriet til og med. Men jeg liker Spanx enda bedre, mulig det er fordi CK egentlig er litt for stor til meg.

Ingen av de ruller ned. Prøvde en fra Lindex, den rullet så mye ned at den gikk i søpla etter to timer, i vill affekt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.